Archief - Vraagprijzen artiesten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stabby

Legacy Member
Ik wil eigenlijk wel eens weten wat bekende artiesten vragen voor een optreden. Is dat inside-informatie of zijn die prijzen bekendgemaakt?

Ik weet alleen dat Clouseau €30.000 per optreden vraagt.

shiftyke

Legacy Member
uit betrouwbare bron

Daan: 17.000 EURO

Neil Young: 1.500.000 EURO

beton

Legacy Member
Over welke artiesten heb je het dan ?
Er is een groot verschil tussen 'clouseau' en 'katrien' !

Stabby

Legacy Member
Wie is Katrien? :p

Maakt niet uit welke artiesten. Gewoon nieuwsgierig.

MrZodiac

Legacy Member
In elk geval veel te veel voor een playback show... want live is ver zoek tegenwoordig. De artiesten die wel nog live doen mogen van mij veel vragen, jaja ze bestaan nog!

Carrion

Legacy Member
damn, da ze voor brahim nog een getal van 4 cijfers durven en kunnen vragen :wtf:

NinjaTune

Legacy Member
Da's nu ook nie up-to-date wss. + hangt ook vaak af van events en vraag/aanbod hé.

MrZodiac

Legacy Member
Live on tape:

Men steekt cd (of tape met meerdere sporen) in een deck, men drukt play en de artiest is levend aanwezig... that's it :p

Glexx

Legacy Member
MrZodiac zei:
Live on tape:

Men steekt cd (of tape met meerdere sporen) in een deck, men drukt play en de artiest is levend aanwezig... that's it :p

Artiest zingt meestal wel live eh, niet?

MrZodiac

Legacy Member
dat is belange niet altijd zo, beste voorbeeld is het optreden van madonna overlaatst.... de meeste merken dat zelfs niet eens.

meestal word het spoor van de lead zang dicht getrokken, de backing e.d. meestal niet. Maar heb ook al veel gezien dat ze de lead gewoon open zetten en de "zanger" er tussendoor wat "hey, yo, c'mon en zever zit te verkondigen".

Daarbij werk ik met enkele groepen samen die wel alles live doen, en geloof me dat is wel wat meer werk dan cd'tje insteken en gaan. -> PA afstellen, band opstellen, afmixen en dan +- 7 man op't podium die effectief alles live doen, dat noem ik een live band.

de hamster

Legacy Member
thah, mijn meter had voor haar barbecue Frank Valentino laten komen en die mens heeft 3uur staan geven voor een paar witte wijntjes en een curryworst special.


Eigenlijk vind ik dat Daan zijne prijs nog best mee valt eigenlijk.

MrZodiac

Legacy Member
straathond zei:
thah, mijn meter had voor haar barbecue Frank Valentino laten komen en die mens heeft 3uur staan geven voor een paar witte wijntjes en een curryworst special.

awel, dat is een echte artiest! Er zijn er ook genoeg die hun gewoon omdraaien in dat geval.

shiftyke

Legacy Member
In een interview heeft Pete Dohorty ooit eens gezegd dat hij wel komt voor 150 pond en de rolling stones voor 3.000.000 pond (prive feestjes)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan