Archief - NI Traktor scratch

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

default

Legacy Member
Ik heb me een audio 4 geluidskaart en multicorekabels gekocht. Ik gebruik traktor scratch pro als software. Maar nu zie ik op die kabels staan dat het er zijn voor de audio 8? Wil dit zeggen dat ik andere kabels nodig heb? Sowieso snapte ik al niet wat ik met die XLR uitgangen moest aanvangen.

En blijkt ook dat traktor scratch pro enkel werkt met de audio 8? De audio 4 zou enkel werken met traktor scratch duo. Klopt dit?

thx!

JackM

Legacy Member
Kheb zelf ook traktor scratch duo en de software van de pro. Maar kben nog zover nie geraakt om te testen of ek met men audio 4 ook op men pro versie kan.
Van die kabels zou ek het nie weten.

da_diablo

Legacy Member
ten eerste, dan zijn geen xlr-aansluitingen, maar iets van NI zelf dat er wel op trekt. de ene kant gaat in de geluidskaart (en dat kan gelijk dewelke zijn, aangezien het gewone cinch aansluitingen zijn), de andere kant gaat naar de mixer en de uitgang van uw TT/CD-speler (en past ook overal op). Die 'XLR' aansluitingen waarover jij het hebt, zitten in het MIDDEN van die kabels, en zijn gemaakt voor dj's die een residency hebben ofzo, om de ene kant van uw kabels aan de mixer te laten zitten (aangezien die passief zijn en dus het normaal geluid van uw TT/CD-speler gewoon doorstuurt ook al zijn die niet aangesloten op uw geluidskaart).

Voor de rest zou ik eerst alles eerst eens testen want je stelt een vraag dat je dit en dat hebt gekocht, maar blijkt het nog nooit eens geprobeerd te hebben? Als je nog concrete vragen hebt stel maar

default

Legacy Member
Jack Malibu zei:
Kheb zelf ook traktor scratch duo en de software van de pro. Maar kben nog zover nie geraakt om te testen of ek met men audio 4 ook op men pro versie kan.

Zou je dat eens willen bekijken? Zou me erg helpen!

Ik heb het trouwens wel al geprobeerd, meerdere keren, met meerdere mensen. Ik denk dat misschien die multicorekabels niet volledig zijn ofzo? Want ik heb enkel de helft waar langs de ene kant dus die cinches zitten en aan de andere kant die xlr-achtige NI-aansluitingen. Waar haal ik dan de andere helft?

Ik heb trouwens niet echt geld meer om nog te switchen van traktor scratch pro naar traktor scratch duo. Als er iemand een oplossing weet?

Alvast bedankt!

NinjaTune

Legacy Member
"Er is echter een maar, wanneer we de Scratch Duo aanschaffen kunnen we de Audio4 weliswaar ook binnen Traktor Pro gebruiken zonder enig probleem maar beschikken we niet over de mogelijkheid om 4 decks aan te sturen met tijdcode om de doodsimpele reden dat de Audio4 niet beschikt over genoeg in en uitgangen om dit te verwezenlijken."

Traktor - Pro, Scratch Pro, Duo of toch misschien Scratch Duo? - Page 3

Dus met je audio4 van duo kan je pro aansturen, enkel kan je pro niet optimaal benutten, maar als het voor 2 decks is, is het voor de rest dus géén probleem. Enkel 4 decks kan je er niet mee aansturen.

In't vervolg es googlen, dan kon je ook op die link uitkomen als eerste hit ;)

Mike_D

Legacy Member
Probeer het eens gewoon wand bij mijn weten is het gewoon een universele kabel.
Tegenwoordig zijn mensen wel makkelijk geworden of eerder lui gaan ze eerst vragen en dan doen zelf denken kenen we dat niet meer :p


Googled en gij zult vinden.

Strike4evr

Legacy Member
ik heb bij mijn traktor scratch een probleem en geen idee hoe het komt, op google ook nog niets gevonden. Ik start mijn traktor scratch pro op. Maar naast die playknop, staat er bij mij geen relative of absolute mode en nog tans geeft hij aan dat de timecoding werkt

default

Legacy Member
Wat is dat toch met die arrogantie? Ik heb ge-google-ed ik heb dat artikel al gelezen.

Wat ik dus concreet vraag is het volgende:
Kan ik met timecode vinyl werken met de audio 4 en traktor scratch pro?

NinjaTune

Legacy Member
default zei:
Wat is dat toch met die arrogantie? Ik heb ge-google-ed ik heb dat artikel al gelezen.

Wat ik dus concreet vraag is het volgende:
Kan ik met timecode vinyl werken met de audio 4 en traktor scratch pro?

Ja je kan met timecode vinyl werken met de audio 4 en traktor scratch pro, enkel kan je géén 4 decks er mee besturen, maar slechts 2. Duidelijk?

Dat staat in mijn post hierboven, alsook in het artikel! :s:s

Ik snap overigens ook niet waarom je het niet probeert? Dan weet je het toch direct.. Maar normaal moet dat dus wel werken.

default

Legacy Member
Ik had gelezen dat je om met de audio 4 te werken je stanton scratch duo moest hebben? Voorlopig krijg ik het niet aan de praat. Gisteren nog eens goed over die multicore kabels opgezocht. Nu krijg ik op beide kanalen (eentje luider als het andere) gezoem. En als ik start of stop met m'n draaitafel geeft hij een kort zoemgeluid. Heb de kabels al eens verstoken enzo.

NinjaTune

Legacy Member
Adio 4 zit in het stratch duo pakket. Audio 8 zit in het pro pakket. Audio 8 biedt meer mogelijkheden, maar in sé is de core hetzelfde. Je kan het dus ook gebruiken met pro (staat duidelijk in tekst van aboutdj, enkel kan je pro niet optimaal benutten, daarmee ook het verschil met audio8). Ik kan mijn met mixvibes DVS 7 ook de nieuwe variant cross aansturen. iets anders, maar komt ophetzelfde neer. Jij zou je audio 4 kaart moeten kunnen gebruiken met pro. Enkel ga je maar 2 decks kunnen aansluiten in plaats van 4, gezien audio 4 minder ingangen heeft dan audio 8. Verder kan ik je ook niet helpen, gezien ik het hier zelf niet heb. Maar het zou dus moeten werken. Vraag het anders eens op aboutdj.nl forum, daar zitten meer traktor gebruikers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan