Archief - vraag over winkel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

psyko-monchske

Legacy Member
hallo

aangezien ik enkele platen zoek kwam ik deze site tegen

www.musichead.de : maar die site is helemaal in het duits en ik kan er niet goed aan uit. hoe zie je of een plaat in stock is? en ik lees iets van pre paying maar bij het instellen van mijn gegevens kreeg ik die optie niet, wat moet je hiervoor doen?
en komen ze in goede staat aan? ik sta wat huiverig tegenover een winkel die ook online verkoopt, kwil niet dat ze vol vetvlekken/krassen staan van in de winkel getest te zijn door mensen.

btw, hoe sturen recess en musichead hun orders? in dozen zoals decks?


thx

dunno

Legacy Member
Geen idee, khad eens een bestelling geplaatst maar nooit iets over gehoord.

Hoe zit het met www.decks.de? Te vertrouwen? Dan plaatsk een een bestelling watn kheb coole muziek gezien dak nog zoek.

FitZ

Legacy Member
onder de thumbnail vd plaat staat "in stock" als ze, no shit, em in stock hebbe :p

in dozen gelek decks verstuurd, nix op aan te merken!

Real

Legacy Member
Der zou eens iemand een lijstje moeten maken met online winkels + hun service en betrouwbaarheid. ;)

Ik wil dat EVENTUEEL wel nog doen na de examens.

Persoonlijk heb ik goede ervaring met:
www.vinylstock.com
www.deejay.de
www.decks.de
www.recess.nl
www.sound-station.be
www.4djsonly.com (hoewel is die naar't schijnt de laatste tijd minder en minder betrouwbaar, op vlak van ordercompleetheid (foute vinyls, vinyls vergeten, etc))


Geen ervaring mee, maar goede naam:
www.chemical-records.co.uk
www.juno.co.uk
www.dancegrooves.com


Ik ben nog NOOIT in het zak gezet tot nu toe. Kheb toch al een 200-tal vinyls over het internet gekocht schat ik.

dunno

Legacy Member
Als je bij decks.de koopt, is het dat beste om na ontvangst (nachnahme) of bankoverschrijvingen zijn die ook betrouwbaar?

psyko-monchske

Legacy Member
ik heb het al gevonden, damn, kwas net zo blij dat ik evil nine- crooked vond maar is niet in stock.
bij juno gisteren nog wel maar vader was niet thuis met zijn credit card:)
iemand die deze plaat weet liggen in een winkel?


recess, is dat ook in dozen zoals decks of eveloppen

Real

Legacy Member
Decks.de is 100% betrouwbaar.

De meeste online winkels verkopen wel in stevige dozen.
Decks.de & Recess.nl hebben allebei heel stevige verpakking.

dunno

Legacy Member
Zeg hoe zit het met die dhl express verzending. Ik heb dat genomen. Ik moet dus slechts 81 EUR betalen en veronderstel dat die verzendingkosten er niet bijzitten? Moet ik dat achteraf cash betalen?

Real

Legacy Member
dunno zei:
Zeg hoe zit het met die dhl express verzending. Ik heb dat genomen. Ik moet dus slechts 81 EUR betalen en veronderstel dat die verzendingkosten er niet bijzitten? Moet ik dat achteraf cash betalen?
Probably.

Waarom pakt ge ook direct de duurste verzending. :-/

dunno

Legacy Member
i dunno, voor de zekerheid denk ik, en omdat het snel is. Mja soit, volgende keer goedkopere weg als het toch heel betrouwbaar is.

psyko-monchske

Legacy Member
ivm recess

zouden die er problemen over maken dat ik pas woensdag geld kan overschrijven? wegens omstandigheden geraak ik niet eerder in de bank:)

aXl_

Legacy Member
psyko-monchske zei:
ivm recess

zouden die er problemen over maken dat ik pas woensdag geld kan overschrijven? wegens omstandigheden geraak ik niet eerder in de bank:)

online banking :p

Jaws

Legacy Member
meestal is het bij online winkels het interessantste om op voorhand over te schrijven omdat ze extra aanrekenen voor te betalen bij ontvangst en ze begrijpen wel dat dat ff kan duren voor die overschrijving is gebeurd

normaal worden de platen stevig verpakt in een kartonnen brief of doos

winkels waar ik goede ervaring mee heb:
www.recess.nl
www.sound-station.be

houd er wel rekening mee dat de prijzen op sommige winkels exclusief btw (bv recess) en andere inclusief btw staan

HHooligan

Legacy Member
Bij de meeste buitenlandse winkels ben je verplicht om met overschrijving te betalen dacht ik...
Ik ga altyd bij important records: www.important-records.de Site is zowel duits als engels dus no problem ;)

psyko-monchske

Legacy Member
iemand ervaring met dancegrooves.com ?

hoe komen de platen aan? in kartonnen dozen zoals recess/decks? scheve platen?

ze hebben in ieder geval een serieus knappe stock

Rayne Varga

Legacy Member
Ik heb goede ervaringen met musichead.

Je kan zien of een plaat in stock is als er deze afbeelding bij staat.
Wat betaling betreft heb ik voor COD (Cash On Delivery) oftewel 'Nachnahme' gekozen.
Als je een pakket van boven de 100 euro hebt betaal je 4,90 euro transport en kun je dus
betalen bij levering. Onder de 100 euro betaal je 9,90 euro transportkosten.

De platen die ik heb toegekregen waren altijd in goede staat en worden verpakt in een
kartonnen doos, eventueel opgevuld met extra karton zodat de vinyls zeker niet beschadigd
kunnen worden.


Verder heb ik ook zeer goede ervaringen met Punk'ID Records, een relatief nieuwe Belgische
platenwinkel (bestaat 1 jaar) die zich vooral focust op het minder commerciële werk.

psyko-monchske

Legacy Member
thx, maar de post van music head dateerde al van januari.

op dit moment zoek ik paar compilatie vinyls en die vind ik alleen op www.dancegrooves.com

alvast bedankt

Wover

Legacy Member
psyko-monchske zei:
ivm recess

zouden die er problemen over maken dat ik pas woensdag geld kan overschrijven? wegens omstandigheden geraak ik niet eerder in de bank:)

ik geloof da ze binnen de 4 werkdagen de betaling moeten ontvangen hebben, anders vervalt de order. Voor buitenlandse bestellingen zal dat wel een week zijn denk ik.

Ik heb trouwens vorige week plaatjes besteld, maar ze hadden er één niet in stock, dus heb ik een ander mogen kiezen toen het geld al overgeschreven was. Ik mocht zelfs één van nen euro duurder kiezen.

Verzending was goed, platen in ne zak + in stevige enveloppes. Donderdagavond bevestiging da ze't op de post hadden gedaan en vrijdag was et er al :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan