Dunk!Festival:
- Stories From The Lost
Dit vond ik niet echt goed. Ze gebruikten veel elektronische samples en melodietjes terwijl er nergens een toetsenist te bespeuren was. Ze wisten precies ook niet goed wat ze nu eigenlijk wouden. Eerst frisse muziek zoals GIAA, dan weer zware post-metal en dan beiden door elkaar...
- Mosquito
Best wel oké. Strak gespeeld. Ik vond enkel de stem van de zanger/drummer niet echt passen bij de stijl, die klonk veel te hardrock.
- Omega Massif
Supernice! Geniaal hoe ze een nummer zo kunnen laten slepen. Elke seconde opnieuw is het afwachten wanneer die snaredrum nu eindelijk gaat vallen..om dan weer mee te gaan in de beat. Live is dit nog trager dan op plaat en dat ownt gewoon.
- This Will Destroy You
Kippenvelmomentje. Eerst veel nieuw materiaal gespeeld, dus veel ambient en trage drone-muziek. Net toen ik vond dat het wat veel begon te worden, begonnen ze ouder materiaal te spelen. Mijn favoriete momenten waren A Three-Legged Workhorse en Quiet. Helaas was het einde nogal abrupt. Ik vermoed dat ze nog meer gepland hadden, maar dat wegens tijdgebrek de show moest stopgezet worden. The Mighty Rio Grande en The World Is Our__ hebben ze helaas niet gespeeld. Bleef wel mooi optreden.
- Pelican
Ideale afsluiter. Het viel me op dat je live pas merkt hoeveel er is nagedacht over die muziek. Ze spelen niet zomaar wat, maar bouwen echt iets op. Alle stukjes passen perfect in hun nummers en het is gewoon zalig om erin mee te gaan. Goede muzikanten die mannen.
http://www.youtube.com/watch?v=0BSHAXpNey0