Archief - volume verschil bij aangekocht mp3's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eddie

Legacy Member
ok ik draai nu al een tijdje met aangekochte mp3's op cd maar wat ik niet snap:
waarom zijn er volume verschillen tussen legaal aangekochte mp3s ?
persoonlijk vind ik het schandalig dat dit voorkomt als je er toch al wel aardig wat geld aan geeft.
is dit door slechte afspraken of hoe komt dit?
vind het persoonlijk erg lastig om tijdens het mixen bij elk liedje het volume te moeten bijregelen.

Progrezz

Legacy Member
Het een is harder gecompresseerd dan het ander, that's all.

Ion1c

Legacy Member
sommige programma's zoals traktor zorgen dat elk liedje automatisch gaint zodat de master uitgang altijd even luid blijft.

ChrisRiley

Legacy Member
eddie zei:
vind het persoonlijk erg lastig om tijdens het mixen bij elk liedje het volume te moeten bijregelen.

Gain?

Ik vind het ook storend dat er nummers zijn met verschillende BPM's. Straks moet je als DJ werkelijk ALLES zelf doen. :ironic:

eddie

Legacy Member
ChrisRiley zei:
Gain?

Ik vind het ook storend dat er nummers zijn met verschillende BPM's. Straks moet je als DJ werkelijk ALLES zelf doen. :ironic:

blijf aub weg me u achterlijk gelul ;)

ByT3 Me

Legacy Member
Firestyler zei:
ik heb dat met mn platen ook, is dit normaal? :eek:


lol, euh ja indien ge het niet sarcastisch bedoelde, bij platen is dat dood normaal, die worden ook niet zo gemasterd gelijk bij cd's, alhoewel dat mij verschillende cd's ook wel het geval is.

man DJ's tegenwoordig zijn toch echt lui,
boehoe, ik moet men platen gelijk zetten, plaat corrigeren, gain bijregelen, oh shit zelf mijn fader open zetten :s
Man, non vinyl Dj's zijn echt wel pokke lui! toch zeker die software boys
knopkes duwen en BPM aflezen kan het kleinste kind.
En dan zijn er die stoefen dat ze 4 minimal platen gelijk kunnen zetten, pff
die muziek is gemaakt om Dj's het gemakkelijk te maken, daar is echt geen kunst meer aan. Maar 2 platen met 10 BPM verschil gelijk zetten is teveel gevraagd en dan durven ze nog commentaar geven als iemand die met vinyl draait zen retro mix 3 seconden scheef gaat.

Progrezz

Legacy Member
Empath Mixer

Empath kopen met autogain erop ;)



Of je kan gewoon ophouden met zagen en tevreden zijn dat je voor een euro nummertjes kan kopen die vroeger voor minstens 10 euro gingen. Even je gain bijregen is zo'n kleine moeite. Je hebt met het aanmaken van dit topic meer tijd verprutst dan je op een jaar steekt in aan je gainknopje draaien.

SeppeSeppe

Legacy Member
mp3gain is een goed progje om dezelfde geluidssterkte te krijgen. maar bewaar voor alle veiligheid de originelen, want soms gaat het mis en beginnen de nummers nogal te kraken

breez

Legacy Member
imo zou da standaard al normalised moeten zijn als je het aankoopt
een beetje professionaliteit mag wel...

of van die legale mp3's die helemaal clippen, zou nie mogen imo

Xavez

Legacy Member
Ehm, normalisen verneukt in de meeste gevallen je sound. Gainen op je mixer (of autogain in traktor bvb) is the safest way to go :-).

@eddie daar is niks schandalig aan. 't is niet alsof deejays het enige publiek zijn om tracks aan te verkopen hé. Het is logisch dat door een verschillende mastering er verschillende loudness in verschillende platen zit. Het is gewoon utopisch om te denken dat je ooit alle tracks ter wereld even "luid" (zo'n relatief begrip overigens) zou krijgen.

Drejke

Legacy Member
eddie zei:
persoonlijk vind ik het schandalig dat dit voorkomt als je er toch al wel aardig wat geld aan geeft.
is dit door slechte afspraken of hoe komt dit?
vind het persoonlijk erg lastig om tijdens het mixen bij elk liedje het volume te moeten bijregelen.


Precies of de hele wereld gaat afspreken hoe hard de mastering moet zijn bij een nummer.

Erg lastig om tijdens het mixen elk liedje het volume bij te regelen? Dit is net zeer gemakkelijk en snel gebeurt, gewoon even op je VU-meting kijken en aan je gain draaien? :p

:rofl:

Fraa

Legacy Member
Replaygain gebruiken in Foobar zoals ik.
Scanned elk album of track & zorgt dat alles even hard klinkt.
Veel MP3 players gebruiken dit systeem ook.

Het slaat gewoon de gain info op als een tag in de MP3, werkt netjes :)

JackM

Legacy Member
ByT3 Me zei:
lol, euh ja indien ge het niet sarcastisch bedoelde, bij platen is dat dood normaal, die worden ook niet zo gemasterd gelijk bij cd's, alhoewel dat mij verschillende cd's ook wel het geval is.

man DJ's tegenwoordig zijn toch echt lui,
boehoe, ik moet men platen gelijk zetten, plaat corrigeren, gain bijregelen, oh shit zelf mijn fader open zetten :s
Man, non vinyl Dj's zijn echt wel pokke lui! toch zeker die software boys
knopkes duwen en BPM aflezen kan het kleinste kind.
En dan zijn er die stoefen dat ze 4 minimal platen gelijk kunnen zetten, pff
die muziek is gemaakt om Dj's het gemakkelijk te maken, daar is echt geen kunst meer aan.
Maar 2 platen met 10 BPM verschil gelijk zetten is teveel gevraagd en dan durven ze nog commentaar geven als iemand die met vinyl draait zen retro mix 3 seconden scheef gaat.

Oh jong, hou u bakkes als ge der niks van kent :tongue: Da is zo totaal nog iets anders dan gewoon voor de lol 4 platen opleggen. En ik draai ook nog met vinyl, alleen minder omdat ze teveel geld kosten. Cd's trouwens ook. Dus da afgeven op minimaldj's dat ze lui zijn enal of dat hun muziek op den hond zijn kloten gelijkt mag ook es gaan stoppen. Kdenk dat als er een genre is waar ge maar beter kunt zorgen dat uw bpm gelijk is, dat het bij minimal is en neen niet diene muziek da iedereen zogezegd minimal noemt :ironic:

ByT3 Me

Legacy Member
Jack Malibu zei:
Oh jong, hou u bakkes als ge der niks van kent :tongue: Da is zo totaal nog iets anders dan gewoon voor de lol 4 platen opleggen. En ik draai ook nog met vinyl, alleen minder omdat ze teveel geld kosten. Cd's trouwens ook. Dus da afgeven op minimaldj's dat ze lui zijn enal of dat hun muziek op den hond zijn kloten gelijkt mag ook es gaan stoppen. Kdenk dat als er een genre is waar ge maar beter kunt zorgen dat uw bpm gelijk is, dat het bij minimal is en neen niet diene muziek da iedereen zogezegd minimal noemt :ironic:

alé, ik wil draaien maar het mag niks kosten; ROFL
Da's zo gelijk sommige autotuners, Ik ga men auto uitbouwen want da's cool, maar wel niet de velgen en geen spoiler, dat kost teveel, voila ik heb er een zonnenband opgeplakt, ik ben een echt tuner nu!

JackM

Legacy Member
mmmm, mss wel een beetje overreacted :p
Maar der zit toch een waarheid in, alleen nie persoonlijk oppakken :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan