plaats 1: mix 29 -> niet tegengekomen in eerdere rondes, maar jongens wat een feest. pompende, uitnodigende beats met hier & daar een vettig acid-doorsteekske, wreed opzwepend in 't algemeen. de tweede track is geniaal vind ik - een trentemollerke, zou het kunnen? Soms wel iets té druk mijn gedacht. maar deze blijft na de contest zeker plakken op mijn mp3-speler, en da's altijd een goeie zaak. Dank u beleefd, dj!
plaats 2: mix 26 -> Ah, wien damme hier hebben Meest feërieke intro track EVAH, nie normaal. ik luisterde redelijk hard op de fiets (Schouppe, come & get me) en ging bijna opstijgen, was echt prettig om te horen. synthy zonder voos trancy te willen zijn, en heeft nog altijd een geestige drive. tweede track zit ook in mix 5, die hoorde ik graag terugkeren. Derde track is wel mega-eentonig en duurt (mede daardoor?) veel te lang. Daarna stevige floortune. Dan iets jazzy, met wreed sexy trompetje erdoor (Marc Moulin?). wtf? Rose Rouge in de mix? Heerlijk. Hmz, misschien soms toch wat teveel platgelopen paden. Eddie Amador? Let the sunshine in? en de uitsmijter had ook nie zo progressive en in dynamic overdrive gehoeven, steekt erg af tov de rest vind ik.
plaats 3: mix 9. -> Sexy. ruikt naar zomer, cocktails, schoon volk. uitsmijter blijft wel veel te lang doorgaan. mocht stuk ingekort worden (of verder ingemixt, whatever), ik kom hem ook nie meer "standen" op 't einde
plaats 4: mix 5 -> heel vloeiend, naar 't einde wat donkerder, dreigender zelfs, maar blijft altijd hebbelijk en gemoedelijk. aaj laajk, verrie moets. misschien wat te droog bij momenten, te eenvoudig, te minimal. ik heb de toon soms liever wat gevuld (zonder dat het trensie wordt - kweet, ik ben ne lastigaard ) Dat kost u een podiumplaats, buster.
plaats 5: mix 4 -> vreemd, deze heb ik in eerste poule al besproken, toen niet laten doorgaan. toch vind ik hem nu één van de betere. Gelukkig vonden anderen dat ook want hier zit hij toch maar mooi in de finale. maar opnieuw kan ik toch nog altijd geen podiumplaats geven wegens opnieuw wat te minimal. plaats 5 van 9, mooie middenmoot. yow dj, geef toch eens wat conga's of bassdeuntjes af en toe, in plaats van die eeuwige drum clap drum clap ... maar trekt u vooral niets van mij aan en doe uw eigen goesting want ge doet het zeer goed
plaats 6: Mix 21 -> probeert iets te hard het publiek op zijn hand te krijgen dmv hitjes en funky remixen van klassiekers. het geheel komt wél solide over, dat is zeker. vakkundig en prettig gemixt. maar ik ga passen voor de commerce
plaats 7: Mix 25 -> die intro is een verhaal op zich. ik ben geen trensfen, allesbehalve zelfs, maar deze had ik op de fiets op, opnieuw iets harder dan E. Schouppe lief is (hey, a judge's gotta do wotta judge's gotta do), op een redelijk open vlakte zonder een levende ziel in den omtrek en de zon die langzaam onderging. wreed speciaal, mijn nekhaar ging ferm overeind staan. de progressive insteek na de intro was er ook niet neffest. maar de (al dan niet vocale) platte trens nadien verknalt het compleet voor mij. maar opnieuw: zeer proper gemixt, op techniek en overgangen weinig op te merken.
plaats 8: Mix 16 -> iets minder hard dan 11, maar nog altijd niet echt genietbaar vind ik. zeker geen top drie in deze finale voor mijn part.
plaats 9: mix 11 -> veel te hard. wellicht wel vlot en vakkundig gemixt. beschuldig mij gerust van partijdigheid en gebrek aan professionalisme wegens oogkleppen op: deze heb ik nooit uitgeluisterd, enkel doorheen geskipt. maar dit kon ik niet vrijwillig uitzitten, opnieuw: veel te hard naar mijn goesting.