Archief - Pitchfader instellen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1337mr.hanky

Legacy Member
Heeft er toevallig een tutorial voor de pitchfaders van een platenspeler (omnitronic dd2220) in te stellen. Nulpunt is verschoven.

1337mr.hanky

Legacy Member
http://www.aboutdj.nl/content/view/9/7/ kan ik deze tutorial daarvoor gebruiken, is voor een technics.

het probleem is eigenlijk dat als ik naar de negatieve kant (vertragen) van de quartz lock ga, dan versnelt hij eerst nog een stukje eer hij vertraagt, dus het nulpunt ligt een stukje hoger als waar hij eigenlijk zou moeten liggen.

Naos

Legacy Member
Zou een bezoekje brengen aan de winkel... Weet je zeker dat het goed gebeurd...

Real

Legacy Member
Als je die tutorial eens leest, zie je dat de weerstandsmetingen verschillen tussen verschillen types van Technics.

Dus héél waarschijnlijk zal dat bij een Omnitronic ook een héél ander getal zijn.

Begin er zelf NIET aan is mijn advies. :)

1337mr.hanky

Legacy Member
maar ik ga ook niet meer geld betalen aan die pitchfader instellen dat ik voor de draaitafel heb betaald

1337mr.hanky

Legacy Member
Af regelen van het 0% punt.
Boven de VR301 potmeter staat pitch, vandaar dat veel mensen denken dat het hier gaat bij het vergroten van de range als je zo maar wat aan deze potmeter draait.

Das dus allemaal fout en de VR301 het is voor het afstellen van het 0 punt op de fader.
Dat doen we als volgt, Pitchfader op "0"% zeten en meten met een multimeter op testpunt TP27 (onderste pennetje is GND/massa) met een frequentie meter en VR301 afregelen tot er een frequentie van 262,08 kHz af te lezen is.

Het kan echter ook op een andere manier (alleen ben ik van mening dat -> "meten is zeker weten" beter is). Deze manier is wel een stuk simpeler, je zet de pitch in de stand 0 en draait net zo lang aan de VR301 tot de grootste strobedots stil staan.
Maar zoals ik al eerder zei, ik meet liever gewoon.

dit deel van de tut gaat het dus over

DjProbe

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Af regelen van het 0% punt.
Boven de VR301 potmeter staat pitch, vandaar dat veel mensen denken dat het hier gaat bij het vergroten van de range als je zo maar wat aan deze potmeter draait.

Das dus allemaal fout en de VR301 het is voor het afstellen van het 0 punt op de fader.
Dat doen we als volgt, Pitchfader op "0"% zeten en meten met een multimeter op testpunt TP27 (onderste pennetje is GND/massa) met een frequentie meter en VR301 afregelen tot er een frequentie van 262,08 kHz af te lezen is.

Het kan echter ook op een andere manier (alleen ben ik van mening dat -> "meten is zeker weten" beter is). Deze manier is wel een stuk simpeler, je zet de pitch in de stand 0 en draait net zo lang aan de VR301 tot de grootste strobedots stil staan.
Maar zoals ik al eerder zei, ik meet liever gewoon.

dit deel van de tut gaat het dus over

das voor een technics ....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan