Archief - Welke gitaar kopen ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deef

Legacy Member
OK efkes kort de situatie schetsen.
Ik speel nu zo'n drie jaar elektrische gitaar en speelde tot nu toe op mijn beginners gitaarke (Aslin Dane, http://www.aslindane.com/Guitar_HTML/AST3_FC.htm ) .
Nu wil ik stilaan gaan vernieuwen naar iets deftig(s)ers maar heb er weinig idee van naar welk merk of type toe te gaan. Qua klankkleur dacht ik om de richting van de peppers sound toe te gaan (John Frusciante). En dat blijkt dan meestal om Fender te gaan. Negatieve dat ik daarvan hoor is dat je er moeilijk(er) een goeie harde sound uit kan krijgen, klopt dit of is dat een beetje overdreven ??
En waar zit het grote verschil dus amerikaanse fenders en mexicaanse ?? Iemand raadt me een mexicaanse Fender aan omdat die kwalitatief dicht bij de amerikaanse zou liggen maar qua prijs een stuk lager.
Dusja, laat ons zeggen een budget van rond de 700 à 1000 euro, wat zouden jullie me dan aanraden en waarop moet ik vooral opletten bij aankoop ??

Op voorhand bedant voor de hulp.

BadCompany

Legacy Member
Amerikaanse Fender zijn beter dan Mexicaanse omdat ze betere componenten en een betere afwerking hebben.
Een strat kan gerust ook harde muziek spelen, dat hangt veel meer van je versterker af. (Iron Maiden speelt op strats, hendrix deed dat,...)

Thorens

Legacy Member
Om BadCompany nog even aan te vullen, wat voor versterker heb je? Want in zekere zin maakt of kraakt een versterker de klank van je gitaar, hoor.

Thorens

Legacy Member
Daar gaat het verschil tussen een Amerikaanse en Mex, qua klank dan, niet groot op zijn, denk ik.

Deef

Legacy Member
En waar ligt dan het verschil in een fender tegenover een gibson (of epiphone).
Puur klank of zit er ook verschil in handeling ??
En is er een bepaald merk die jullie dan eventueel zelf aanraden (uit eigen ervaring dan).

Thorens

Legacy Member
Verschil in gewicht, klank, nek, hout, ... Gibson en Fender zijn een wereld van verschil. Ikzelf ben grote fan van Dean, Jackson en Cort. :)

Elezor

Legacy Member
Jacksons en Gibson Flying V's heersen.
Met een echte fender kan je je ook zeker niet miskopen.

Deef

Legacy Member
Ok, thx voor de hulp allemaal,
Beslist ben 'k nog zeker nie, maar toch weeral wat wijzer hé.
'k Ga wel nog goed rondzien voor den aankoop en alleszins mijne tijd der voor vrijmaken om eens te spelen voor ik aankoop.

Deef

Legacy Member
Thorens, Uw gitaar misschien ??
tbh nie compleet mijne stijl qua look, 'k heb het zo nie voor zwart.

Thorens

Legacy Member
Jup, da's mijne. Ik had vandaag toevallig een fotoke van getrokken :p

Thin Liz

Legacy Member
Ikzelf bezit een Fender Stratocaster Lite Ash. Normaal kan je ze al op de kop tikken voor 550-600 euro, zelfs minder. Het is een Koreaans model, maar speelt in veel gevallen zijn Amerikaanse broertjes naar huis (dus de 1000 euro modellen). Dit is trouwens het gedacht van een boel kenners die ze al vergeleken hebben. (Niet ondanks de standaard Seymour Duncan pickups trouwens :)).

Ik ben zelf een trouwe Peppers-fan en ik vind met deze gitaar ook perfect de sound en feeling die John kan overbrengen. (ism Peavey Bandit)

Deef

Legacy Member
'k Heb zowat verder gekeken op 't net vanmiddag en blijkt dat er dees weekend verkoopweekend is bij Piens, misschien ga'k wel eens gaan zien met de visa op zak :-). 'k Denk dak bij het Fender gedacht zal blijven, welk ene is me nog nie direct duidelijk mor soit da zou geen zo'n probleem mogen zijn.

@ThinLizz , 'k heb al een paar keer of dak wel de goeie keuze had gemaakt met die Laney versterker, nie dak er miscontent van ben ofzow wi.
Maar 'k heb vooral al veel goe dingen gehoord van Peavey, en da was net dezelfde prijsklasse.

Cakeman

Legacy Member
BadCompany zei:
Amerikaanse Fender zijn beter dan Mexicaanse omdat ze betere componenten en een betere afwerking hebben.
Een strat kan gerust ook harde muziek spelen, dat hangt veel meer van je versterker af. (Iron Maiden speelt op strats, hendrix deed dat,...)
Niet vergeten dat de mannen van Iron Maiden andere pickups gebruiken hé.

QplQyer

Legacy Member
Deef zei:
'k Heb zowat verder gekeken op 't net vanmiddag en blijkt dat er dees weekend verkoopweekend is bij Piens, misschien ga'k wel eens gaan zien met de visa op zak :-). 'k Denk dak bij het Fender gedacht zal blijven, welk ene is me nog nie direct duidelijk mor soit da zou geen zo'n probleem mogen zijn.

@ThinLizz , 'k heb al een paar keer of dak wel de goeie keuze had gemaakt met die Laney versterker, nie dak er miscontent van ben ofzow wi.
Maar 'k heb vooral al veel goe dingen gehoord van Peavey, en da was net dezelfde prijsklasse.
Koopweekends bij Piens zijn niet echt koopjesweekends zunne, meestal is ofwel de helft niet in stock of zijn de lijstprijzen op magische wijze hoger geworden plots die dag.

Cryp

Legacy Member
Wat ik ook sterk aan te raden vind is de Jackson reeks als ge zwaar wil spelen.
Moat eeft een jackson binnekort een andere duurdere jackson.
Heb daar al paar keer op gespeeld.
Moet zegn dat het een verschil is met Gibson,Fender, en mijn oude Thunder

Zeer mooie sound
Kzou nu ni weten met u amp
aangezien hij een Line 6 spider 2 150W heeft,wat toch stuk zwaarder is

Maar kvind Jackson sterk aan te raden :)

TheCrow7

Legacy Member
Ik heb o.a. zo'n mexicaanse fender strat en ik moet zeggen; die dingen spelen lekker.

En metal spelen op zo'n ding is idd best te doen, tenzij je echt zware lowtuned dingen wil spelen of net een floydrose wil hebben.

Cryp

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Ik heb o.a. zo'n mexicaanse fender strat en ik moet zeggen; die dingen spelen lekker.

En metal spelen op zo'n ding is idd best te doen, tenzij je echt zware lowtuned dingen wil spelen of net een floydrose wil hebben.
Idd daar zijn ni fenders ni opgebouw.Daar is jackson en Ibanez weer beter voor

Een gitaar kiezn is moeiluk :p
Kzit der ook mee
Kwil in de zomer ook een kopen(aangezien die dak heb gwn mag gebruikn)Ma ben der nog ni uit welke

sir oinksalot

Legacy Member
Deef zei:
'k Heb zowat verder gekeken op 't net vanmiddag en blijkt dat er dees weekend verkoopweekend is bij Piens, misschien ga'k wel eens gaan zien met de visa op zak :-). 'k Denk dak bij het Fender gedacht zal blijven, welk ene is me nog nie direct duidelijk mor soit da zou geen zo'n probleem mogen zijn.

@ThinLizz , 'k heb al een paar keer of dak wel de goeie keuze had gemaakt met die Laney versterker, nie dak er miscontent van ben ofzow wi.
Maar 'k heb vooral al veel goe dingen gehoord van Peavey, en da was net dezelfde prijsklasse.
hehe, verkoopweekend bij piens, bereidt u maar voor op staggs staggs en staggs, meer hebben ze daar echt niet dan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan