Archief - Zang deftig laten klinken..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
Welja, ge hoort veel zeggen van hedendaagse zangers/zangeressen da ze dankzij de computer "goe" kunne zingen, dus ik vroeg me af of dit in feite wel mogelijk is? Zoja, hoe? :p

'k Wil namelijk zelf een stukske zang opnemen, maar zo goe zingen kan ik nu ook weer ni (allez, 't is ni rampzalig)..

Dusja, is het mogelijk om zang beter te laten klinken? Zoja, hoe? (of verschillende lapmiddeltjes om het wa beter te laten klinken)

TheCrow7

Legacy Member
T'is een beetje ingewikkelder dan dat.

Vooral pitching en het gebruik van samplers om bepaalde noten aan te houden e.d.

Fredje

Legacy Member
Bolteh zei:
Welja, ge hoort veel zeggen van hedendaagse zangers/zangeressen da ze dankzij de computer "goe" kunne zingen, dus ik vroeg me af of dit in feite wel mogelijk is? Zoja, hoe? :p

'k Wil namelijk zelf een stukske zang opnemen, maar zo goe zingen kan ik nu ook weer ni (allez, 't is ni rampzalig)..

Dusja, is het mogelijk om zang beter te laten klinken? Zoja, hoe? (of verschillende lapmiddeltjes om het wa beter te laten klinken)

da klinkt het beste ls ge gewoon talent hebt voor te zing e.. of het leert :d dan hebde al die lapmiddelkes veel minder hard nodig ;)

TheCrow7

Legacy Member
Sommige mensen zullen nu eenmaal nooit deftig kunnen zingen, ondanks lessen.

Bolteh

Legacy Member
Zoals ik, maar toch zo ik graag een stukje gitaar willen spele en daar een vocal track op zetten :) 'k Zou er een vocal kunnen opzetten van een vriendin, maar atm spits ik mij toe op Nirvana liedjes, en een vrouw die Nirvana liedjens zingt komt ni echt over :(

Desperatozz

Legacy Member
er zijn idd middeltjes voor en dure programma's

programma's die zogezegd helemaal natuurlijk zingen (vocaloid) en pitch/aanpas programma's met behulp van tc electronics powercore plugins

maar er is maar één methode om ECHT goede vocals te krijgen en dat is een goede zangeres die geen nee zegt tegen een re-take omwille van één miniem foutje


voor de rest compressorke/limiter en een lichte delay of reverb mss ... meer echt NIET :)

Skullbasher_31

Legacy Member
Bolteh zei:
Zoals ik, maar toch zo ik graag een stukje gitaar willen spele en daar een vocal track op zetten :) 'k Zou er een vocal kunnen opzetten van een vriendin, maar atm spits ik mij toe op Nirvana liedjes, en een vrouw die Nirvana liedjens zingt komt ni echt over :(

nirvana liedjes?:p

is dat een genre?:)
of bedoeld ge covers?:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan