Archief - Tech House: Din - Format Conga

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hush & Din

Legacy Member
hey ik ben nog maar een 2 tal jaar dj en net begonnen met producen met ableton live 7, dit is mn eerste echte track.

Alle comments en tips zijn welkom en worden gewaardeerd

hier de link: zSHARE - Din - Format C_onga_.mp3

mvg Din

Clash

Legacy Member
Jaaa we zijn er nog eentje rijker geworden! ;) Zou ook leuk zijn voor het posten een beetje het werk van andere personen te beluisteren, zo zult ge zelf ook meer reacties krijgen! :)

Ik merk da ge nice sounds hebt, maar ik mis nog een paar dingen zoals: stevige compressie, een diepe basslijn (wat in dit genre zeker aanwezig moet zijn volgens mij), en een beetje variatie in uw kick-snare-hh patroon kan ook geen kwaad. vind het gespeel met de percussie wel nice, en die vocal ook lekker diep! kzou het eerder onder deep house ofzo plaatsen eigenlijk? maar bon ik ben ook niet de sterkste met genres!

belangrijkste om nu aan te werken is denk ik uw basslijn en beetje uw sounds "steviger" laten klinken!

Hush en Din

Legacy Member
bedankt voor de tips!!

over die basslijn das exact wat ik nog miste, ik weet alleen niet goed hoe en met welke sounds je een goeie basslijn maakt. Nu zit er 1 hele lage tom, die ik heb uitgerekt met 'space' en reverb, onder mn 1e kick in elke loop..

blij dat er zo snel gereageerd wordt, jou tracks had ik ook al gechecked :-) echt zalig

maar zit met een probleem, heb daarstraks account aangemaakt en kan nimeer inloggen, telkens als ik wachtwoord ingeef is het fout en als ik nieuw aanvraag dan is dat ook telkens fout.. als iem me kan helpen daarmee

grtz Din

Clash

Legacy Member
als ge een sample gebruikt als basslijn zult ge nooit een goed effect krijgen, en zéker nooit volledig kunnen vormen op de manier da ge em wilt/ zou moeten willen in uw track! probeer gewoon standaard synth, en een goeie lage noot te nemen. ik weet ni of ge de Operator hebt? anyway, zet die op noot C1 of mss nog ne octaaf lager, en ge hebt al goeie diepe bass. Probeer daar nog op de juiste manier de note te schrijve, filter opzette, aan prulle etc.. tot ge ne goeie passende basslijn hebt! ik vind da hier echt ne dikke onder mag! ;)

wachtwoord? hier op 9lives? contacteer ne admin ofzo, ik zou ni wete hoe het komt? ^^

Hush en Din

Legacy Member
Ok merci :-) das echt waardevolle informatie

ik heb de suite versie spijtig genoeg niet, hebk nu spijt van dak die ni genomen heb :-)

khad ne cursus gevolgd van ableton en de normalle versie goedkoop kunnen kopen en normaal kreeg ik dan live 8 gratis, maar das nog altijd niet geregeld :p

cheers

Clash

Legacy Member
haha ik heb u net trg een bericht gestuurd op myspace en ik zei net ge kunt ne cursus volgen int depot ^^zag nu pas uw bericht!

ik heb de suite versie ook ni zenne.. live 8 is zeker de moeite. zeker upgraden! het is zn geld ook waard, ma as ge pas de 7 hebt gekocht voor 250 eur is da indd nogal ff afzien (ik heb die al een jaar gelede gekocht, en dan nog is 100 eur voor de operator, zot maarja ben er altijd content van geweest!)

Canniball

Legacy Member
ik ga volledig met de clash mee in zen mening!

chille beatjes
gwn betere afwerking nodig
hier domineert de shake te hard
kick is te simpel
en panning is zeer belangrijk!

grts

Hush en Din

Legacy Member
Op wat zet ge meestal panning?

en met shakers bedoelt ge tussen de beat en de snare? :-)

bedankt voor de tips, laat ze maar komen, zijn zeer hulpvol

grtz Din

Canniball

Legacy Member
ik pan alles, behalve de kick
die moet centraal blijven (in dansmuziek toch)

Hush en Din

Legacy Member
Joo manne

ben ff weggeweest met de exames
maar heb nu weer paar uurtjes deraan ligge prullen
zie hier de nieuwste versie: zSHARE - Din - Format C_onga_.mp3

+ m'n nieuwste bezigheid:zSHARE - Din - Make Up.mp3(normaal met vocal, maar ik ga jullie mn crappy stem besparen :D)

laat nog maar weten wat ge der van vind
ik ga ondertusse al de rest hun liekes is terug beginnen checke

cheers Din

kisthechef

Legacy Member
Operator voor live 7 kan je nu gratis van de site van ableton halen:

Ableton - Downloads

Tracks kan ik momenteel ff niet beluisteren, hopelijk denk ik er vanavond aan.

Hush en Din

Legacy Member
volgens mij is operator toch niet gratis te downloaden ze, staat er nergens tussen..

kisthechef

Legacy Member
Sorry, had fout gekeken. Ik dacht nogtans dat iemand me dat verteld had...

Over de track: al is het compleet buiten mijn normaal genre, vind ik hem best nice.

Ik heb één opmerking: op een bepaald moment pan je precies alles naar één kant. Dat stoorde mij een beetje. Je kan daar wat mee spelen, maar hier was het precies of één kant viel compleet weg?

Clash

Legacy Member
Ik dacht dat operator sinds versie 8 er standaard bij zit bij Live.. Maar ik weet dat ni, want ik heb operator gekocht bij 7, dus heb het sowieso!

Hush en Din

Legacy Member
kisthechef zei:
Ik heb één opmerking: op een bepaald moment pan je precies alles naar één kant. Dat stoorde mij een beetje. Je kan daar wat mee spelen, maar hier was het precies of één kant viel compleet weg?

ha danku, maar kan je me zeggen waar juist? want das een foutje dat er is ingeslopen dan :-)

thx for the message!

Hush en Din

Legacy Member
bij Make Up bedoel je? :)

ik hoor het daar ook, das dieje phaser of chorus ofzo dat erop staat, bedankt voor het zeggen :-) ik doe der direct iets aan se!

kisthechef

Legacy Member
Neen, bij Conga eigenlijk :D

Toch leuk dat ik kunnen helpen heb :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan