Archief - pink - stupid girls

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vloet

Legacy Member
jow

pink is niet men genre van muziek, maar kheb haar toch altijd meer gerespecteerd dan de andere vrouwelijke pop-mensen.
Kheb nu die nieuwe clip gezien en kmoet zegge, khebber van genoten :p
er word echt nekeer iets duidelijk gemaakt voor de jonge mensen die kijken ( ze doet domme blondjes ( paris hilton stuff) en andere leeghoofd meisjes ( kakwijven :p ) na, en laat zo zien hoe belachelijk het er wel allemaal uit ziet en hoe oppervlakkig alles tegewoordig is)

stukje van de tekst :

Stupid girl, stupid girls, stupid girls
Baby if I act like that, that guy will call me back
What a paparazzi girl, I don't wanna be a stupid girl

Go to Fred Segal, you'll find them there
Laughing loud so all the little people stare
Looking for a daddy to pay for the champagne
(Drop a name)
What happened to the dreams of a girl president
She's dancing in the video next to 50 Cent
They travel in packs of two or three
With their itsy bitsy doggies and their teeny-weeny tees
Where, oh where, have the smart people gone?
Oh where, oh where could they be?

kvind het dus vrij geslaagd, mssn dringt er bij de jongere meisjes, die helemaal geobsedeerd zijn door britney spears en jessica simpson stuff, nekeer door , zodat de " kakwijven " en "pimps / johnnys " generatie die alleen maar het genre R'n B kennen (ja , sry, ik veralgemeen een beetje, maar zo lijkt het wel ) eindelijk een beetje gaat minderen.


wat denken jullie ?

cheers

FatFish

Legacy Member
Grappig, ze spot met heel het pop gebeuren terwijl ze zelf een poppeke is.
Over ironie gesproken...

Desperatozz

Legacy Member
ik denk dat dit een GOEDKOPE manier is om een song te schrijven ...

zaag, klaag en reactie-songs zijn er al genoeg!

ik kan op een uurtje of 2 ook zo'n tekst neervlammen met commentaar op de huidige jeugd en muziekcultuur ...

maar jah, het is nu eenmaal zo ... goede teksten die niet al te commercieel zijn (lets say, not usual easy listen/write) , zijn nu eenmaal schaars

en de tekst los van de inhoud

itsy bitsy doggies and their teeny-weeny

kwaliteits-rijmen kunde da ook nie noemen eh

vloet

Legacy Member
idd, maar ingewikkelder teksten verstaan de jonge mensen niet he :p
de pop muziek is meestal voor mense tusse de 12-16 jaar, dus tmag ni te moeilijk zijn tegewoordig.
tis idd zelf een popartiestje, ma hier is da alleen een voordeel vind ik. Zij zal wel op tv kome en jonge mense bereike ( die toch heel den tijd tmf , mtv ,... kijke ) , tegen als 1 van men favo bands met een diepzinnige tekst/song over oppervlakkigheid afkomt, het die mense wsl helemaal ni ga bereike.
en tja tgeen da ze zegt, het is WAAR is het dan zo goedkoop?

SaTt

Legacy Member
Ik heb ze twee jaar geleden op werchter gezien en da was, na Metallica en Magnus, het beste optreden van die editie.

Thorens

Legacy Member
Thank you, Pink, for stating the bloody obvious. See if anybody gives a damn.

vloet

Legacy Member
kdenk da niemand mijne post effectief gelezen heeft in feite :sop:
khebbet hier ni over kwaliteit he, ge bent allemaal ma over de kwaliteiten van de tekst , muziek, zijzelf te zagen, maar dat kan mij allemaal geen reet schelen.

khebbet dus WEL over dat ik hoop dat als de " fans van dit soort muziek" ( kheb eigelijk net allemaal zitte zegge wie ik bedoel ) dit zien , ze nekeer gaan nadenken. het interesseerd mij ni dat ze het doet om mssn nogis nekeer op te valle ofzo, het interesseerd mij niet hoe dat liedje klinkt , het interesseerd mij WEL dat ze bepaalde mensen kan bereiken.

DT-

Legacy Member
Doet mij denken aan "Life sucks for the rich & the famous" van Good Charlotte, ik bedoel, what's that all about, ze hebben een clip op mtv en volgens mij verdienen ze genoeg aan 12 jarige nu metal (?) fans, van hypocrisie gesproken.

DJ BUZZE retro

Legacy Member
vloet zei:
jow

pink is niet men genre van muziek, maar kheb haar toch altijd meer gerespecteerd dan de andere vrouwelijke pop-mensen.
Kheb nu die nieuwe clip gezien en kmoet zegge, khebber van genoten :p
er word echt nekeer iets duidelijk gemaakt voor de jonge mensen die kijken ( ze doet domme blondjes ( paris hilton stuff) en andere leeghoofd meisjes ( kakwijven :p ) na, en laat zo zien hoe belachelijk het er wel allemaal uit ziet en hoe oppervlakkig alles tegewoordig is)

stukje van de tekst :

Stupid girl, stupid girls, stupid girls
Baby if I act like that, that guy will call me back
What a paparazzi girl, I don't wanna be a stupid girl

Go to Fred Segal, you'll find them there
Laughing loud so all the little people stare
Looking for a daddy to pay for the champagne
(Drop a name)
What happened to the dreams of a girl president
She's dancing in the video next to 50 Cent
They travel in packs of two or three
With their itsy bitsy doggies and their teeny-weeny tees
Where, oh where, have the smart people gone?
Oh where, oh where could they be?

kvind het dus vrij geslaagd, mssn dringt er bij de jongere meisjes, die helemaal geobsedeerd zijn door britney spears en jessica simpson stuff, nekeer door , zodat de " kakwijven " en "pimps / johnnys " generatie die alleen maar het genre R'n B kennen (ja , sry, ik veralgemeen een beetje, maar zo lijkt het wel ) eindelijk een beetje gaat minderen.


wat denken jullie ?

cheers

mooi samengevat, vloet! Blij dat iemand dit hier aan durft te kaarten. Onze maatschappij vandaag is schandalig laag. Iedereen moet perfecte maten hebben, als je maar stoer en sletterig en met het modehypeje meedoet. Getuned bakske, navelpiercing hier, tattoo daar... fucker hier, whore daar...
inderdaad, hopelijk zien de jonge mensen eens in hoe belachelijk alles tegenwoordig is... we gaan achteruit in plaats van vooruit...

vloet

Legacy Member
aha, eindelijk iemand dat er ook zo over denkt.

btw

Desperatozz zei:
en de tekst los van de inhoud

itsy bitsy doggies and their teeny-weeny

kwaliteits-rijmen kunde da ook nie noemen eh

da is niet los van de inhoud, als ge de clip ziet zuldet wel verstaan.

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Ik heb het nog niet gezien, maar ik neem aan dat het over het kleine hondje van Paris Hilton gaat.

killgore

Legacy Member
DJ BUZZE retro zei:
mooi samengevat, vloet! Blij dat iemand dit hier aan durft te kaarten. Onze maatschappij vandaag is schandalig laag. Iedereen moet perfecte maten hebben, als je maar stoer en sletterig en met het modehypeje meedoet. Getuned bakske, navelpiercing hier, tattoo daar... fucker hier, whore daar...
inderdaad, hopelijk zien de jonge mensen eens in hoe belachelijk alles tegenwoordig is... we gaan achteruit in plaats van vooruit...
²

ik krijg het bv van de fuckin rnb (verkrachting van het woord blues eigenlijk) op mtv en dergelijke. Al die negermuziek is tegenwoordig hetzelfde. Ik kan perfect respect opbrengen vo genres die ik niet zelf graag hoor, ma dit gaat erover.

Vond die clip van korn daarover wel vrij zalig :D.

Thorens

Legacy Member
Kijk, vloet, natuurlijk heb je gelijk. En het is zo. Maar like I said, who gives a damn? Laat ze doen. Elke generatie had heus zijn rare groepen, hoor. Ze doen heus niets verkeerd, buiten hun eigen onsterfelijk belachelijk maken. Er een liedje over maken, er over zagen, er ontelbare topics over maken die het probleem aankaarten,... dat helpt allemaal niet, ze doen het toch, hoor. Precies of al die filthy rich RnB-stars gaan stoppen met geld te verdienen aan de lopende meter omdat er een paar vinden dat ze dom bezig zijn? Ik vind het eerlijk gezegd nog niet zo dom, geld verdienen door muziek te maken die aanslaat bij het grote publiek.

My 2 cents.

GregoryCo

Legacy Member
Ikzelf ben ook nie zo voor dit genre muziek, maar iedereen luistert naar wat hij zijn heeft e...
Tis het teken da het goe verkoopt e zo een muziek?
Hoe zou ge zelf zijn?

Rage

Legacy Member
Das glijk Eminem, die doet da ook... die lacht zowat alles uit. Zo glijk in een liedje: 'Nobody listens to techno, and let's go!"

En nu is er (allang) een techno remix waarin die tekst de hele tijd in voorkomt. (er zijn er meerdere, die van chris liebing vind ik het beste :) )

Adis

Legacy Member
Kheb het clipje gisteren ook eens gezien, en ja ze komt oerdom over wrs met de intentie om aan te kaarten hoe onze hedendaagse maatschappij zich zo gemakkelijk laat beinvloeden door wat zogezegd "cool, mode, trendy," is.
Maar als ik Pink haar andere muziek bekijk dan vind ik zeker niet dat zij zich meer als hen moet beschouwen, kvind haar liedjes ook steeds inhoudsloos maar dat neemt niet weg dat ze succes heeft en haar doelgroep goed bereikt.
Positief aan haar vind ik dat ze tenminste niet "zingt" over van die uberonnozele thema's, das toch al iets.

Wat die Rnb and stuff betreft deelt iedereen hier zo wat dezelfde mening : tis steeds van tzelfste, gewoon ander kiddie rappertje met andere danseresjes, met dezelfde domme onderwerpen.
Kvind het verschrikkelijk dat ze zulke zaken durven maken maar langs de andere kant tmoet zijn dat er een geweldige markt voor is want het slaat enorm aan.
Hopelijk gaan ze daar ooit eens tot inkeer komen dat het zo toch niet verder kan : enerzijds is het dat de jeugd een gebrek aan respect heeft en ze te snel opgroeien zonder echte waarden mee te krijgen en langs de andere kant worden dergelijke liedjes, overladen met rascistische/discriminerende boodschappen, wel getolereerd.
Als ik die vrouwen in de clipjes zo zie, zonder enige vorm van zelfrespect dan stelk toch mijn vragen bij die "vrouwenemancipatie".
Ze willen voor zichzelf opkomen, gelijk zijn aan de man, en dan laten ze zich zo behandelen.

It's a strange world maar gelukkig wordt er ook nog goede muziek gemaakt. ;)

- Paulus -

Legacy Member
killgore zei:
²

ik krijg het bv van de fuckin rnb (verkrachting van het woord blues eigenlijk) op mtv en dergelijke. Al die negermuziek is tegenwoordig hetzelfde. Ik kan perfect respect opbrengen vo genres die ik niet zelf graag hoor, ma dit gaat erover.

Vond die clip van korn daarover wel vrij zalig :D.
De rnb van vandaag is niet alleen een verkrachting van het woord blues, het is ook een verkrachting van rnb opzich.
Ray Charles zou zich omdraaien in zen graf!

vloet

Legacy Member
kmoet wel zegge, tgaat hier niet over r'n b :p
daar zijn al meerdere topics over geweest

SpArdA

Legacy Member
- Paulus - zei:
De rnb van vandaag is niet alleen een verkrachting van het woord blues, het is ook een verkrachting van rnb opzich.
Ray Charles zou zich omdraaien in zen graf!

R&B van tegenwoordig staat voor Rhymes & Bullocks, niet Rhythm & Blues...

OT: ik vind deze clip ook wel leuk, werd tijd dat er es een reactie-song kwam op zoiets.
Toppunt van alle bimbo's vind ik toch wel Mariah Carey en Christina Aguileira: eerst maken ze liedjes waardoor je je zogezegd goed in je vel moet gaan voelen als meisje ('beautiful'), en daarna 'dirty' wat bijna een softporno clip is...
Maar Pink is wss niet veel beter, het zou me niet verwonderen dat dit liedje voor haar geschreven is om haar tegendraadse imago wat te marketen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan