Archief - Remix op aanvraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beton

Legacy Member
Hoi,

deze post is vooral gericht aan de producers hier aanwezig.
Wij, Mount Venus - een antwerpse alternatieve rockband - dachten dat het een leuk idee was om voor onze volgende EP een bonustrack te kunnen voorzien in de vorm van een remix van 1 van de nummers van de cd.

Deze post dient een beetje als interessepeiling.

Zijn er dus producers geinteresseerd in dergelijke uitdaging?

Wij leveren de nodige audiofiles aan, in het gewenste formaat (ik heb hier absoluut geen ervaring mee, dus alle info hierover is meer dan welkom), en verder krijg je alle vrijheid om een remix te maken op basis van het nummer.

We zijn zeker ook bereid om de producer een bijdrage voor de moeite te geven, maar gezien ons budget (en de kosten van de productie/verdeling van het album) zal dat waarschijnlijk geen volwaardig loon zijn.

Alle ideeën hieromtrent zijn welkom!

Alvast bedankt voor het luisteren :p

btn;

*edit* ik bedenk me net dat dit misschien in het homemade forum thuishoort, .. als dit echt het geval blijkt te zijn, .. feel free to move it :)

kisthechef

Legacy Member
Zet de onderdelen van uw nummer gewoon online (in .wav formaat, of hoge kwaliteit .mp3), en roep via myspace op er remixes van te maken. Maak er een wedstrijd van, en probeer er een bepaalde 'buzz' rond teweeg te brengen.

De vergoeding zou ik achterwege laten. Aangezien je budget laag is, zal je toch geen 'gevestigde waarden' aantrekken. Voor een jonge producer zou de mogelijkheid om wat naambekendheid te krijgen voldoende motivatie moeten zijn.

Als je de remix op je album wil zetten, moet je natuurlijk wel duidelijk zijn in verband met auteursrechten e.d.

FatFish

Legacy Member
Ge kunt ook beter zeggen wat ge van u remix verwacht. Ge kunt der namelijk veel richtingen mee uit. Verwacht ge iets lijk een dikke house schijf, kras electro, minimal, meer iets in de stijl van Arcadia, etc...
Allé ge ziet wat ik bedoel, voor een rock EP kunt ge moeilijk gewoon de vocal nemen en der een dikke kick onder knallen, wa synth stabs en gaan. Da spreekt uw doelgroep niet echt aan. Tenzij ge echt iets heel anders derop wilt hebben staan.

beton

Legacy Member
Dat had ik inderdaad moeten vermelden :)

Het is wel de bedoeling dat de bonustrack wel op de cd pást, .. dus inderdaad geen Hardcore, Techno, House toestanden.

Ik moet goed oppassen wat ik zeg, want ik ben alle verschillende stijlen niet zo goed meester, .. maar , .. wij hadden gedacht aan een (electro/) industrial versie van een nummer, .. denk aan Nine Inch Nails, of bijvoorbeeld de Renholder remixes van A Perfect Circle.

Een andere optie is een ambient versie of misschien een alternatievere dnb versie van een song.

We willen uiteraard niet te veel opties uitsluiten, .. de artiest moet ook nog de kans hebben om er iets mee te doen, zolang het niet zou misstaan op de CD.

Het is trouwens uiteindelijk wel de bedoeling dat de CD opgenomen wordt in een hoop mailorders (zo hebben we al contacten met Conspiracy Records (Bel), n5md (US), The Omega Order (US), Friend of Mine (Jap), Linus (Jap), Denovali (Dui), etc) en hopelijk ook in nationale ketens (Free Record Shop), ..
Er zal in ieder geval moeite gedaan worden om de schijf door zoveel mogelijk verschillende mensen gehoord te laten worden :)

beton

Legacy Member
We zouden hem graag rond september af hebben, .. we zullen ook een release showke ergens rond die periode :)

De verdeling zal hoogst waarschijnlijk door Consouling Sounds gedaan worden, en die zorgen er op hun beurt voor dat het via conspiracy bestelbaar zal zijn.

Als je iemand kent die creatief om zou kunnen gaan met een alternatieve rockschijf, .. let me know!

Bartel

Legacy Member
Euhm, ik ga deze thread toch moven naar Homemade :).
Niet dat hij hier niet mag staan, maar denk gewoon dat je daar meer kans hebt om iemand te vinden :).

Moest ge hem toch terug in Music willen, lemme know ^^.

Arpeggiator

Legacy Member
Nice, lijkt me wel leuk om te doen. Mogen we het nummer eens horen? Of hou je dat liever nog privé?

beton

Legacy Member
De schijf-keuze wouden we eigenlijk ook aan de remixer overlaten, aangezien ik er van overtuigd ben dat niet elke schijf evenveel mogelijkheden biedt.

Ik zal anders alle schijven ter download online flikkeren. Willen de mensen die geinteresseerd zijn in de uitdaging dan even mailen naar [email protected] , zo hou ik de download wat beperkt (zet het liever nog niet publiek hier).

thx!

beton

Legacy Member
Alvast bedankt aan iedereen die wat interesse getoond heeft per mail (mails zijn uiteraard nog altijd hartelijk welkom :p), .. hopelijk komt er iets vet/mooi/leuk uit de bus!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan