Archief - Vinyl/CD/Timecode/PC DJ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ik ben DJ en ik draai met behulp van ...


  • Totaal aantal stemmers
    57
  • Opiniepeiling gesloten.

Anoniem09

Legacy Member
Enkel CD, maar ben aan het overwegen om er time code tussen te zwieren, kwestie van die legaal gedownloade nummers eindelijk eens legaal te kunnen draaien :ironic:

Progrezz

Legacy Member
Thuis-dj's draaien precies niet zoveel met cd. Toch beetje verrassende uitkomst. Erg veel timecode en vinyl precies...

Ble$$ed^

Legacy Member
Voorlopig enkel vinyl , maar deze zomer ga ik mij serato aanschaffen + timecoded vinyl ofcourse

aXl_

Legacy Member
hoofdzakelijk vinyl maar materiaal dat uitkomt op beide koop ik op cd.

NinjaTune

Legacy Member
Progrezz zei:
Thuis-dj's draaien precies niet zoveel met cd. Toch beetje verrassende uitkomst. Erg veel timecode en vinyl precies...

Imo niet zo verrassend; CD is vooral populair omdat het zo compact is om op gigs te draaien. Ik brand enkel ook maar cd's voor mijn gigs, als ik thuis speel betrap ik me er telkens ook op dat ik eigenlijk puur timecode draai, tenzij ik es een mixtape opneem, dan ga ik vlugger mijn gig-cd's gebruiken. 'T is gewoon praktisch. En uiteraard nog es leuk je vinyls van onder het stof te halen.

Wat me trouwens ook opvalt, en ik ben er ook zo-één, dat er gelijk nog veel zijn die een time-code set-up hebben, maar op locatie dan toch cd/vinyl draaien ipv timecode.

Ble$$ed^

Legacy Member
op lange termijn kan je gewoon niet meer up to date blijven als je vinyl draait

als student ofcourse

Anoniem09

Legacy Member
Wie draait er hier allemaal time code? Ik zou er graag aan willen beginnen, zoals eerder gezegd, maar is er zoveel keus:

Serato Scratch vind ik te duur.
Traktor Scratch wordt veel gebruikt maar ik heb het al een paar keer goed zien falen op locatie :s
Reloop Spin heb ik nog niet gezien, ook niet veel over gehoord.
Mixvibes vertrouw ik niet goed aangezien die geluidskaart al veel 'ge-update' geweest is omdat de vorigen nooit echt in orde waren.
M-Audio Conectiv is mss wat minder bekend maar M-Audio heeft wel een zéér goede naam als het komt op geluidskaarten, ook al veel goed gelezen over die Torq software.

Dus momenteel neig ik een beetje naar Conectiv.. Zou het wel graag eerst eens willen testen maarja, waar?

skampy

Legacy Member
If you're on a budget, schijnt Mixvibes écht wel goe te zijn. Iig al meer negatieve comments gehoord over Torq.

GiJay

Legacy Member
Naar koenpje natuurlijk :

Zoeken naar een 2dehands serato kan ook. Staan er niet een aantal online nu dat de nieuwe versie uit is?

Marc Stokes draait voor hedkandi UK en claimt dat die al 200+ gigs met een dell cheapo laptop + torq, achter de kiezen heeft. De laptop is dan wel dedicated tot enkel dat natuurlijk.

Er zijn ook voldoende goedkopere alternatieven zoals mixvibes die ook steun krijgen van een paar grotere dj's.

Voor de thread:

Cdj's en timecode dooreen... soms liever het een, soms liever het andere :D.

KingKain

Legacy Member
Een beetje dubbelzinnige poll, ik gebruik 3 controllers (puur MIDI, geen usb-brol) i.s.m. Ableton of Traktor, kheb dan maar op DJ-console gestemd maar dat kon dus ook Ableton geweest zijn.

Bobson

Legacy Member
Timecode hier, Virtualdj met ESIu46dj; altijd heel content van geweest. Kem mixvibes geprobeert, maar kvind maar een lege software; ni echt men ding.

En Tieten die op en neer kunnen bewegen, de rest is fake.

Progrezz

Legacy Member
ByT3 Me zei:
vinyl, de rest is fake.

De tieten van Pamela Anderson, DIE zijn fake. Daar ben ik vrij zeker van. Maar hetgeen jij aanhaalt kan ik niet zometeen bevestigen.

Bedoel: Druk eender welke Daft Punk release op vinyl en leg er een vette release van Quivver, Tilt of weet ik wat langs. Ik weet wel wat ik met de label "REAL" bestempel ;)

Essit

Legacy Member
Timecode hier(thuis dan)... Ik zou liefst met de originele vinyls/CDs draaien, maar zo verslijten mijn originele platen niet.

Op een fuif/in discotheek zal ik wel altijd met originele vinyl/CD draaien, geen bullshit daar van kabels gaan aansluiten en dergelijke :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan