Archief - Stanton smx 501

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Argus V12

Legacy Member
Ik ben van plan een mixer te kopen voor in mijn vrije tijd.
Nu had ik graag wat meer uitleg gehad voor ik een aankoop doe.
Ik heb mijn oog laten vallen op een stanton smx 501.
Nu is mijn vraag, kan ik dan mixen met een cdspeler en mijn computer,
of zijn dat soort mixers enkel voor platenspelers bedoelt?
Zoja, is het dan al dan niet een goede mixer?
Zouden jullie me ook kunnen vertellen of waarvoor die derde channel dan kan dienen?

erg bedankt!

Skullbasher_31

Legacy Member
voor gewoon wa in uwe vrije tijd is da och een behoorlijke mixer hoor

- er staat 3 line, 3 phono, and 2 mic inputs , met andere woorden,
ge kunt 3 'normale' audiobronnen, 3 draaitafels en 2 microfoons erop aansluiten

- voor da geld ou het maar beter een goeie mixer zijn^^
lees de reviews

- die derde kunt ge ook een andere audiobron op aansluiten,
bv. nog een cdspeler, radio, MiniDisc, Mpeg3-speler, ...


als ge maar 2 kanalen nodig, zou ik ook een 2 kanaals-mixer aanschaffen
bv de dxm serie van Numark zijn zeer goed qua prijs/kwaliteit

Skullbasher_31

Legacy Member
mja wat gij koopt, das jou zaak e^^
als gij het mooi vind en het geld hebt, waarom niet?:)

skampy

Legacy Member
wat??

501 heeft ook 3 kanalen. En heeft p&g crossfader, 301 niet

Argus V12

Legacy Member
discussieren is toegelaten, maar geef dan wel wa meer uitleg zodat ik kan volgen:niceone:

ShoveS

Legacy Member
de 501 is al voor mensen met hoge eisen zoals idd de p&g xfader , wat reeds zeer leuk is voor het betere scratchwerk, maar ik weet niet of jij zo'n hoge eisen hebt?

Argus V12

Legacy Member
nee hoor zeker niet.
die stanton smx 201, hoe zijn die van kwaliteit?
niet dat ik veeleisend ben als beginneling...
Met 2 channels kan ik dus geen jingle'tjes of dergelijke toevoegen,
als ik twee cd'spelers in men line in heb zitten?

bedankt alvast voor de replys

w00p

Legacy Member
Wel, als ge om te beginnen al keek naar een prijsklasse van 500€, en gewoon degelijk materiaal moet hebben met minstens 2 line kanalen...
Ecler Mac40v.
Dit is dus topkwaliteit verhuurmateriaal (wel voor het "kleiner pakket"). Als ge ooit zegt ik wil ermee stoppen, zoek u een verhuurfirma die aant opstarten is en verkoop die daaraan, hoogst waarschijnlijk krijgde daar nog 300€ voor trug, en als ge beslist da ge wilt proffessioneler draaien en upgraden, moet ge al niet naar uw mengpaneel omkijken! :D

Ecler's hebben ook een zeer lekker en warm geluid.

Die bak is goed voor een typische "discobar" (2 draaitafels en 2 cd-spelers), het heeft maar 2 phono ingangen, maar als je ooit 3 of 4 draaitafels wil aansluiten, kan da nog altijd langs voorversterkers op uw line in aangesloten worden.
Je kan er natuurlijk ook uw PC en cd-speler op aansluiten.

Enige waar ge mss op kunt vitten is dat het veel plaats zal pakken! :D

Verivalta

Legacy Member
kheb die smx 501 en das echt wel een zalig beestje
goeie faders , fijne knoppen , veel opties

Skullbasher_31

Legacy Member
w00p zei:
Wel, als ge om te beginnen al keek naar een prijsklasse van 500€, en gewoon degelijk materiaal moet hebben met minstens 2 line kanalen...
Ecler Mac40v.
Dit is dus topkwaliteit verhuurmateriaal (wel voor het "kleiner pakket"). Als ge ooit zegt ik wil ermee stoppen, zoek u een verhuurfirma die aant opstarten is en verkoop die daaraan, hoogst waarschijnlijk krijgde daar nog 300€ voor trug, en als ge beslist da ge wilt proffessioneler draaien en upgraden, moet ge al niet naar uw mengpaneel omkijken! :D

Ecler's hebben ook een zeer lekker en warm geluid.

Die bak is goed voor een typische "discobar" (2 draaitafels en 2 cd-spelers), het heeft maar 2 phono ingangen, maar als je ooit 3 of 4 draaitafels wil aansluiten, kan da nog altijd langs voorversterkers op uw line in aangesloten worden.
Je kan er natuurlijk ook uw PC en cd-speler op aansluiten.

Enige waar ge mss op kunt vitten is dat het veel plaats zal pakken! :D

ne mac40 om gewoon wat te experimenteren met het mixen :naughty:

Jaws

Legacy Member
zijde zeker dat ge €500 ga uitgeven aan ne mixer? als ge op uwe PC gewoon wa wilt proberen is mss een Hercules DJ Console MKII voldoende en dan bespaart ge €250

als ge natuurlijk er over denkt om later ook wa "serieuzer" te leren mixen kunt ge beter nen echte mixer kopen

:offtopic: wie gaat er nu 3 draaitafels op 2 kanalen aansluiten, dan koopt ge toch beter ne mixer met 3 kanalen imo

w00p

Legacy Member
Skullbasher_31 zei:
ne mac40 om gewoon wat te experimenteren met het mixen :naughty:
Wa is het alternatief? Een 3-kanaals kamermixerke van 500€ da niemand nog zal willen tegen een te aanvaarden 2ehandsprijs?

Geef is 1 geldige reden waarom niet?

Jaws zei:
:offtopic: wie gaat er nu 3 draaitafels op 2 kanalen aansluiten, dan koopt ge toch beter ne mixer met 3 kanalen imo
Een ecler mac40 is een 4-kanaals mixer. Met een voorversterker kan je een phono op een line aansluiten.
Moet ik het nog uittekenen ofwa? ;)

Argus V12

Legacy Member
how manne chill out...
bij mijn weten eb ik niets gezegd over €500.
Ik zoek een goedkope 2dehands mixer dat toch beetje degelijk is.
Kga nog zien wa ik ga doen, misschien is in ne shop binnespringe
en daar wa uitleg vragen.
ma bon, merci voor jullie replys!

@wOOp: een 4-kanaalsmixer is misschien beetje overdreven voor gewoon te expermineteren don't you think?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan