Archief - [unknown] frans+grieks liedje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$vekke

Legacy Member
ik zoek achter een frans liedje (dat denk ik toch)
het is dat liedje dat je met een doek boven je hoofd begint te zwieren.

Dan dat grieks liedje dat ze spelen op trouwpartijen waarbij ze spontaan borden kapot smijten.

XA4

Legacy Member
Als ik mij niet vergis, werd dat gedaan op het nummer:
Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara

Terre brûlée au vent, des landes de pierres
autour des lacs, c'est pour les vivants un peu d'enfer
le Connemara
Des nuages noirs
qui viennent du nord colorent la terre
les lacs, les rivières
c'est le décor du Connemara

Au printemps suivant, le ciel irlandais était en paix
Maureen a plongé nue dans un lac du Connemara
Sean Kelly s'est dit: "Je suis catholique, Maureen aussi!"
L'église en granit de Limerick,
Maureen a dit oui
De Tipperary, Barry-Connely et de Galway
ils sont arrivés dans le comté du Connemara
Y'avait les Connors, les Flaherty du Ring of Kerry
et de quoi boire trois jours et deux nuits?

Là-bas au Connemara
on sait tout le prix du silence
là-bas au Connemara
on dit que la vie, c'est une folie
et que la folie, ça se danse

Terre brülée au vent, des landes de pierres
autour des lacs, c'est pour les vivants, un peu d'enfer
le Connemara
des nuages noirs
qui viennent du nord
colorent la terre, les lacs, les rivières
c'est le décor du Connemara

On y vit encore
au temps de Gaëls et de Cromwell
au rhytme des pluies et du soleil
au pas de chevaux
On y croit encore
aux monstres des lacs, qu'on voit nager
certains soirs d'été
et replonger pour l'éternité
On y voit encore
des hommes d'ailleurs venus chercher
le repos de l'âme et pour la coeur
un goût de meilleur
L'on y croit encore
que le jour viendra, il est tout près
ou les Irlandais feront la paix autour de la Croix

Là-bas au Connemara
on sait tout le prix de la guerre
là-bas au Connemara
on n'accepte pas
la paix des Gallois
ni celle des rois d'Angleterre
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan