Archief - The Fluff - At Night (trance/dance)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRFluffy

Legacy Member
http://s54.yousendit.com/d.aspx?id=2ZGRDK6EAR5CB1Z558F8IYHHOC

gemaakt met een nieuwe FREE (:o) synth SuperwaveP8 en voor de basslijn Vanguard (yaya ... vo die basslijn is ie goe)...

en als sequencer FL Studio

dit is een kale versie, moeten nog overgangseffecten op om de breaks aaneen te sluiten ma bon. Voor de rest al een goe beeld van wat et gaat worden

vinned persoonlijk wel goed klinken. Nu jullie nog!

Het is commercieel geluid, maar bon, hebbed toch nie in de opzicht gemaakt :p

Dj Aero

Legacy Member
1) synths moet wel effect krijgen
2) 2de synth is wel iets te commercieel maar tga
3) melodie is gewoon, has been done a lot
4) drums zitten goed

bandarlog

Legacy Member
TRFluffy zei:

Nieuw? Ik heb die al 2 jaar ofzo... Wel opletten met die sw p8, thuis klinkt hij vet, live véél minder. Ik vind de superwave trance pro nog het beste. S/H functie op LFO wa wel nodig is. SW performer is't beste maar met een gemiddelde pc zit ge dan al rap aan 50% cpu.

Nummerke: lead is cava, leuk traag attack effectje wel! Maar 't blijft zo altijd superhoog gefilterd en ik begijp da ergens wel want da klinkt het beste op die p8, dat is juist het probleem eraan: lagere klanken kan hij niet vol genoeg laten klinken. Doe maar eens een eq test op uw synth en ge zult zien dat hij steeds vooral boven de 500hz blijft = te hoog. Neem daar nog eens bij dat uw bass ook ni laag genoeg staat en ge zit met een gebrek aan lagere tonen. Voor de rest qua percussie, stereobeeld enzo in orde. Vind de melodie wel al snel afgezaagd maar daar zit wel een groot 'ik zit thuis actief te luisteren achter mijn scherm'-effect in want kweet dat dat op de dansvloer helemaal gee probleem is ;) (ik maak zelf super repetitieve muziek for christ's sake :D )

Dezma

Legacy Member
Leuk baslijntje, drums vallen mee (beetje teveel reverb en paar extra elementen mssh nog). Dan die p8 vink nie zo goe, ooit es uitgeprobeerd, mist iets. Reverb plugin klinkt nogal digitaal ook. Ik ben nooit voorstander geweest van overdreven happy melodietjes maar er zijn wss wel wat mensen die da leuk vinden dus daarover ga ik mij niet uitspreken :p . Toch beter dan tmeeste wat ik van u al gehoord heb. (vooral die jump majah das weer een ander discussie :) )

Baloo

Legacy Member
ah , toch nog keer een trancerken .

Voor beluistering :

Kan bijna niet da ge op zon korte tijd een bom gemaakt hebt , ma we gaan het wel horen . Geen vooroordelen zeg ik altijd .

Na Beluistering :

Kick zit te dun , lijkt dik , maar sample is mss wat te laag . Zit ook wat ruis op .

Bass is te hoog , ge hebt geen diepte ,
Hihatts mogen iets meer hoog hebben , ma zit vrij goed .

Superwave werk ik ook soms mee , ma zoals bandarlog zegt , ge moet em serieus optrekke om hem live mee te hebben .

Lead mag dikker , mss nen 2 den synt nen octaaf lager .

Die lead in korte noten is te dun , en te hoog . Probeer em wa dikker te maken .

Leuk melodyke , zweefpotentieel , maar echt weer fluff happy style .
( Eigen touch is nooit slecht )

En om nu nen keer het gevoel te geven wa gij ons geeft :

mastering kan beter , uw kick word weggeduwt door de leads , hatts hoorde bijna niet meer , en den boel wordt niet gepanned .
Pijnlijk he ?

Ale , anyway , werk hier nu nog 200 uur aan , finetuning , tot het uw oren uitkomt , en post het nog eens .

Steek wa meer drums derin , met wet effect , om het voller te laten klinken .

Ook is het een vrij korte mix .

Swat , niet slecht , ma nog niet af .

Groet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan