Archief - Rock Zottegem 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Utred

Legacy Member
Net terug. De heideroosjes waren zeer goed. Apocalyptica is niet echt mijn ding. En Alica Cooper stond imo wat te luid, maar wel een geweldige show :p En zijn laatste nummer(poison heet het wss) was zeer goed.

abronsius

Legacy Member
Dag 1 achter de rug. Deze namiddag terug naar de tent.

Gisteren aangekomen tijdens A Brand. Die waren best wel goed, meer mijn vrouw haar ding eigenlijk. De Heidenroosjes, tja, wie heeft die nog niet gezien? Ze duiken elk jaar wel ergens op. Vond ik niets aan, behalve op het einde hun Metallica-covers dan. Daarna Apocalyptica, aangenaam verrast. Energieke band. Hun Metallica nummers blijven het beste imo. Sommige 'eigen' nummers vond ik heel goed, andere klonken enkel puur chaos in mijn oortjes. Maar toch een schitterend optreden van deze gasten.
Last but not least: Alice Cooper. Een cult-figuur. Iemand waarvan ik zei, "die wil ik wel eens zien voor die sterft". Maar mensen, die is nog lang niet dood hoor. Die man is puur Rock N Roll en als hij opkomt owned hij en enkel HIJ de tent. Hij straalt ontzag uit en ook al ken je (als ik) het oeuvre van de man niet, hij sleurt je mee in zijn rock-horror geweld en brengt een spectaculaire show ten berde. Het spectakel deed mij denken aan een horror-musical (Rocky Horror Picture Show, Phantom of the Paradise). Foute kostuums in een gothic-horror setting.
Poison blijft zijn enigste sterk nummer imo, voor de rest vind ik zijn muziek niets bijzonder. Maar hij is een topentertainer. Hoogtepunt tot nu toe imo.

En nu ... naar Therapy? :love::love::love:

koffiekan

Legacy Member
Enkel dus de eerste dag geweest.
't was over het algemeen zeer goed. Vooral verschoten van Madensuyu.
A Brand vond ik persoonlijk echt niet goed.
Heideroosjes en Apocalyptica waren wederom fantastisch.
En Alice Cooper, Geniaal.

Telrunya

Legacy Member
Kben ook maar 1 dag geweest, de vrijdag dus :)
De Heideroosjes: vielen goed mee, paar leuke nummers.
Apocalyptica: hoe hard ik ook probeer om ze goe te vinden, i fail, kvind er niets aan. :p
Alice cooper: pure genialiteit, veel klassiekers, een show da ge tegewoordig nie meer ziet. In 1 woord: AF ! ^^

boozeke

Legacy Member
Cooper was fantastisch,apocalyptica vondek ook wel is goe om is te zien.
Heideroosjes vielen ook wel mee

grinshu

Legacy Member
- Heideroosjes was wel nog goed, de metallica covers op 't einde maakten 't wel af
- Apocalyptica viel mee maar ik kan het niet helpen dat'k constant denk .. man moest da hier nu gewoon met gitaren zijn zou 't 10 keer beter zijn. De soundcheck van metallica hun gitaren vond ik meer exciting dan dit optreden eigelijk :p
- alice cooper vond ik persoonlijk brilliant. Ik ken ook enkel de bekende nrs maar 'k had hier toch nog wa verwachtingen. Schone show en vooral ZAAALIGE gitaristen, manman op bepaald moment was 't echt SG tegen lespaul precies :D

zaterdag michael franti aangenaam verrast, dikken ambiance in de tent. De muziek was op sommige momenten mijn ding niet maar 't was echt wel goed gebracht. En die vrouw die derbij was :drool:
therapy viel goe mee, zwaarder dan ik verwacht had eigelijk en enkele goeie nrs gespeeld
the pretenders was de muziek wel nog goed, maar ik vond de gitarist vooral weer vree goed
Da's alles dat'k gezien heb, de rest wist ik op voorhand dat'k crap zou vinden:p

Utred

Legacy Member
Apocalyptica viel mee maar ik kan het niet helpen dat'k constant denk .. man moest da hier nu gewoon met gitaren zijn zou 't 10 keer beter zijn.
Dat zat ik ook heel de tijd te denken :p

abronsius

Legacy Member
Michael Franti was voor mij ook een enorm aangename verrassing. Ik had die jaren terug in Werchter gezien en vond het toen maar niets, maar dit optreden was echt wel ontroerend mooi. Kinderen uit het publiek halen die daar mogen "air"-guitar spelen met de man, zijn duik in het publiek op het einde om wat fans te omhelzen. Mooi.

The Pretenders vond ik qua optreden gewoontjes, ik kreeg het gevoel dat ik evengoed naar een plaat had kunnen luisteren. Maar wat opviel was de mooie stem van Chrissie Hynde, live zo zuiver, fenomenale klank.

Ik vind Rock Zottegem echt zo een festival 'voor elk wat wils' en het leuke is, de groep waarvoor jij komt, je kan altijd op de eerste rij staan als je wil. Probeer dat maar eens op een ander festival? Ik ging voor Alice Cooper & Therapy? bijv., gewoon 10 min voor het optreden de tent binnengaan en je staat pal voor het podium!

bigpimpin

Legacy Member
Inderdaad, heel handig dat je meteen pal voor het podium geraakt! Ikzelf vond De Heideroosjes weer goed, altijd heel energiek :) Daarnaast vond ik Echo and the Bunnymen zalig. Zanger zijn stem klonk nog steeds heel goed en er hing heel wat sfeer in de zaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan