Archief - Muziek opnemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freekydude

Legacy Member
Ik had graag een nummer dat ik speel (saxofoon) opgenomen... Nu zit het zo dat ik thuis geen deftige opnameapparatuur heb... Ik heb een headset... en da is het zowat :p.
Nuja, dit trekt natuurlijk niet op veel... weet iemand van jullie hoe ik deftig kan opnemen zonder er TÉ veel aan uit te geven...

MVG, Freekydude

freekydude

Legacy Member
Allebij al bedankt, ik ga de links eens rustig overlopen ^^

Error_909

Legacy Member
leen ergens een condensator micro en een mengpaneeltje met preamp.

Skyscraper

Legacy Member
Als het voor één maal is zou ik toch iets lenen of ergens op verplaatsing opnemen..

freekydude

Legacy Member
Eigenlijk had ik er zelfs nog niet aan gedacht om ergens anders op te nemen of iets te lenen.
Spijtig genoeg zal dit niet lukken, aangezien ik geen kennissen heb. Hierdoor zal ik wss wel iets kopen. Dit geeft mij ook de mogelijkheid om altijd op te nemen als ik zin heb.
En ik heb een budget van ongeveer 300 euro.
Zelf dacht ik aan een Tascam US122L als interface, met dan nog twee microfonen. Welke microfoon, ben ik nog aan het onderzoeken. Error_900 had het over een condensator micro. Wat is dit juist?
MVG Freekydude

Stabby

Legacy Member
freekydude zei:
Zelf dacht ik aan een Tascam US122L als interface, met dan nog twee microfonen. Welke microfoon, ben ik nog aan het onderzoeken. Error_900 had het over een condensator micro. Wat is dit juist?
MVG Freekydude

Ik heb deze interface en kan je deze zeker aanraden.

freekydude

Legacy Member
Tjah dan is de vraag natuurlijk welke ik zou nemen... hoe noemt jou interface, Punkrock?

Ronnie86

Legacy Member
freekydude zei:
Tjah dan is de vraag natuurlijk welke ik zou nemen... hoe noemt jou interface, Punkrock?

een Edirol Ua-4FX
das zo een ondermerk van Roland

Skyscraper

Legacy Member
Voor een audio interface, ge hebt er met usb & met firewire. Firewire is een betere oplossing maar pc's hebben dit meestal niet..

Skyscraper

Legacy Member
Jep dat is een firewire poort, kunt ge zien van welk merk de chip is? (bij apparaatbeheer).
Als het van Texas Instruments is zit ge safe, andere chips zouden wel eens voor probleempjes kunnen zorgen..

Nu usb is wel de safe way voor beginners, maar firewire wordt toch aangeraden. Firewire is een meer stabiele manier om een datastroom doortegeven omdat dat telkens dedicated poorten zijn, bij usb komen al die ingangen samen & verliest het daardoor wat zijn sterkte. Ik kan het niet goed uitleggen maar daar komt het wat op neer, firewire is stabieler. Maar voor u (voor eens iets optenemen) gaat dat écht niet veel uitmaken, is meer een persoonlijke keuze dan. Audio interfaces bestaan nooit in usb & firewire model, dus ge moet maar eens bekijken wel model u het best past & aan de hand daarvan uw connectie kiezen.

freekydude

Legacy Member
Ah ok, dus eigenlijk maakt het meer uit welke interface ik neem, en op basis daarvan zien of het wel gaat met de firewire poort da ik heb enz...

Bon, mijn voorlopige setup:

Interface
Edirol Ua-4FX of Tascam US122L

Microfoon
AKG 1000 of LCM89 of LCM94

Eventueel nog andere voorstellen / commentaar op de verschillende dingen?

satanreleased

Legacy Member
Als je op een dag lansg oostende passeert , mag je gerust bij mij thuis komen opnemen .
Ik heb een phantom mic en benodigde materiaal voor opnames zoals voor vocals en instrumenten .
Did i tell u i produce ? and that i am working on my studio ?.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan