DJ BUZZE retro
Legacy Member
De titel zegt alles duidelijk
Ik vind dit een zware keuze, daarom wil ik eens horen wat de anderen ervan vinden.
De mijne is tot 16% opgeschroefd, omdat alles graag aan snelle pitch wil, en zit niet graag in pitchbereikproblemen, 8% is afschuwelijk weinig (als je een 140 bpm schijf met een 152 bpm wil combineren gaat het al niet meer) ... nu je kan zeggen "schijven zo hoog oppitchen, dat kan niet goed klinken", over het algemeen is dit waar maar er zijn vele uitzonderingen. En naar mijn mening (en niet alleen die van mij
) zijn vele schijven op originele snelheid véél te traag, het moet altijd minstens een beetje opgepitcht worden.
Het nadeel van die 16% is dat je tussen de drempel van 0 en 1 met 3bpm verschil zit... iets wat zeer vervelend is, zo is nauwkeurig inmixen onmogelijk.
Ik ben erover aan het denken om terug naar 8% te gaan... dat zal beter zijn voor het accurate inmixen (zoekt bevestiging?
) , en ook gezonder voor het beestje zelf, want een technics is niet gemaakt om 10 jaar te draaien op 16%, heb al gehoord dat er na een tijd zich serieuze slijtage kan voordoen door dat opschroeven van 16%
Ik ben zelf wel geen technisch wonder dus schiet me niet af als ik fout ben he... maar dus graag uitgebreide mening/raadgeving van andere technics DJ's hier
Ik vind dit een zware keuze, daarom wil ik eens horen wat de anderen ervan vinden.
De mijne is tot 16% opgeschroefd, omdat alles graag aan snelle pitch wil, en zit niet graag in pitchbereikproblemen, 8% is afschuwelijk weinig (als je een 140 bpm schijf met een 152 bpm wil combineren gaat het al niet meer) ... nu je kan zeggen "schijven zo hoog oppitchen, dat kan niet goed klinken", over het algemeen is dit waar maar er zijn vele uitzonderingen. En naar mijn mening (en niet alleen die van mij
) zijn vele schijven op originele snelheid véél te traag, het moet altijd minstens een beetje opgepitcht worden. Het nadeel van die 16% is dat je tussen de drempel van 0 en 1 met 3bpm verschil zit... iets wat zeer vervelend is, zo is nauwkeurig inmixen onmogelijk.
Ik ben erover aan het denken om terug naar 8% te gaan... dat zal beter zijn voor het accurate inmixen (zoekt bevestiging?
) , en ook gezonder voor het beestje zelf, want een technics is niet gemaakt om 10 jaar te draaien op 16%, heb al gehoord dat er na een tijd zich serieuze slijtage kan voordoen door dat opschroeven van 16% Ik ben zelf wel geen technisch wonder dus schiet me niet af als ik fout ben he... maar dus graag uitgebreide mening/raadgeving van andere technics DJ's hier



