Archief - recording/connectie met computer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dolf de Wolf

Legacy Member
Goede middag,

ik zou graag met iemand anders een zijprojectje opstarten waarbij we gebruik zouden maken van elektronische drum (Roland td-4k)
bass-gitaar, midi-controller, en wat keys...

Nu is mijn vraag: is er een mogelijkheid om die elektronische drum via midi aan te sluiten op pc en zo op te nemen en eventueel te loopen?
Zelfde geldt voor de bass en de keys...
Zoja, welke opname programma's kan je daarvoor gebruiken (mag niet te duur zijn)

Alvast bedankt,
Dolf

FatFish

Legacy Member
Ik heb overlaatst nen Emu 0404 gekocht.
Deze dus: EMU 0404 USB - Belgium International Cyberstore
Int kort is da een externe geluidskaart gemaakt voor opname. Ge zult zoiets nodig hebben als ge wilt gaan opnemen tegen deftige kwaliteit en met een zo laag mogelijke latency.

Nu ge moet nie persé deze kopen die ik hier boven heb staan want der zijn er genoeg andere.
Ge moet gewoon éne zoeken die nen mic/hi-z ingang heeft, voor uw vocals en bass op te nemen. En nen midi in en out voor uw keys, drum en controler op aan te sluiten.

Ge krijgt er meestal ook nen software bundel bij waar bv Cubase 4 Lite of Ableton 7 Lite ofzo in zit. Da zijn de programma's die ge gebruikt om uw muziek dan mee op te nemen en te bewerken. Daar zijn der ook genoeg van, sommige zelfs gratis lijk Reaper en Audacity.

Kweet ook nie hoeveel ge der vanaf weet, wat een vst enal dieje nest is. Ma over zo dingen vindt ge opt internet meer als genoeg informatie als ge een beetje zoekt.

Dolf de Wolf

Legacy Member
We weten er toch beiden genoeg vanaf hoor om er mee te beginnen, alvast bedankt voor je link.
Kan ik daar dan rechtstreeks bas op aansluiten met een jack, of beter men bas aansluiten mijn modulator en deze dan via midi verbinden?

FatFish

Legacy Member
Als da nen gewone standaard bass is en ge wilt gewoon nen bass gitaar recorden moet ge die gewoon rechtstreeks aansluiten. Of wilt ge van uw bass een midi signaal maken zodat ge uw vst's kunt sturen met uw bass? Maar da zou me ma zinloos lijken aangezien ge al keys hebt die midi verstuurt naar uw pc.

Dolf de Wolf

Legacy Member
het zou de bedoeling zijn om via de pc de bass om te vormen (effects) dus gewoon direct aansluiten zou gaan ipv om te vormen naar midi signaal?

FatFish

Legacy Member
Gewoon rechtstreeks dan en daarna uw effecten derop gooien.

Dolf de Wolf

Legacy Member
k thx Fish, alle andere info en/of tips/ervaringen zijn nog steeds welkom!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan