Archief - Traktor met extern mengpaneel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ecco

Legacy Member
Nudat ik al een hele tijd heb liggen sukkelen met Traktor en 2 geluidskaarten, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb op mijn laptop dus 3 geluidskaarten (Creative USB, Creative ZS Notebook en ingebouwde Soundmax-kaart). Wanneer ik deze installeer met Asio4all vindt er steeds weer een irritant gekraak plaats dat nu eens wel, dan weer niet voorvalt. Dan heb ik maar drivers van Cubase geinstalleerd waarmee ik de Full Duplex kaart aanduidt.

Bij beide kaarten heb ik echter hetzelfde probleem dat, wanneer ik met een extern mengpaneel werk, de Syncronize-buttons niet meer deftig werken. Ik veronderstel dat dit aan het latency-verschil tussen de twee kaarten ligt.

Weet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ?

Ecco

Legacy Member
TRFluffy zei:
zelf pitchen/benden is te moeilijk?


how joh, pitchen in traktor ? :crazy:
me platen en al geen probleem, maar in traktor vind'k da allemaal ni zo simpel zenne, ge kunt geeneens bijsturen (tenzij ge echt megahandig zijt me u muis).

Ecco

Legacy Member
koenpje zei:
Zal je altijd voorhebben, en daarbij komt nog het feit dat sync buttons voor pussy's zijn.

Je hebt de keuze uit 2 dingen die geen latency's hebben:

http://www.djbox.co.uk/catalog/images/large/scg-cdx02.jpg

of

http://www.new-line.nl/webshop/cat/xtrm1x2.jpg

ik draai overigens al met platen koenpje, maar ik vroeg mij gewoon af of dit ni mogelijk was om dit te corrigeren. Kheb overigens ook zo'n virtual dj platen, maar blijkbaar is DjDecks sinds kort ook registreren :)

Mechelaar

Legacy Member
TRFluffy zei:
zelf pitchen/benden is te moeilijk?

als de bpm erbij staan en die pitch is niet echt nauwkeurig in traktor (vind ik toch). vindek sync ni echt belachelijk

koenpje zei:
Zal je altijd voorhebben, en daarbij komt nog het feit dat sync buttons voor pussy's zijn.

Je hebt de keuze uit 2 dingen die geen latency's hebben:

http://www.djbox.co.uk/catalog/images/large/scg-cdx02.jpg

of

http://www.new-line.nl/webshop/cat/xtrm1x2.jpg

bij mij werkte da perfect met externe mengpaneel.

aXl_

Legacy Member
Mechelaar zei:
als de bpm erbij staan en die pitch is niet echt nauwkeurig in traktor (vind ik toch). vindek sync ni echt belachelijk



bij mij werkte da perfect met externe mengpaneel.

pitch niet nauwkeurig ?

per klikje naar positieve of negatieve kant verschuif je de pitch met 0.06% :)

Mechelaar

Legacy Member
moet je mij toch iets uitleggen. bij opties kan ik wel pitchrange (35;50;100 procent) en fine pitch verstellen. maar 0,06%, ik moet iets verkeerd doen

TRFluffy

Legacy Member
druk shift eens in terwijl je uw pitchfader verschuift

en voor die miliseconde dat hij verschilt, als ge dat zelf niet kunt verhelpen met de pitchbend buttons is het erg

XoN`-

Legacy Member
Ecco zei:
how joh, pitchen in traktor ? :crazy:
me platen en al geen probleem, maar in traktor vind'k da allemaal ni zo simpel zenne, ge kunt geeneens bijsturen (tenzij ge echt megahandig zijt me u muis).


:confused: :eek: :D

Skullbasher_31

Legacy Member
Ecco zei:
Nudat ik al een hele tijd heb liggen sukkelen met Traktor en 2 geluidskaarten, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb op mijn laptop dus 3 geluidskaarten (Creative USB, Creative ZS Notebook en ingebouwde Soundmax-kaart). Wanneer ik deze installeer met Asio4all vindt er steeds weer een irritant gekraak plaats dat nu eens wel, dan weer niet voorvalt. Dan heb ik maar drivers van Cubase geinstalleerd waarmee ik de Full Duplex kaart aanduidt.

Bij beide kaarten heb ik echter hetzelfde probleem dat, wanneer ik met een extern mengpaneel werk, de Syncronize-buttons niet meer deftig werken. Ik veronderstel dat dit aan het latency-verschil tussen de twee kaarten ligt.

Weet er iemand hoe ik dit probleem kan oplossen ?

al eens een ander progje geprobeerd?

aXl_

Legacy Member
Mechelaar zei:
moet je mij toch iets uitleggen. bij opties kan ik wel pitchrange (35;50;100 procent) en fine pitch verstellen. maar 0,06%, ik moet iets verkeerd doen

is toch niet zo moeilijk om te begrijpen? je moet 15 keer klikken op de "+" button om je pitch 1% omhoog of omlaag te krijgen. Dat betekend een nauwkeurigheid van 0.06% hetgeen imo vrij nauwkeurig is.

pitch range is het bereik van uw pitch. Niet de nauwkeurigheid (hoewel die soms wel op 1 of andere manier verbonden zijn).

Mechelaar

Legacy Member
Ik ben niet debiel:). alles wat ge zegt snap ik wel. pitch range heeft met uw schaal te maken dacht ik. maar als ik op de plus druk dan gaat hij 0.25% verder ipv de 0,06%

Mechelaar

Legacy Member
TRFluffy zei:
druk shift eens in terwijl je uw pitchfader verschuift

en voor die miliseconde dat hij verschilt, als ge dat zelf niet kunt verhelpen met de pitchbend buttons is het erg

had het hier ook al gelezen:)
maar euhm shift maakt niets uit. maar ik denkt dat jij over traktor 2 bezig bent want je hebt het over faders. in den drie is dat met draaiknoppen. Den twee vond ik wel iets gebruiksvriendelijk voor in te stappen maar den drie is leuker om mee te werken vind ik.

Mechelaar

Legacy Member
bwa alles is hetzelfde gebleven, gewoon allemaal veel ingewikkelder gemaakt. en ofda het ne knop of ne fader maakt mij niet uit. als ik met cds draai maakt da wel uit dan kunde nie goe zien hoever ge al gepitched hebt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan