Archief - Mylo doof?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sprinkler

Legacy Member
Hmm zou je na een tijdje doof zijn & veel oefenen, "horen" met uw voelzintuig? De trillingen die ge voelt dan in j'n hoofd omzetten naar de noten.. Ik weet dat van bassen op feestjes, de frequenties vaak te laag zijn om te horen. Maar toch voegt het toe aan j'n ontvangst :)

Anima

Legacy Member
lol i kweet nie maar er zijn ook doven mensen die muziek maken he , en die nog zeer beroemd zijn geworden ook !

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Begin nu niet allemaal van "doof zijn is schitterend want beste werken zijn zo gemaakt ...."

Nu gaat ge het toch iets teveel ophemelen ze!

Flare'

Legacy Member
Damn, ik hoop echt dat dit niet te lang duurt :(
Mylo's muziek is echt super

ElemenTiM

Legacy Member
Sprinkler zei:
Hmm zou je na een tijdje doof zijn & veel oefenen, "horen" met uw voelzintuig? De trillingen die ge voelt dan in j'n hoofd omzetten naar de noten.. Ik weet dat van bassen op feestjes, de frequenties vaak te laag zijn om te horen. Maar toch voegt het toe aan j'n ontvangst :)



Nja, hier in de buurt op sommige fuifkes staat er ook een dove, en die heeft rietjes achter z'n oren steken.
Ik ben er nog altijd niet achter of het nu om onnozel te doen is of ofdat het werkelijk helpt..

forloRn_

Legacy Member
Xavez zei:
Nja, het is gemakkelijker om een instrument te bespelen als ge doof zijt, dan om te dj'en, da gaat gewoon nimeer hé... Kunt niks horen om te beatmatchen e.d..

Excuseer? :wtf:

Je hoort je eigen instrument niet meer, en je hoort anderen hun instrument niet meer. In welke zin is doof zijn dan gemakkelijker voor een muzikant dan voor een dj?

Real

Legacy Member
forloRn_ zei:
Excuseer? :wtf:

Je hoort je eigen instrument niet meer, en je hoort anderen hun instrument niet meer. In welke zin is doof zijn dan gemakkelijker voor een muzikant dan voor een dj?
Nooit It's All Gone Pete Tong gezien?

Dan wordt het ALLEMAAL duidelijk. :)

Xavez

Legacy Member
forloRn_ zei:
Excuseer? :wtf:

Je hoort je eigen instrument niet meer, en je hoort anderen hun instrument niet meer. In welke zin is doof zijn dan gemakkelijker voor een muzikant dan voor een dj?

Omdat een muzikant - wel na x jaren ervaring - goed weet waar welke noot staat en hoe die klinkt voor een publiek of dergelijke. Dezelfde soul erin leggen zal misschien moeilijk zijn, maar het is eerder doenbaar dan DJ'en.

Waarmee ik ABSOLUUT niet zeg dat doof zijn een privilege is ofzo hé :help:

forloRn_

Legacy Member
Xavez zei:
Omdat een muzikant - wel na x jaren ervaring - goed weet waar welke noot staat en hoe die klinkt voor een publiek of dergelijke. Dezelfde soul erin leggen zal misschien moeilijk zijn, maar het is eerder doenbaar dan DJ'en.

Waarmee ik ABSOLUUT niet zeg dat doof zijn een privilege is ofzo hé :help:

Dan mag je nog zo goed je noten weten staan, als je ze niet kan horen, klinkt het voor geen meter. Bovendien moet je de andere muzikanten ook kunnen horen dus die redenering gaat weer niet op.

Beethoven mag misschien zijn beste werk geschreven hebben toen hij doof was, maar als hij het zelf speelde, trok het waarschijnlijk op geen zak.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan