Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BadCompany zei:Bij bluesimprovisatie is er een vast akkoordenschema waarop dan de solo's gespeeld worden bvb in A is dat dan:
A-A-A-A
D-D-A-A
E-D-A-A
Bij jazzimprovisatie hangt het akkoordenschema meestal gewoon van het nummer af.
Een verschil zit em in het gebruik van de "blue note" die bij blues veel gebruikt wordt, die noten geven het bluesgevoel.

LOL, neen toch niet...Chimmy zei:Dat vroeg ik me ook al even af.
Waarschijnlijk gaat bongz ons weer in geuren en kleuren alles verklaren![]()
BadCompany zei:Bij bluesimprovisatie is er een vast akkoordenschema waarop dan de solo's gespeeld worden bvb in A is dat dan:
A-A-A-A
D-D-A-A
E-D-A-A
Bij jazzimprovisatie hangt het akkoordenschema meestal gewoon van het nummer af.
Een verschil zit em in het gebruik van de "blue note" die bij blues veel gebruikt wordt, die noten geven het bluesgevoel.
from time to time...Thorens zei:Awel é:
Er was eens een noot,
die was oorspronkelijk rood
Maar kom kijken, gauw
nu is ze blauw!
Is het nu écht zo moeilijk van gewoon te googl'en?
Thorens zei:Ja, maar, weet je, heb ik gelijk of heb ik gelijk?
De uitleg die je hier krijgt is beduidend minder gestructureerd en logisch dan op Wikipedia en als het voor een taak voor "Esthetica" of "Muzikale Opvoeding" is, zou het niet pijn doen van een beetje eigen zoekwerk te verrichten. Ze gaan het niet altijd in je schoot smijten de komende jaren, hoor.

BadCompany zei:Bij bluesimprovisatie is er een vast akkoordenschema waarop dan de solo's gespeeld worden bvb in A is dat dan:
A-A-A-A
D-D-A-A
E-D-A-A
Bij jazzimprovisatie hangt het akkoordenschema meestal gewoon van het nummer af.
Een verschil zit em in het gebruik van de "blue note" die bij blues veel gebruikt wordt, die noten geven het bluesgevoel.

BadCompany zei:Meestal wordt het toch met 2x tonica gespeeld hoor.....

lotter.be zei:Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen blues en de andere jazz-vormen (bigband, swing, free jazz, bebop...).
Hoe kan ik ze bv onderscheiden?
greetz