Archief - The Beatles

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat is je favoriete Beatles album


  • Totaal aantal stemmers
    28
  • Opiniepeiling gesloten.

sash1m1

Legacy Member
Met de al de mediaheisa die de release van de geramasterde albums van The Beatles met zich meebracht verbaast het me dat er nog geen Beatles thread is.
Heeft er al iemand de geremasterde albums gekocht en wat zijn de bevindingen ?
Er is ook een poll bijgevoegd waar je jouw favoriete album kan kiezen.

Mijn top 3 beatles songs
I am the walrus
Strawberry fields forever
Lucy in the sky with diamons

felixdraait

Legacy Member
Revolver hier als favoriete album. Very very very close second: White Album.

Top 3 songs:
1. A day in the life
2. For no one
3. While my guitar gently weeps
4. Eleanor Rigby
5. Happiness is a warm gun

Nu doe ik wel heel veel van hun nummers onrecht aan door ze te rangschikken, maar soit.

Approved

Legacy Member
Sgt Pepper ftw, (edit) White Album hier ook nipt 2de

1 a day in the life
2 happiness is a warm gun
3 While my guitar gently weeps

b0rt

Legacy Member
hmm, ik moet kiezen uit Revolver, White Album of Abbey Road. Ik kies dan toch maar voor WA, gewoon omdat het naar mijn mening toch net er bovenuit steekt :). De minste op de lijst vind ik wel Let It Be, de vermoeidheid van die mensen is gewoon té duidelijk op de nummers en de producing van het album is gewoon niet goed (Paul McCartney heeft hierdoor zelfs geprobeerd om de release van dit album tegen te houden als ik mij niet vergis).

Ik vind de remasters trouwens echt top gedaan, alles klinkt gewoon zoveel beter als de eerdere cd-uitgaves :).

Yenneman

Legacy Member
Ik ga binnenkort de box kopen met alle remasters in, want mijn LP's zijn al een tijdje door en door versleten.
The Beatles zijn voor mij het begin geweest van mijn interesse in muziek, op 8-jarige leeftijd, toen mijn vader me op zijn platendraaier 'Please Please Me' liet horen. Vanaf dan hadden Samson en Gert afgedaan :p

'Rubber Soul' en 'The Beatles (White Album)' zijn mijn favoriete platen.
Aparte nummers zijn moeilijk te kiezen...Across The Universe en A Day In The Life zijn fantastisch, maar ook Old Brown Shoe vind ik een (onderschatte) topper.

shiftyke

Legacy Member
sgt peppers of rubber soul

top 3 songs:

1. Strawberry fields
2. Lucy in the Sky
3. I am the walrus

pfff ik wil diene box eh, maar zoveel geld :(

kakature

Legacy Member
Altijd een moeilijke geweest. Ik twijfelde altijd tussen Sgt Pepper en Revolver maar ik ben The White Album aan het herontdekken dus dat komt op 2.
Sgt Pepper vanzelfsprekend op 1. Het mag dan nog gehyped zijn en whatever maar het is gewoon van de eerste tot de laatste track genieten.

Rubber Soul is ook prachtig maar het is nog iets te 'boy meets girl'. Geef me maar het experimentele en psychedelische.

  1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
  2. The White Album
  3. Revolver
  4. Rubber Soul
  5. Magical Mystery Tour
En dan de rest :p

Ik vind Abbey Road trouwens een super overrated album en begrijp niet waarom zoveel mensen dat hun beste plaat vinden.

En alles voor Rubber Soul vind maar saai btw :p

shiftyke zei:
sgt peppers of rubber soul

top 3 songs:

1. Strawberry fields
2. Lucy in the Sky
3. I am the walrus

pfff ik wil diene box eh, maar zoveel geld :(

Echt he, dan nog liefst de mono box :(

Een top10 van songs kan ik niet opsommen, dat is gewoon te moeilijk. Ik kan wel enkele titels geven:
- A Day In The Life
- While My Guitar Gently Weeps
- Revolution 1
- Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
- Yer Blues
- Nowhere Man
- Run For Your Life
- Happiness Is A Warm Gun
- Tomorrow Never Knows
- She Said She Said
- For No One
- Magical Mystery Tour
- Strawberry Fields Forever
- I Am The Walrus
- ...

shiftyke

Legacy Member
yesterday is geen album, maar staat op Help!

For the benefit of mr Kite vind ik ook een zalig nummer :D

Alcoholic Punk

Legacy Member
Albums ken ik niet genoeg maar mijn favoriete nummer is zonder twijfel:

Twist and Shout

Fictief Figuur

Legacy Member
Heb ook Pepper gestemd.

Mijn favoriete songs in willekeurige volgorde:

Fixing a hole
Blackbird
While my guitar gently weeps
Helter Skelter
Getting Better
Lucy in the sky with diamonds
With a Little Help from my Friends

Dat klinkt allemaal zo ambachtelijk vergeleken met de hitparade van nu.:bow:

Creamium

Legacy Member
Revolver en White Album vind ik de allerbeste Beatles platen. Een absolute favoriet kiezen is moeilijk, maar die 2 rank ik toch net iets boven de andere. Het ironische is echter dat deze albums veel van mijn favo songs hebben, maar ook de 2 Beatles songs die ik afschuwelijk vind: Yellow Submarine en Obladi

kheb hier nu voor Revolver gekozen. Elenor Rigby, I'm Only Sleeping (leg dat eens op als je besluit nog even te blijven liggen in de ochtend, je dag kan niet meer stuk :)), Here There and Everywhere, And your bird can sing, For No One, Tomorrow Never Knows... Wat een dijk van een plaat

Beatles zijn zo fantastisch omdat hun platen op zich al een verhaal vertellen. Van straight up rock 'n roll naar rock met folk invloeden en dan van daaruit over naar de technicolor rainbow en meer experimentele dingen. Dan heb je nog de versleten Beatles in Let It Be (een plaat die ik maar 1x heb beluisterd, t vat is echt wel af daar) en het plaatje is af.

Beatles zijn tijdloos, ben blij dat de remasters zo goed verkopen.

PBR Streetgang

Legacy Member
Abbey Road for life

Maar ben een geweldig fan van min of meer al hun stuff

Krayola

Legacy Member
Ik kan moeilijk kiezen tussen Sgt. Pepper's en Abbey Road.
Toch maar Abbey Road dan.

Ik snap niet waarom Let It Be hier wordt afgedaan als een mindere plaat en ze daar 'versleten' klinken. Dit terwijl Abbey Road na Let It Be is opgenomen en ze op die eerste nog héél goed klinken.

kakature

Legacy Member
EuroPimp zei:
Ik kan moeilijk kiezen tussen Sgt. Pepper's en Abbey Road.
Toch maar Abbey Road dan.

Ik snap niet waarom Let It Be hier wordt afgedaan als een mindere plaat en ze daar 'versleten' klinken. Dit terwijl Abbey Road na Let It Be is opgenomen en ze op die eerste nog héél goed klinken.
Idd lol, dat klopt niet echt. Let It Be is gewoon een mindere plaat in z'n geheel. Heeft niet veel met versleten Beatles te maken als je de plaat erna hoort.

Het valt me trouwens op dat er zeer weinig animo is voor The Beatles in deze thread.

b0rt

Legacy Member
kakature zei:
Idd lol, dat klopt niet echt. Let It Be is gewoon een mindere plaat in z'n geheel. Heeft niet veel met versleten Beatles te maken als je de plaat erna hoort.

Bwa pas op, in de let it be-film is het duidelijk dat ze elkaar echt kotsbeu zijn. Abbey Road is meer een soort van laatste sprint om nog ff te tonen wat ze kunnen omdat ze beseften dat het echt niet lang meer ging duren.

kakature

Legacy Member
Ahja, da's waar. Maar op Abbey Road waren ze elkaar ook beu hé. 't Is zoals je zegt, een laatste sprint. Wat dus ook betekent dat wat ik zeg ook klopt, dat het gewoon een minder goed album is :p

b0rt

Legacy Member
kakature zei:
Ahja, da's waar. Maar op Abbey Road waren ze elkaar ook beu hé. 't Is zoals je zegt, een laatste sprint. Wat dus ook betekent dat wat ik zeg ook klopt, dat het gewoon een minder goed album is :p
True :p
op zich zijn de meeste nummers erop over het algemeen niet zo slecht maar het geheel is zo rommelig ivm de rest. Let it be naked is hierop wel een verbetering imo, waarbij de overdreven mix van phil spector plaats maakt voor een wat ruwere mix.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan