Dag 1 achter de rug. Deze namiddag terug naar de tent.
Gisteren aangekomen tijdens
A Brand. Die waren best wel goed, meer mijn vrouw haar ding eigenlijk.
De Heidenroosjes, tja, wie heeft die nog niet gezien? Ze duiken elk jaar wel ergens op. Vond ik niets aan, behalve op het einde hun Metallica-covers dan. Daarna
Apocalyptica, aangenaam verrast. Energieke band. Hun Metallica nummers blijven het beste imo. Sommige 'eigen' nummers vond ik heel goed, andere klonken enkel puur chaos in mijn oortjes. Maar toch een schitterend optreden van deze gasten.
Last but not least:
Alice Cooper. Een cult-figuur. Iemand waarvan ik zei, "die wil ik wel eens zien voor die sterft". Maar mensen, die is nog lang niet dood hoor. Die man is puur Rock N Roll en als hij opkomt owned hij en enkel HIJ de tent. Hij straalt ontzag uit en ook al ken je (als ik) het oeuvre van de man niet, hij sleurt je mee in zijn rock-horror geweld en brengt een spectaculaire show ten berde. Het spectakel deed mij denken aan een horror-musical (Rocky Horror Picture Show, Phantom of the Paradise). Foute kostuums in een gothic-horror setting.
Poison blijft zijn enigste sterk nummer imo, voor de rest vind ik zijn muziek niets bijzonder. Maar hij is een topentertainer. Hoogtepunt tot nu toe imo.
En nu ... naar Therapy?


