Archief - The future: CD/Vinyl or software?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mike_D

Legacy Member
Is nit 100% correct he de synncfunctie van traktor bij veel schijven moet je eens oude disco nummers er in zeten daar snapt traktor dus echt niks van :p

Mike_D

Legacy Member
Iedereen heet recht op een afwijking al zijn er mensen die er meer dan een hebben :)

Bobson

Legacy Member
dacuba zei:
beatgridden ftw

nuja een programma van een paar jaar dat nog nie op punt staat of nen hollander die na 40? jaar nog nie es min of meer correct Nederlands schrijft, tis maar waar ge u goed bij voelt he :)

Dude, not cool !

Essit

Legacy Member
dacuba zei:
nuja een programma van een paar jaar dat nog nie op punt staat of nen hollander die na 40? jaar nog nie es min of meer correct Nederlands schrijft, tis maar waar ge u goed bij voelt he :)
Doe anders keer normaal? Of is het de bedoeling dat we daarmee lachen ? :wtf:

JackM

Legacy Member
Niet op letten, hij zei ook al dat sound of stereo talenten zijn ...

Mike_D

Legacy Member
Wat is jou probleem man dat mijn posts voor jou geen toegevoegde warden hebben geeft jou nog geen vrij briefje om domen opmerking te maken.
Als jij denkt dat je alles kunt zegen om dat jij zo genaamd perfect bent heb je het mis en ben je in mijn ogen nog dommer dan dat ik dacht en respect loos tegen over je mede mens.

Geloof mijn ik hou het nog netjes wand het is zonde om hier te veel worden aan vuil te maken e n dat is niet het geen waar deze thread over gaat.

Kid_C

Legacy Member
Praat hier maar rustig verder, zonder elkaar aan te vallen. De nodige sancties zijn getroffen.

TRFluffy

Legacy Member
Vind het goed dat alles digitaal gaat omwille van het gebruiksgemak. Ma natuurlijk dit eh : It sickens me, I hate those smart asses who think that DJ is an easy way to get laid...

En ik weet nie of die non-talenten snel door de mand gaan vallen. DJ'en is gewoon makkelijk, en het volk geeft geen fuck of die DJ het nu doet om geld, roem of gewoon zoals het hoort voor de passie voor muziek.

Dat vind ik dan spijtig, dat de geld barriëre er niet meer is, om de grootste sukkels er van tussen te houden.

Kid_C

Legacy Member
Ik ben zo'n sukkel die gestart is met dj'en. :unsure:

Maar ik begrijp je punt, veel pipo's beginnen nu met draaien terwijl ze niets van techniek kennen, laat staan van muziek. Ik ken mensen die "dj" zijn en draaien voor een zaal van 400 man en er 200€ voor krijgen. Ze gebruiken hun laptop, virtual dj en een mk2.. Waarom? Ze kennen mensen en de muziek die ze draaien is populair. Kennen ze iets van muziek? Niet meer dan de ultratop en wat stubruhitjes.
En ik denk niet dat het snel zal veranderen... :sop:

In mijn geval, technisch ben ik een nul. Draaien met vinyl is heel moeilijk vanwege de vele genres die door elkaar worden gemixt. Werken met ableton is dan nóg eens zoveel moeilijker, maar wel de manier om deftig te werken aan overgangen etc. Ik ga niet draaien voor een zaal tot ik het kan (en dan nog eigenlijk..).

Mocht er eigenlijk iemand zijn die op kot zit in Gent en me wat kan sturen met Ableton Live, na de examens heb ik veel tijd. :unsure:

JackM

Legacy Member
Dees weekend heb ek nog een set van tiefschwarz meegemaakt en twas toch wel een van de beter sets die ek dit jaar gehoord heb. Technisch niks op aan te merken en een tracklist die zodanig goe op mekaar aansluit dat ge zou denken dat het 1 lange track is.

En dat allemaal met enkel 2 cdj1000's.
Mensen durven soms vergeten dat ge zonder ne laptop geen goeie sets meer kunt draaien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan