Archief - [Q] Technics MKII kapot/doet raar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

<_Skullbasher_>

Legacy Member
Ik zit met een vrij vervelend probleem. Een aantal maanden geleden heb ik 2* Technics MKII draaitafels gekocht tegen een prijs van 300€ per stuk. Ze hebben altijd perfect gewerkt maar nu is er 1 TT toch wel raar aant doen. In het begin stopte de TT soms gewoon met geluid geven door de boxen (maar wel door de hoofdtelefoon) en kon ik enkel nog maar iets horen als ik mn boxen op super luid zette. Nu is hij denkek helemaal kapot want ik krijg hem nooit goed om hem luid te laten afspelen. Het is een zeer raar probleem want door mijn hoofdtelefoon hoor ik alles perfect , dus aan het contact ligt het al niet. En aan mijn mengpaneel (is wel een schrale tusseoplossing en niet echt een mengpaneel te noemen) ligt het ook niet want ik heb die andere TT ook eens op die ingang aangesloten en dan werkte het perfect.
Weet iemand wat dit probleem kan zijn ? Als niemand het weet , zouden jullie mij dan eventueel een reparatie-winkel in Antwerpen kunnen aanraden ?

Thx alvast

Len

Djack

Legacy Member
Er is een Technics winkel in de Carnotstraat dachtek ? (niet zeker van de straatnaam) Ga daar eens langs ofzo

Real

Legacy Member
Die koptelefoon steekt toch in het mengpaneel?

Dan kan het probleem toch niet bij je technics liggen, denk ik zo. :s

sebbonny

Legacy Member
Kan altijd gebeuren asge zoiet tweedehands koopt, dermee dak mijzelf nieuwe ga kopen ipv tweedehandse mee dage daar altijd wel iets kunt mee voorhebben; u probleem kannek wel ni oplossen

Dj San

Legacy Member
Als je signaal zoals het hoort door je koptelefoon komt maar niet door de boxen,
mankeert er helemaal niks aan je draaitafel.
Er moet gewoon ergens een probleem zijn met je menger.

saidloyens

Legacy Member
Heb dat probleem ook gehad en dat kwam gewoon door dat de kabeltjes die van mn boxen naar mn mengpaneel gaan niet tegoei instaken, check dat es ff...

1337mr.hanky

Legacy Member
hoe heb je die aangesloten, wss is mengpaneel of versterker de boosdoener, uwe phono ingang ofzo kapot

<_Skullbasher_>

Legacy Member
ja da vind ik nu dus het rare van de zaak. Als de ingang van mijn mengpaneel kapot zou zijn waarom werkt mijn 2de TT dan wel op die ingang ? En dat het aan mijn versterker zou liggen vind ik ook raar want zoals ik zei kan het nog perfect het geluide van mijn 2de TT laten horen ...

Desperatozz

Legacy Member
en werkt je technics wel op een andere ingang of rechtstreeks op versterker?

Xavez

Legacy Member
Dit kan niet anders dan

1) Een kapotte fader of contact in je mixer zijn
2) Een opgeblazen klankkast of versleten amp zijn

Aan je technics kan echt niets mankeren, als je ook echt alles normaal blijft horen door je kopfoon. Trek anders eens wat fotootjes?

CFK

Legacy Member
ligt aan uw versterker volgens mij, heb ook al zoiets dergelijks voorgehad, na wat prutsen aan mijn versterken was't weer ok

Real

Legacy Member
Misschien foutje in de kabel van de TT naar de mixer?

Beweeg eens wat met die kabel terwijl hij aan het spelen is.

w00p

Legacy Member
Jesus, eindelijk, de eerst die de post effectief gelezen heeft: Real.
Zijn andere TT werkt perfect op datzelfde kanaal.

Is heel louche, meest waarschijnlijke is de kabel... anders weet ik het niet.

Dj San

Legacy Member
Real zei:
Misschien foutje in de kabel van de TT naar de mixer?

Beweeg eens wat met die kabel terwijl hij aan het spelen is.
w00py zei:
Jesus, eindelijk, de eerst die de post effectief gelezen heeft: Real.
Zijn andere TT werkt perfect op datzelfde kanaal.

Is heel louche, meest waarschijnlijke is de kabel... anders weet ik het niet.
Jesus, blijkbaar heb je de post toch nog zo goed niet gelezen,
aangezien het signaal perfect wordt ontvangen door de koptelefoon en er dus geen probleem is met het signaal van de platendraaier.

<_Skullbasher_>

Legacy Member
of iemand nu mijn post gelezen heeft of niet , toch al bedankt voor de reacties. In principe zou er niet echt iets met mijn kabel van mn TT mis zijn. Alhoewel ik ervoor wel last had van slecht contact is dat nu wel opgelost door gewoon wa plakband. Nu is da slecht contact al een tijdje weg. Da kan het probleem ook ni zijn want door mn koptelefoon hoor ik alles perfect. Kapotte fader lijkt me ook raar want als ik mijn 2de TT op het "kapotte" kanaal aansluit en mn fader op het "kapotte" kanaal zet hoor ik nog steeds geluid. Aan mn versterker zal het ook niet echt liggen denkik want ik krijg nog steeds geluid van mn andere TT. Kan dit eventueel niets te maken hebben met 'ground' ofzo ? der is zo een klein kabelke da ge moet verbinden me die ground op u versterker dacht ik. Ik heb da int begin gedaan mr uiteindelijk der terug afgehaald want da maakte ni veel verschil. kan het eventueel daar aan ligge ?

Real

Legacy Member
lol hang uw ground er eens aan djeez. :D

Ksnap niet hoe het kan dat dat géén verschil maakt. Normaal hoort ge een enorm luide brom als ge dat niet vastmaakt.

Arcko_Drazen

Legacy Member
Dj San zei:
Jesus, blijkbaar heb je de post toch nog zo goed niet gelezen,
aangezien het signaal perfect wordt ontvangen door de koptelefoon en er dus geen probleem is met het signaal van de platendraaier.

owned :rofl:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan