Idd, Mrhanky, ik heb een klasse a bak staan, zelfbouw van men vader en dat ding geeft een zo goed als perfecte klank (al bestaat dat nie maar bon)
wat je daar wel tegenover moet zetten: geen enorme vermogens of de transfo's en elco's kosten je een long uit je lijf, (om maar te zwijgen vand e rest) ze worden gloeiend heet en na een lange luistersessie kan ik op de mijne een ei bakken (enorme koelvinnen) ze wegen een halve ton, en voor het compleet te maken verbruiken ze meer electriciteit dat je doorsnee wasmachiene
Voor alles goed te laten klinken blijven zo ene versterkers dan nog eens dag en nacht op staan.
Ja je moet er iets voor over hebben he
Foto'tjes van de mijne en men vader zen handigheid:
http://users.pandora.be/matenhen/versterker001.JPG
http://users.pandora.be/matenhen/versterker002.JPG
http://users.pandora.be/matenhen/versterker003.JPG
http://users.pandora.be/matenhen/versterker004.JPG
Dit is de voor en eind versterker waarbij de detaille foto's enkel van de eindversterker zijn.
Specs (ja hanky het blijft 5 watt @ 8 ohm, daarin ga ik men vader even geloven die jaren ervaring had en electro technicus was)
2 x 350 watt ringkerntransfo's, 2x5 watt @ 8 ohm, 2x +- 10 watt @ 4 ohm, 2x +- 20 watt @ 2 ohm, 2x +- 40 watt @ 1 ohm en last but not least 2 x +- 60 watt @ 0.750 ohm.
Inderdaad dit beestje kan tot 0.750 ohm werken omdat die gemaakt is voor het voeden van electrostaten en die klankvoortbrengers hebben dipjes tot zelf 0.5 ohm zodus is een zwaar toestel nodig. En zoals je kan zien zijn dit 2 monoversterkers / blokken op 1 plaat gemonteerd. men vader is spijtig genoeg gestorven voor hij aan de behuizing begon