Archief - [Trance] Hans Nilson - Hypnotising

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nilson

Legacy Member
Yo allemaal,

dit is de 2de track die ik zopas heb afgemaakt. Alles werd gedaan in reason 4.0.

Aangezien ik niet zo lang bezig ben met producen ( klein jaartje ), zou het fijn om een paar basisopmerkingen te krijgen. Ik wil vooral niet te snel gaan en mijn tijd nemen om alles wat onder de knie te krijgen.

Hypnotising is een rustig trance-nummertje waarbij ik toch heb getracht om naar een soort climax te werken.

Soundcloud : http://soundcloud.com/dj_nilson_999/hans-nilson-hypnotising

Alvast merci vr de respons !

Arpeggiator

Legacy Member
link werkt niet

EDIT: nu wel

Ik vind de track over het algemeen nogal redelijk saai, je zit vol met goede ideeën maar het komt er niet echt uit vind ik. Het word na een tijdje gewoon te saai.

Melodie vind ik behoorlijk goed, daar kunt ge super veel mee doen, ma het blijft precies allemaal op dezelfde lijn liggen, niets steekt uit. (wat niet altijd slecht is) maar bij trance moet er toch echt veel variatie inzitten.

Toch goed bezig voor uw 2de track!

Nilson

Legacy Member
@ phaselocked : Ik kan je mening volgen over het monotone, alles houdt misschien wat te lang aan. Misschien een frisse leadsynth erover proberen te leggen ?

@ Psycho : Ja die opstijgende synth klinkt idd vrij "dom". Tzijn vooral die kleine dingen die een nummer iets extra's geven waar ik moeite mee heb. Kga zeker eens proberen om die wat bij te stellen.

Thx voor de tips ! Hier kan ik al wat mee door.

..LeRenard!

Legacy Member
vind't melodietje wel leuk..
ik mis anderzijds wel een baslijntje dat alles wat meer trekt.. nu is't enkel de kick, een baslijntje zou zeker wat meer drive geven denk'k..

maar keep up the good work, mixing klinkt alvast wel leuk vind'k
mss kick net iets te luid erdoor?

Nilson

Legacy Member
Ja misschien eens een basslijn proberen. als ik ze op grotere boxen afspeel mis ik precies toch iets. Die synth die op 30s start had ik zwaarder verwacht, maar blijkbaar is hij toch niet diep genoeg.

Thx vr de comment en moeite !

Tijne

Legacy Member
1. @23 esc mis'k die échte trance pads, die warme diepe sound :)

2. Zoals eerder vermeld hier, 'k mis ook een echte bassline... mss es in z3ta rondklooien. Daar haal je supervette bass instru's uit!

3. 1.05min lekkere sound erbovenop, maakt het alles wat dromerig, vet gedaan!

4. 2min: ik zou na uw kick fill nog een crash/fall insteken om de climax iets te verhogen en de build-up in te leiden

5. 2.20 lekkere melo die er bij komt, mss die nog ietsje meer accentueren? Klinkt allesinds wel vet!

Overal: nog wel wat werk aan om een beetje de climax & diepe sound erin te krijgen maar het zit goed man, blijf verder doen zoals je bezig bent en werk deze shizzle af ;)!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan