Deef
Legacy Member
OK efkes kort de situatie schetsen.
Ik speel nu zo'n drie jaar elektrische gitaar en speelde tot nu toe op mijn beginners gitaarke (Aslin Dane, http://www.aslindane.com/Guitar_HTML/AST3_FC.htm ) .
Nu wil ik stilaan gaan vernieuwen naar iets deftig(s)ers maar heb er weinig idee van naar welk merk of type toe te gaan. Qua klankkleur dacht ik om de richting van de peppers sound toe te gaan (John Frusciante). En dat blijkt dan meestal om Fender te gaan. Negatieve dat ik daarvan hoor is dat je er moeilijk(er) een goeie harde sound uit kan krijgen, klopt dit of is dat een beetje overdreven ??
En waar zit het grote verschil dus amerikaanse fenders en mexicaanse ?? Iemand raadt me een mexicaanse Fender aan omdat die kwalitatief dicht bij de amerikaanse zou liggen maar qua prijs een stuk lager.
Dusja, laat ons zeggen een budget van rond de 700 à 1000 euro, wat zouden jullie me dan aanraden en waarop moet ik vooral opletten bij aankoop ??
Op voorhand bedant voor de hulp.
Ik speel nu zo'n drie jaar elektrische gitaar en speelde tot nu toe op mijn beginners gitaarke (Aslin Dane, http://www.aslindane.com/Guitar_HTML/AST3_FC.htm ) .
Nu wil ik stilaan gaan vernieuwen naar iets deftig(s)ers maar heb er weinig idee van naar welk merk of type toe te gaan. Qua klankkleur dacht ik om de richting van de peppers sound toe te gaan (John Frusciante). En dat blijkt dan meestal om Fender te gaan. Negatieve dat ik daarvan hoor is dat je er moeilijk(er) een goeie harde sound uit kan krijgen, klopt dit of is dat een beetje overdreven ??
En waar zit het grote verschil dus amerikaanse fenders en mexicaanse ?? Iemand raadt me een mexicaanse Fender aan omdat die kwalitatief dicht bij de amerikaanse zou liggen maar qua prijs een stuk lager.
Dusja, laat ons zeggen een budget van rond de 700 à 1000 euro, wat zouden jullie me dan aanraden en waarop moet ik vooral opletten bij aankoop ??
Op voorhand bedant voor de hulp.


