Archief - Nieuw 'bandje': vragen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boeffel

Legacy Member
Voila, ik ga dus eens met 2 vrienden eens samen spelen, we hebben dit al 1 keer gedaan, maar dat suckte wel een beetje :)


Heeft iemand misschien tips?
En weet iemand misschien gemakkelijke gitaar en drumliedjes?

(we zijn trouwens met 2 gitaristen, en 1 drummer)

Redhunter

Legacy Member
Welk genre?

Waarschijnlijk hebt ge bassist nodig...(1 vd 2 gitariste mss?)
Tips: regelmatig repeteren en niet naar buiten komen als het niet strak zit...

En probeer zelf nummers te schrijven. ( Kan je 50% eigen nummers spelen en 50% covers bijvoorbeeld.)
Als je geen theorie kent doe je het maar op gehoor.

Best repertoire kiezen dat langer als een uur (en half) duurt, en numers beetje slim kiezen en rangschikken als je sfeer wilt maken.

Ronnie86

Legacy Member
welk genre?

tip 1: bassist zoeken (eventueel zanger als iemand van ulle het al ni doet)
tip 2 : een paar easy coverkes doen om wat op elkaar ingespeeld te raken.
tip 3 : veel samenkomen.

en voor ene keer geef ik redhunter gelijk si :p
niet optreden tot alles goed en strak is...

boeffel

Legacy Member
Punkrock zei:
welk genre?

tip 1: bassist zoeken (eventueel zanger als iemand van ulle het al ni doet)
tip 2 : een paar easy coverkes doen om wat op elkaar ingespeeld te raken.
tip 3 : veel samenkomen.

en voor ene keer geef ik redhunter gelijk si :p
niet optreden tot alles goed en strak is...

het is eerder voor de fun he, optreden komt natuurlijk later :)
bassgitaar kunnen we wel ergens krijgen/lenen

maar wat zijn gemakkelijke liedjes? (voornamelijk rock enzo, in de stijl van Franz Ferdinand, Weezer, the Killers, en bekende liedjes)

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Zo goed als alles van Weezer en FF is bij mijn weten snel geleerd.
Gewoon Proberen te spelen wat je zelf leuk vind in het begin.
Het geeft niet als het niet zo goed is ofzo, gewoon plezier maken en blijven proberen en na een tijd word je vanzelf beter en komt dat wel goed.

Recipe4hate

Legacy Member
Niet kunnen spelen. En dan toch een podium opkruipen.
Dan krijg je punten voor punk-attitude :cool:

boeffel

Legacy Member
LoRdOfMaDnEs zei:
Zo goed als alles van Weezer en FF is bij mijn weten snel geleerd.

wij zijn nu niet echt de besten die iets direct leren he :P

zijn de beatles trouwens makkelijk?

bountty

Legacy Member
Beatles zijn net nogal moeilijk dacht ik.

Maar die gitaarrifkes van Weezer zijn nu niet echt moeilijk te noemen eh :) hoelang spelen elk van jullie eigelijk?

boeffel

Legacy Member
bountty zei:
Beatles zijn net nogal moeilijk dacht ik.

Maar die gitaarrifkes van Weezer zijn nu niet echt moeilijk te noemen eh :) hoelang spelen elk van jullie eigelijk?

1 jaartje, maar nu niet echt om goed te noemen :)

we kennen vooral wat basis

Master S

Legacy Member
boeffel zei:
1 jaartje, maar nu niet echt om goed te noemen :)

we kennen vooral wat basis

Kings of Leon zijn meestal rustige liedjes: vooral Arizona, Day Old Blues, The Bucket, On Call, Use Somebody, Manhattan, Cold Desert.

boeffel

Legacy Member
Master S zei:
Kings of Leon zijn meestal rustige liedjes: vooral Arizona, Day Old Blues, The Bucket, On Call, Use Somebody, Manhattan, Cold Desert.

die vind ik nu eens echt slecht, sorry:unsure:

shiftyke

Legacy Member
ik zal u één ding zeggen: REPETEREN REPETEREN en nog eens REPETEREN ;)

Hayrus

Legacy Member
shiftyke zei:
ik zal u één ding zeggen: REPETEREN REPETEREN en nog eens REPETEREN ;)

Repeteren repeteren, wie z'n best doet zal het leren;
Repeteren en studeren en proberen.

Recipe4hate

Legacy Member
One is helemaal niet rustig?
Probeer eens poppunk ofzo, da's vaak heel erg simpel aangezien het drop D is. Alsook Rammstein oid.
Na een jaartje kon ik toch best veel songs spelen hoor. Ik oefende wel 3u per dag, maar dat hoort er ook bij, zeker als je in een groepje wil spelen.
En anders ja...klassiekers hé. Wild thing, Zombie, enkele Kiss songs, Smells like teen spirit, Times like these, House of the rising sun, Country roads....

Progrezz

Legacy Member
Blink 182 - All The Small Things moet wel doenbaar doen, kan je volgens mij wel met 2 gitaren spelen en is geen al te moeilijk nummer.

Meeste dingen van Jimmy Eat World, Blink 182 en zulke bands zijn best simpel eigenlijk.

grinshu

Legacy Member
- The Offspring
- Nirvana (supereasy sommige liedjes)
- Blink 182
- Greenday

Vooral punkgroepen zijn vaak makkelijk

Metallica is btw _niet_ makkelijk als beginner voor wie dat zou zeggen :D
Oasis zijn er ook enkele vrij makkelijke songs

beton

Legacy Member
Toen ik ooit begon met spelen in een bandje, hebben we alle cliché covertjes afgewerkt om in te spelen.
Dingen zoals :
Radiohead - Creep
The Cranberries - Zombie
Joan Osbourne - What if god was one of us
Heel het Nirvana, Blink en The Offspring repertoire
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan