Archief - Simpel bitrate converterke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Druckz

Legacy Member
Eindelijk
Ik heb na dagen werken eindelijk al mijn platen overgenomen naar pc tegen 256 kbps.
Nu wil ik deze op mijn ipod uploaden maar ik te weinig plaats.
Weet iemand een simpel tooltje (liefst gratis) om makkelijk bitrates te converten?
Ik heb de tuto's al doorzocht maar ik heb niks gevonden

zkee

Legacy Member
ja da's gratis, evenals dbPowerAmp.

wat ge in uw geval eigenlijk wil doen is mp3's "peelen" (er zgz een schel afpellen gelijk van nen ajuin, zodat ge dichter naar de kern van de muziek komt, en de voor uw part overbodige muzikale details weg laat vallen ... waardoor uw muziek wel wat dunner klinkt, maar dat neemt ge dan maar voor lief). probleem is da da bij mp3 nog altijd nie goe werkt. (ogg kan da beter, ma da's nu nogal naast de kwestie :p) kan u nie meteen een programma aanraden, maar googlet er eens op, wie weet komt ge wel iets tegen da relatief lossless uw mp3's kan peelen.

wa ge als resultaat zult hebben zal namelijk nie representatief zijn voor de bitrate waar ge mee eindigt. bv. als ge uw 256kbps mp3's omzet naar 128kbps versies, zullen die veel minderwaardiger klinken dan mp3's die origineel opgenomen zijn à 128kbps. just keep that in mind.

zkee

Legacy Member
ja da's gratis, evenals dbPowerAmp.

wat ge in uw geval eigenlijk wil doen is mp3's "peelen" (er zgz een schel afpellen gelijk van nen ajuin, zodat ge dichter naar de kern van de muziek komt, en de voor uw part overbodige muzikale details weg laat vallen ... waardoor uw muziek wel wat dunner klinkt, maar dat neemt ge dan maar voor lief). probleem is da da bij mp3 nog altijd nie goe werkt. (ogg kan da beter, ma da's nu nogal naast de kwestie :p) kan u nie meteen een programma aanraden, maar googlet er eens op, wie weet komt ge wel iets tegen da relatief lossless uw mp3's kan peelen.

wa ge als resultaat zult hebben zal namelijk nie representatief zijn voor de bitrate waar ge mee eindigt. bv. als ge uw 256kbps mp3's omzet naar 128kbps versies, zullen die veel minderwaardiger klinken dan mp3's die origineel opgenomen zijn à 128kbps. just keep that in mind.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan