Archief - vestax vci-300

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nonkel wulle

Legacy Member
Dat mensen zoiets willen kopen. Ik snap echt niet welk plezier je aan zo'n stuff hebt maarja, de 'gewone' mens wilt ook dj'en zeker? EN PAS OP! digitaal he.:)

Laurens100

Legacy Member
niet iedereen kan 2 cdj's, een mix en dan nog 100den platen kopen hé. Ik zou ook zoiets willen maja zelf zoiets blijft wel erg duur hé

GiJay

Legacy Member
Laurens100 zei:
niet iedereen kan 2 cdj's, een mix en dan nog 100den platen kopen hé. Ik zou ook zoiets willen maja zelf zoiets blijft wel erg duur hé

hihihi...

Wil wel eens zien hoe je die platen gaat afspelen met die setup.

hihihi

welp

Legacy Member
GiJay zei:
hihihi...

Wil wel eens zien hoe je die platen gaat afspelen met die setup.

hihihi
Hou het niveau beetje hoog hé :)

@TS: De meeste (zoniet alle) dj's die hun hobby serieus nemen vinden dit natuurlijk brol. Het is zoals leren tennis spelen op een jokari. Daar kan je van zeggen "hoe zalig is da ni? Ik kan hetzelfde ma dan alleen, en veel beter". Tja, dat blijft natuurlijk speelgoed...

Wat je dus met jouw vestax ding kan doen is gewoon wat prullen thuis maar daarom ben je nog geen dj. Waarschijnlijk ontdek je dit zelf wel als je dit ding een tijdje hebt en later misschien eens echt met dj'en begint. Dan zul je merken dat wanneer je voor een echte setup staat, je zo goed als niets bent met je "ervaring" (vergelijk met jokari <-> tennismatch).

Rayne Varga

Legacy Member
welp zei:
Hou het niveau beetje hoog hé :)

@TS: De meeste (zoniet alle) dj's die hun hobby serieus nemen vinden dit natuurlijk brol. Het is zoals leren tennis spelen op een jokari. Daar kan je van zeggen "hoe zalig is da ni? Ik kan hetzelfde ma dan alleen, en veel beter". Tja, dat blijft natuurlijk speelgoed...

Wat je dus met jouw vestax ding kan doen is gewoon wat prullen thuis maar daarom ben je nog geen dj. Waarschijnlijk ontdek je dit zelf wel als je dit ding een tijdje hebt en later misschien eens echt met dj'en begint. Dan zul je merken dat wanneer je voor een echte setup staat, je zo goed als niets bent met je "ervaring" (vergelijk met jokari <-> tennismatch).
Dit vind ik er toch een beetje over. Het verschil tussen zo'n Vestax controller en b.v. een Richie Hawtin die alles mixt via zijn Xone:3D is toch minimaal. Maar Hawtin is natuurlijk iemand die meegaat met de evolutie qua materiaal en iemand die een Vestax controller zou gebruiken noem je een prutser... :wtf: Waar gaat het naartoe?

Tuninboy

Legacy Member
Rayne Varga zei:
Dit vind ik er toch een beetje over. Het verschil tussen zo'n Vestax controller en b.v. een Richie Hawtin die alles mixt via zijn Xone:3D is toch minimaal. Maar Hawtin is natuurlijk iemand die meegaat met de evolutie qua materiaal en iemand die een Vestax controller zou gebruiken noem je een prutser... :wtf: Waar gaat het naartoe?

² , "veel" dj's spelen tegenwoordig met pc, das toch ook digitaal ?

Maar snap de reactie's van de dj's onder ons, het geeft niet het gevoel van een echte dj te zijn :)

lord of me

Legacy Member
Hier is precies wat verwarring over de kwaliteit van deze Vestax controller, het is geen hercules/berringher prul mp3 toestel met slepende jog wheel, waardeloze knoppen en losse pots, maar een zeer deftig toestel,als je het toch zo graag vergelijkt met "echt" materiaal is dit de cdj1000 of sl1200 van de pc controllers en ik zie precies niet veel verschil tussen dit (controller met traktor ) en 2xcdj ....


@TS Mooie mp3 controller, ga je veel/lang plezier aan hebben denk ik :)

[EZ]

Legacy Member
Laurens100 zei:
niet iedereen kan 2 cdj's, een mix en dan nog 100den platen kopen hé. Ik zou ook zoiets willen maja zelf zoiets blijft wel erg duur hé
ff gekeken op Google en 'k zie dat die VCI-300 toch al €700 kost, voor da geld kunde wel al een beginners DJ-setup kopen, of een mooie 2de hands set...

REDNIK

Legacy Member
ziet er wel bon materiaal uit imo, me serato scratch enzo ... . Mja tegenwoordig ziede zo een dinge toch veel ? gelak uc33, hoeveel man speelt daar tegenwoordig wel nie mee ...

[EZ]

Legacy Member
Die UC33 is toch een producing-controller? (en live producing ofc.)

deathsythe

Legacy Member
njah is wel denkik ubergemakkelijk om op privé feestjes te draaien.

zou dat eig ook nog willen, maar ik vind cdj's leuker :)
en binnekort platen :p

[EZ]

Legacy Member
²

Kben ook begonnen met zo ne USB-controller, nen Behringer BCD-2000, ma da voelde toch nie echt als draaien aan vond'k.

Dat half jaar dat'k af en toe is draaide met dat ding heb'k ook niks geleerd vind'k, beatmachten ging automatisch, gainmatchen ook, phasematchen kende'k toen nog niet, over de stuctuur van een track heb'k ook niks geleerd.

Tussen die VCI-300 en de BCD-2000 zit er natuurlijk wel nog wat verschil, maar toch, voor die &#8364;700 kunde 2de hands wel wat DJ gear vinden waar ge veel meer aan hebt imo.

deathsythe

Legacy Member
njah ik met hercules mp3, en kvond da wel de max, maar kwou écht leren dj'en :)

welp

Legacy Member
Rayne Varga zei:
Dit vind ik er toch een beetje over. Het verschil tussen zo'n Vestax controller en b.v. een Richie Hawtin die alles mixt via zijn Xone:3D is toch minimaal. Maar Hawtin is natuurlijk iemand die meegaat met de evolutie qua materiaal en iemand die een Vestax controller zou gebruiken noem je een prutser... :wtf: Waar gaat het naartoe?
Ach ja, misschien heb je wel gelijk.
Ik ging enkel af op de beginpost waarbij het mij toch leek dat de TS dit ging kopen om even te beginnen met dj'en en niet veel afkende van het gangbare djmateriaal (ik kan me hier vergissen hé, het kwam enkel zo over). Voor dat geld koop je toch liever iets "echter" (hiermee bedoel ik iets wat je overal tegenkomt) als je toch iets wil leren. Als het natuurlijk enkel voor op je kamertje is doe je maar natuurlijk :)

Ik zie gewoon dat vele beginners door zo van die digitale spullen (duur of goedkoop) aangetrokken worden zonder maar te weten wat er de zinvolle mogelijkheden van zijn.

slimfit

Legacy Member
Laurens100 zei:
niet iedereen kan 2 cdj's, een mix en dan nog 100den platen kopen hé. Ik zou ook zoiets willen maja zelf zoiets blijft wel erg duur hé

ik weet niet als ge het weet, maar deze vestax kost wel rond de 700€

:offtopic:

Veel geld om met een illegaal mp3 lijstje te spelen.

av018

Legacy Member
vestax vci-300 589 &#8364; in holland zie ik

wie heeft er al ene ?

butnix

Legacy Member
[EZ];10252202 zei:
²

Kben ook begonnen met zo ne USB-controller, nen Behringer BCD-2000, ma da voelde toch nie echt als draaien aan vond'k.

Dat half jaar dat'k af en toe is draaide met dat ding heb'k ook niks geleerd vind'k, beatmachten ging automatisch, gainmatchen ook, phasematchen kende'k toen nog niet, over de stuctuur van een track heb'k ook niks geleerd.

Tussen die VCI-300 en de BCD-2000 zit er natuurlijk wel nog wat verschil, maar toch, voor die €700 kunde 2de hands wel wat DJ gear vinden waar ge veel meer aan hebt imo.

Dat je niks van de structuur van de track hebt geleerd ligt meer aan jezelf imo
Maar met een midi kunt ge toch ook zelf beatmachten? of niet?
Wat is gain & phasematchen trouwens?

Mike_D

Legacy Member
Weet je wat het is Het maakt niet zo veel uit wat je gebruikt maar hoe je het gebruikt en dat je er plezier aan beleeft.

Wat die Richie Hawtin betreft om dat hem veel fans heeft /meelopers is hij de juisten om hem te gebruiken voor reklamen van software en bepalde apratuur zegt verder niks over het apratuur.

Maar je koopt gewoon wat bij jou portemonnee dus vleel plezier met je nieuwe aan winst laat ons ff weten hoe hij jou bevald Tom :D

coolDj

Legacy Member
Ik ben zelf jaren Pro Dj geweest en het laatste materiaal dat ik had bestond uit 2 Technics SL 1210 MK II, Rodec MX 180 MKIII, 2 x Pioneer CDJ-800 MK2, Sennheiser HD 25-1 IIs hoofdtelefoon. Prachtige setup. Heeft veel geld gekost en heb de kans gehad om met meerdere andere setups te werken. Heb de evolutie van Vinyl naar CD gekend. CD is bij de Club DJ nooit echt doorgebroken. Net zoals Laserdisc of Music DVD. Ook niet bij mij. Vinyl was niet te kloppen. De fat sound, the show, het contact met de vinyl... Maar het publiek van vandaag wil meer. Meer show, effecten, loops, bijna live remix. Om hier aan te voldoen kan men niet meer teveel tijd spenderen om een deftige beatmix te maken. Een deftige beatmix met wat show is niet meer voldoende. Begint vandaag te gewoon te worden voor het jonge publiek. Vinyl kent hier zijn limieten. De Dj van morgen zal meer tijd spenderen in de show, creative manipulatie van de sound, en minder in de techniek...

Ik heb de VCI 300 in mijn handen gehad. Ik kan je vezekeren, dit is geen prul. Ongelooflijk wat je met dat ding kan. Ik kan je verzekeren dat ik me er zo eentje zal aanschaffen. Ik ben een old school Club DJ maar met dit toestel kan ik creativer dan ooit zijn. De techniek ken ik en Vinyl heeft zijn beperkingen.

Deze manier van draaien zal wel doorbreken en is trouwens al aan het doorbreken. In verschillende clubs staat al een PC waar je simpelweg je USB stick in kan pluggen en beginnen draaien.

Versta me niet verkeerd. Ik ben een vinyl lover maar dit is evolutie.

Een Dj is iemand die zijn publiek kan aanvoelen en de juiste tracks op het juiste moment kan spelen, een sfeer kan opbouwen om zo zijn publiek mee te krijgen tot een climax. Is iemand die gevoel voor ritme heeft en zijn platen en techniek door en door kent. Het materiaal dat je hiervoor gebruikt dat doet er niet toe. Zelfs al gebruik je een VCI 300 en een computer, deze zal je enkel helpen op technisch vlak. Een Dj is geen technieker, een Dj is een entertainer. En vandaag kan je als DJ volledig focussen op je creativiteit.

Als je dit kan ben je in mijn ogen de naam DJ waardig.

Just love so much the fat sound of Vinyl :bow:... and the "digital sound is too digital for me..."
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan