Archief - Winamp:wat is/doet dit?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dfchristophe

Legacy Member
Jaja,ik weet wat het is ,maar tis eigenlijk een vraag over iets van Winamp zelf.
Screentje Wat die knoppen betekenen (b0,170,310,b00,1K,3K,12K,14K,1bK)
Mss domme vraag,maar kzou het graag wel eens willen weten als ik zo m'n muziek iets meer kan geven...

Ty

Frado2005

Legacy Member
equalizer e, foefelen aan manier waarop het afgespeeld word, meer bass, zulke..

TRFluffy

Legacy Member
enkel handig voor van slechte oortjes toch nog acceptabel geluid te krijgen imo ;)

voor de rest luister ik muziek toch liever in zijnen puren

dfchristophe

Legacy Member
frado2005 zei:
equalizer e, foefelen aan manier waarop het afgespeeld word, meer bass, zulke..
Weet ik wel ,maar kwil weten vb als je de 1K knop naar boven verschuift welke verandering er is...

Hellrabbit

Legacy Member
diejen equalizer heeft toch veel effect hoor :/

vooral als em nie goe staat :/

1337mr.hanky

Legacy Member
enkel nuttig als je degelijke zware boxen hebt die goede punch kunnen produceren

dfchristophe

Legacy Member
BadCompany zei:
Dat die frequentie dan luider gespeeld wordt....
En de rest?
60 verhogen =
170 verhogen =
310 verhogen =
600 verhogen =
3K verhogen =
6K verhogen =
12K verhogen =
14K verhogen =
16K verhogen =

Snd

Legacy Member
dfchristophe zei:
En de rest?
60 verhogen =
170 verhogen =
310 verhogen =
600 verhogen =
3K verhogen =
6K verhogen =
12K verhogen =
14K verhogen =
16K verhogen =

kijk het gaat gewoon van links naar rechts van lage naar hoge tonen... probeer het gewoon eens uit, je merkt het effect meteen

ComputerVISTA

Legacy Member
equalizer altijd van links naar rechts van laag naar hoge tonen die omhoog of omlaag gegooid kunnen worden. Heb je ene goeie sound, blijf er dan af ;)

bandarlog

Legacy Member
60-310= bass en lage middentonen (BAMBAMBAMBAM)
310-600= lage en gewone middentonen (melodiekes, synths, lage stemmen)
600-3k= middentonen en hoge middentonen (percussie, stem en hoge synths)
>6k= hoge tonen (tss tss tss tss)

valla :) Dat is zeer ruw waar het op neerkomt

Rage

Legacy Member
pak gewoon een equalizer preset, dan hebt ge iets om mee te beginnen. Speel daarmee en leer, dan weet ge op voorhand hoe die balkjes uw muziek beinvloeden.

Als ge gewoon PC luidsprekertjes hebt van 15 euro, dan moet ge u daar niet mee bezighouden. Als ge fatsoenlijke luidsprekers en een versterker hebt, dan kan dat nuttig zijn :)

Thorens

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Als ge fatsoenlijke luidsprekers en een versterker hebt, dan kan dat nuttig zijn :)
Au contraire, die hebben juist geen EQ nodig.
Ik kom nooit aan dat ding. Ook niet op mijn MP3speler.

Jaws

Legacy Member
bandarlog zei:
60-310= bass en lage middentonen (BAMBAMBAMBAM)
310-600= lage en gewone middentonen (melodiekes, synths, lage stemmen)
600-3k= middentonen en hoge middentonen (percussie, stem en hoge synths)
>6k= hoge tonen (tss tss tss tss)

valla :) Dat is zeer ruw waar het op neerkomt
en 3k-6K?

bandarlog

Legacy Member
Jaws zei:
oeps, vergeten...
3-6k: hoge middentonen, bovenste klanken van snares, gedeeltelijk hihats, hoge klanken van synths en stemmen.

ma kzeg het: alles hangt af van soort muziek enzo, dit is een héél ruwe schets.

ReVoXBuNnY

Legacy Member
Minimum Rage zei:
pak gewoon een equalizer preset, dan hebt ge iets om mee te beginnen. Speel daarmee en leer, dan weet ge op voorhand hoe die balkjes uw muziek beinvloeden.

Als ge gewoon PC luidsprekertjes hebt van 15 euro, dan moet ge u daar niet mee bezighouden. Als ge fatsoenlijke luidsprekers en een versterker hebt, dan kan dat nuttig zijn :)

bij goeie speakers moet je u juist NIET bezighouden met EQ's...

Pas wel op dat je u versterker niet overstuurt, want vollen bak 60Hz eet vermogen hoor...

mVg

Rage

Legacy Member
ReVoXBuNnY zei:
bij goeie speakers moet je u juist NIET bezighouden met EQ's...

Pas wel op dat je u versterker niet overstuurt, want vollen bak 60Hz eet vermogen hoor...

mVg

Ik gebruik de EQ van winamp ook niet, want ik heb een 'echte' EQ staan, ene van Technics ook nog. Die dingen bestaan voor een reden neem ik aan? //edit// oei klinkt nogal stom, ma was nie aanvallend bedoeld ;) //EDIT//

Als ik mp3's afspeel. (men pc hangt aan men versterker) dan moet ik men EQ gebruiken omdat mp3's nogal dof klinken.

Speel ik een cdke af, dan laat ik mijn EQ (meestal) met rust hoor :) hangt ook af van de ruimte enzo, en waar ge zit ten opzichte van uw luidsprekers enzo...

ReVoXBuNnY

Legacy Member
Bij MP3's kan ik mij dat wel inbeelden. Maar ik speel geen MP3's. Vind dat echt een schijt formaat. Daar luister je niet met plezier naar, klinkt altijd vermoeiend...

Maar ik ben contra EQ's. Dus ik moet mij hier al inhouden :P

mVg

ComputerVISTA

Legacy Member
Hoe minder feestschakelingen je nodig hebt voor je speakers en amp deftig te doen klinken hoe beter je amp en of speakers zijn. Ik heb zo iets niet nodig. Noch aan de pc noch op de hifi in men living.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan