Archief - Stemvervormer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Draco-

Legacy Member
Hoi,

ne maat van mij wilt als zanger beginnen bij een Metal groepje, maar hij vind het screamen te belastend voor zijn stem. (em zal de goeie techniek ni kennen :p )

Nu wilt em weten of er geen kaske bestaat (wel degelijke apparatuur) dat em tussen zijn audio installatie kan zwieren tijdens een optreden dat zijn stem vervormd naar screams of zoiets.

Ik peis wel dat zoiets zal bestaan, maar ik ken enkel iets van gitaren, dus ik kan em ni helpen.

Maar kzal het hier maar ne keer vragen zeker :)

satanreleased

Legacy Member
Ik denk niet dat zoiets je stem in een scream kan veranderen . Er bestaan wel bakjes die je stem harmonieus doen klinken .Er bestaan ook bakjes die je stem als een robot doen klinken . Maar als scream ..... dat betwijfel ik .

Skyscraper

Legacy Member
Goh me n hard distortion bakske zal hij toch al n stuk verder staan denk ik, tzal dan wel ni echt scream zijn.. maar toch in de goeie richting denk ik?

Carrion

Legacy Member
als 'm nie kan screamen moet 'm ook nie in een metalgroep gaan spelen, der is niks zieliger dan met een vervormer gaan screamen, ik zie 'm al staan constant op ne pedaal klikken om gewoon te kunnen praten of te "screamen"

Ronnie86

Legacy Member
Carrion zei:
als 'm nie kan screamen moet 'm ook nie in een metalgroep gaan spelen, der is niks zieliger dan met een vervormer gaan screamen, ik zie 'm al staan constant op ne pedaal klikken om gewoon te kunnen praten of te "screamen"

lol GROOT GELIJK....

Bart Religion

Legacy Member
-Draco- zei:
Hoi,

ne maat van mij wilt als zanger beginnen bij een Metal groepje, maar hij vind het screamen te belastend voor zijn stem. (em zal de goeie techniek ni kennen :p )

Nu wilt em weten of er geen kaske bestaat (wel degelijke apparatuur) dat em tussen zijn audio installatie kan zwieren tijdens een optreden dat zijn stem vervormd naar screams of zoiets.

Ik peis wel dat zoiets zal bestaan, maar ik ken enkel iets van gitaren, dus ik kan em ni helpen.

Maar kzal het hier maar ne keer vragen zeker :)

een megafoon gebruiken ipv micro

of gewoon clean zingen, niks mis mee

Nijntje

Legacy Member
lichte distortion op de stem zal enigszins wel helpen maar denk ni da het een optimaal resultaat gaat geven

Ronnie86

Legacy Member
het zal toch nooit klinken als echte screams. weet ook ni of het bestaat.

ik heb hier wel zo een paneelke waar ik mn gitaar enzo mee record en daar kunde kwa stem een (zeer laag,traag,zwaar geluid van krijgen, en ook een soort helium geluid...
hooge stem , piepstem...

ma screamen...denk et niet..;da moet echt live gebeuren...

Carrion

Legacy Member
Da is praktisch ook onmogelijk, ik wil het publiek echt wel eens zien als ze die gast constant op een pedaal zien drukken.

Ronnie86

Legacy Member
Carrion zei:
Da is praktisch ook onmogelijk, ik wil het publiek echt wel eens zien als ze die gast constant op een pedaal zien drukken.

ik kan er mij wel iets bij voorstellen :cool:
spinal tap achtige toestanden :D

-Draco-

Legacy Member
hehehe ^^
What I told him :p

Da em et eens zelf leert.
Ikzelf hou het liever bij Clean, da kan ik nog.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan