Archief - which mixer to buy??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dimitri_knt

Legacy Member
yuw,

Ik wou dit eerst in een andere thread plaatsen maar ik heb toch maar een nieuwe gemaakt... Ik ben van plan een nieuw mengpaneel te kopen maar ik heb dus nie echt een idee welk ik zou moete kiezen.

Mijn budget is ongeveer 500 euro. Ik zou hier mss nog iets overgaan, maar ik wil nie overdrijven :p!

Ik heb nu een redelijk oud mengpaneel van american audio, faders kraken redelijk fel en er zit een ruis op. Dus tijd voor een nieuw:D

Ik zoek ne mixer van degelijke kwaliteit, veel functies moet hij eigelijk nie hebben. Het mag natuurlijk, maar ik heb liever een fatsoenlijk simpel mengpaneel dan 1 met veel functies maar kwalitatief niet zo goed.

Als ik een 2-kanaalsmixer koop moet ik zeker kunnen switchen om mijn cd-spelers te gebruiken.
Drie of vier kanalen zou eigelijk makkelijker zijn.

Ik heb al een paar kleine ideeën maar voel u vrij om andere mogelijkheden voor te stellen;) .

Ik had al gedacht aan mss :

- Ecler nuo-3
- Pioneer djm-300
- Denon dn-x300
- Akiyama mcx

grtz en alvast bedankt:)

Desperatozz

Legacy Member
ecler nuo-3 of ecler mac40v

i rest my case :p

er moeten niet meer woorden vuilgemaakt worden als dat niet nodig is hé ... imho is met jouw budget de keuze gewoonweg simpel :D

Dimitri_knt

Legacy Member
ja ok, het enige wat me dan doet twijfele is het feit dat daar geen vu-meter bij elk kanaal staat.
Bij mijn huidige mixer is da wel en is toch handig.
Dat merk ik als ik ergens anders moet draaien met een mengpaneel da dit nie heeft.

grtz

Desperatozz

Legacy Member
ge kunt es uitkijke naar nen 2de hands DJM600 :)

kunde mss wel voor een 600 euro op de kop tikken binnenkort als de 800 tegoei gelanceerd is

Dimitri_knt

Legacy Member
De ecler nuo 3 ga ik mss wel kopen, maar dan heb ik een kanaal te weinig voor men 2de cdspeler.

of zijn die h-line en L-line ook extra kanalen???

Kyran

Legacy Member
Als je met 4 devices tegelijk kan mixen ben je heel goed: en anders kan je altijd twee verschillende devices op 1 kanaal zetten en dan switchen. (beetje plannen bij het mixen is dan wel meegenomen).
Ik zou zeker voor de ecler gaan. Super gerief, goed geluid, kwaliteit bewezen. Als je zoekt kan je de nuo4 wel vinden voor 500 tweedehands.

CFK

Legacy Member
Dimitri_knt zei:
ja ok, het enige wat me dan doet twijfele is het feit dat daar geen vu-meter bij elk kanaal staat.
Bij mijn huidige mixer is da wel en is toch handig.
Dat merk ik als ik ergens anders moet draaien met een mengpaneel da dit nie heeft.

grtz
draai nu ook met een mengpaneel zonder vu meters op en da stoort mij eigenlijk niet meer, ik hoor direct in mijn koptelefoon of mijn ene plaat al dan niet luider is dan de andere, en als ge uw platen een beetje kent dan weet ge zoiezo (ik toch) welke al dan niet luider is opgenomen...

maarja, the choice is up to you, 'k ga u hier niet beginnen ompraten,een beetje dan misschien...

.eX3

Legacy Member
Dimitri_knt zei:
De ecler nuo 3 ga ik mss wel kopen, maar dan heb ik een kanaal te weinig voor men 2de cdspeler.

of zijn die h-line en L-line ook extra kanalen???

H-line en L-line kunne wel lastig zijn h

HL wil zegge dat je je gain vrij laag zal moete zette en LL wil het tegenovergestelde zeggen voor hetzelfde geluid. is wel ff wenne :)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik volg desperatoz :) ecler mac40v is een zalige mixer :) kost iets van een 450-500€

echt zalig mixerke met basis looks en genne tralala eraan

TnG-

Legacy Member
Kyran zei:
Als je met 4 devices tegelijk kan mixen ben je heel goed: en anders kan je altijd twee verschillende devices op 1 kanaal zetten en dan switchen. (beetje plannen bij het mixen is dan wel meegenomen).
Ik zou zeker voor de ecler gaan. Super gerief, goed geluid, kwaliteit bewezen. Als je zoekt kan je de nuo4 wel vinden voor 500 tweedehands.

ik denk ni da em mee 2x CDJ en 2x TT tegelijk wil mixen ... eerder gebruiksgemak om ni elke keer te moeten switchen ;)

(en dan nog)

Dimitri_knt

Legacy Member
ja, het is vooral voor het gemak, maar ik denk wel dak die ecler ga kope.

Zoveel draai ik toch nie met men cd's. Soms is voor ne vocal ofzo, maar voor de rest zelden!

Voor mij is de zaak beklonken dus deze topic mag van mij een slotje op:)
grtz en bedankt;)

DjProbe

Legacy Member
nuo reeks is echt wel goe
ik heb nen nuo 2
zalig speelgoed !

zuivere kank, netjes gebouwd, ideaal dus :)

.eX3

Legacy Member
probe --> en terecht, ik heb ook ne nuo en die zijn super zalig

en dan nog die overgrote knoppekes ......... gotta love them

DjProbe

Legacy Member
.eX3 zei:
probe --> en terecht, ik heb ook ne nuo en die zijn super zalig

en dan nog die overgrote knoppekes ......... gotta love them
idd die knoppen zijn :love:

Desperatozz

Legacy Member
trouwens dimi, kzie da ge van houthale zijt ... rij es tot de sound-station en vraag es om zo nen nuo te proberen eh ... ze hebben er toch altijd een paar staan normaal :)

en jah, de mac40v moogde ook altijd bij mijn thuis ff kome probere zu

Dimitri_knt

Legacy Member
ahja, zal ik zker is vrage dan :)

Merci voor het aanbod, ma ik denk dak voor die nuo ga gaan..
toch bedankt ;)!

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan