Archief - Techno mix - 1Ste song

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dj Aero

Legacy Member
Magic Music maker zegt genoeg vriend :) Das helaas een programma waar ge geen deftig muziek mee kunt maken. Stel u zelf eens de vraag in hoeverre da ge uw synthgeluiden zelf gemaakt hebt en zelf ingespeeld hebt. effecten, drumschema's?

ne gratis tip: stopt met magic music maker, indien ge da toch blijft gebruiken, post uw muziek dan niet op een producers forum

Koentjes

Legacy Member
Tuurlijk zit daar waarheid in, maar iedereen probeerd ook gewoon zijn passie voor muziek te uiten. Wat ik zou zeggen is: muziek maken gebeurd niet op 1 dag, je allereerste productie hoort, in mijn mening, echt te zuigen. Voorgemaakte synths, drums, percussie achter elkaar zetten en een goeie sound bekomen ben je in principe niet veel mee, want je hebt er niets van jezelf in gestoken. Muziek is persoonlijk, doe gewoon die moeite om jezelf een programma te zoeken dat dezer tijd herkent wordt als een volwaardig produce-programma en begin van daaruit. Vraag desnoods wat advies aan mensen, schuim het internet af... Mogelijkheden genoeg om volledig vanaf 0 te beginnen, gewoon geduld hebben. Als je gebeten bent door muziek te maken zul je wel snel genoeg je eigen nummer kunnen neerzitten.

Rage

Legacy Member
Meh ik word naar deze thread gelokt door het woord TECHNO. wat een teleurstelling :(

Er zijn geen goede gratis programma's. Het hangt er ook een beetje vanaf wat ge wilt doen.

Fruity loops is plezant om mee te beginnen. Maar ge moet wel actief op zoek gaan naar samples en vsti's. Het kan een tijdje duren eer ge fatsoenlijk geluid krijgt. Ge kunt vaak gewoon horen dat het fruity loops is :) Ik weet niet welke beperkingen ge hebt in de demo.

Demo: Download FL Studio demo

Ik ben momenteel bezig met renoise, maar iets zegt mij dat ge beter begint in fruity loops :p Maar de demo downloaden en een beetje ermee spelen kan geen kwaad.
Demo: Renoise - Download

Volgens mij zijn er gewoon geen goede gratis programma's om muziek te producen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan