Archief - Vraagje IVM Logic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem05

Legacy Member
Hoi mensen,


Ik ben nu een maandje bezig met zelf muziek te producen, ik gebruik Fruity Loops.

Gisteren ben ik langsgeweest bij een maat van me die er al wat langer mee bezig is.

Hij gebruikt Logic, en heb er gisteren wat mee gewerkt, fantastisch programma!

Nu is mijn vraag: bestaat logic ook voor de pc, of is dit een Mac-only programma?

Of kan ik dan beter meteen op zoek gaan naar Reason/Ableton?

Thanks!:niceone:


o ja, genre is Dubstep/DnB

GiJay

Legacy Member
Mac only... Ik denk dat Ableton of Cubase goede alternatieven zijn.

Laat je echter niet gek maken. Spor ( toch wel 1 van de creatievere drum and bass producers) gebruikt ook gewoon fruity loops. Skitty gebruikt bv sonar... Om maar voorbeelden te geven dat je moet kiezen wat jij goed vindt werken.

Anoniem05

Legacy Member
^Ja, met FL kan ik momenteel het beste overweg, maar als ik zie hoe vlot alles er in logic aan toegaat .... Dat was echt fijn om naar te kijken :D


Ik ga eens kijken of ik ergens een versie van Ableton en Cubase kan regelen en dan vergelijken.

Wel jammer dat Logic mac only is :'(

Anoniem05

Legacy Member
Progrezz zei:
Je kan natuurlijk ook gewoon een Mac kopen :D



Tja, momenteel heb ik niet echt een grote rijkdom, en MAC zijn dure dingen...


En als mac's stukgaan ben je meestal geneukt, pc's zijn goedkoper :)

Ik zoek wel naar Ableton :p of Reason ofzoiets :D

djXeeder

Legacy Member
Zoals GiJay zegt maakt het heel weinig uit met welke software je werkt. Het is natuurlijk wel goed om een reeks van programma's te testen en vergelijken en hetgeen te kiezen dat jou het meeste ligt. Aangezien je al een tijdje met Fruit lussen werkt zal dat momenteel natuurlijk nog het eenvoudigste zijn.

Voor producing gebruik ik zelf Logic, gewoon omdat ikzelf daar het beste resultaat uitkrijg. Bij andere mensen kan dit natuurlijk anders zijn. Ableton gebruik ik ook wel af en toe, maar dan meer voor live toestanden, terwijl sommige mensen het ook gebruiken om echt in te producen.

Logic, Cubase, Reason, ... zijn allemaal wel vergelijkbaar, alleen bij Ableton is de aanpak geheel anders maar tegelijk ook wel heel slim!

Anoniem05

Legacy Member
Merci mensen, ik ga zeker en vast eens buiten Fruity Loops kijken, ik merkte ook meteen dat om te masteren en dergelijke Logic echt wel dé zaligheid is :D

Progrezz

Legacy Member
Ja maar masteren is echt wel de laatste stap en daar zit jij volgens mij nog niet aan.

GeeKer

Legacy Member
tmaakt echt ni uit welk programma je gebruikt. Zolang het resultaat er maar is. Laidback luke, chuckie, vooral veel nederlanders, allemaal fruity loops..

Hetgeen het beste werkt voor jou, is het beste programma.

freQ

Legacy Member
GeeKer zei:
tmaakt echt ni uit welk programma je gebruikt. Zolang het resultaat er maar is. Laidback luke, chuckie, vooral veel nederlanders, allemaal fruity loops...
Hetgeen het beste werkt voor jou, is het beste programma.
Klopt; Seymour Bits aka Bastian aka Bas Bron (DJVT) ook niet te vergeten.

Therapy

Legacy Member
Skream en Benga gebruiken ook FL. :)
Bar 9 en Rob Sparx werken met Logic, Stenchman en Suspect met Reason 4, Borgore met Cubase en rusko met sony acid. maakt nie echt uit met wat ge werkt, tis alleen hoe ge er mee werkt.

deejaysiege

Legacy Member
lbl is overgestapt op Live :)
Het maakt idd niet veel uit welk programma je gebruikt. Bij reason is het wel zo dat je geen vst plugins kan gebruiken, wat voor mij toch een groot nadeel is.

Anoniem05

Legacy Member
En heeft er iemand hier ervaring met synths en Fruity loops?

Ik wil namelijk een synth aankopen omdat inspelen via keys vlotter gaat dan met de muis, maar ik weet niet of het dan gewoon een kwestie van drivers voor de synth installeren is en dan gewoon fruity openen of ik daarvoor binnen fruity nog allerlei aanpassing moet doen.

Arpeggiator

Legacy Member
Je kan je toetsenbord gebruiken als piano in FL. Ik gebruik altijd mijn toetsenbord, maar heb intussen wel een midi keyboard besteld. Voor +-80 euro heb je al een degelijk midi keyboard.

Anoniem05

Legacy Member
phaselocked zei:
Je kan je toetsenbord gebruiken als piano in FL. Ik gebruik altijd mijn toetsenbord, maar heb intussen wel een midi keyboard besteld. Voor +-80 euro heb je al een degelijk midi keyboard.

Welke midi heb je besteld? Ik ga binnenkort in A'pen eens zien bij wat gespecialiseerde zaken, kwestie van niet in't zak gezet te worden ;-)

Arpeggiator

Legacy Member
=[BwU]=Jackass;12346544 zei:
Welke midi heb je besteld? Ik ga binnenkort in A'pen eens zien bij wat gespecialiseerde zaken, kwestie van niet in't zak gezet te worden ;-)

M-audio keystation 49e. Heeft geen extra drumpads of faders/sliders maar ik heb het enkel nodig als keyboard, en volgens mij lijkt die wel goed te zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan