Archief - metallica 17 november 1984

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wolfway

Legacy Member
hallo iedereen :)

ik zou graag wat meer te weten komen over dit concert

maeke blyde (zaal)
poperinge
17 november 84
metallica

ik zoek eigenlijk de organisatoren hiervan, het is via hen dat ik informatie wil zoeken.. (het betreft een opname dat misschien bestaat)

moest iemand mij kunnen helpen, gelieve me een pm te sturen of te mailen

ook iemand die me met een kopie van een opname (video) zou kunnen helpen (moest deze bestaan) is nog zelfs beter

bye :bow:

Karma Police

Legacy Member
Zijn die in 1984 in België geweest ? sweeet :bow:
Als ge een bootleg ofzo te pakken zou krijgen, ik wil die ook wel!

nTFs

Legacy Member
Volgens mij was dit het eerste optreden van Metallica in België van de 'bang that head that doesn't bang' tour.
Mocht je de setlist nog niet hebben :

Hit The Lights
The Four Horsemen
Phantom Lord
No Remorse
Ride The Lightning
Motorbreath
(Anesthesia)-Pulling Teeth
Whiplash
Seek & Destroy
Metal Militia

Jezus v NASA...

Legacy Member
iemand info over acdc die ooit in poperingen zijn geweest?
mijn vader was daar en zou dus ook graag al het mogelijke er van terugvinde..L

Drizzt

Legacy Member
Metallica's eerste tour in Europa was vanachter in de camionet van de hoofdredacteur van Aardschok. Heeft ooit es een mooie reportage over in gestaan. :)

wolfway

Legacy Member
ze zijn 3 keer in belgie geweest in 84, namelijk:

Poperinge, Belgium
Maecke Blyde (2/12/84)

Hit The Lights
Four Horsemen
Phantom Lord
No Remorse
Ride The Lightning
Motorbreath
Cliff's Bass Solo
Whiplash
Seek & Destroy
Metal Militia

Poperinge, Belgium
Sportsfields (6/10/84)

Ecstacy of Gold
Hit the Lights
The Four Horsemen
Phantom Lord
No Remorse
Ride the Lightning
Seek and Destroy
Anesthesia - Pulling Teeth
Whiplash

Poperinge, Belgium
Maecke Blyde (11/17/84)

Ecstacy of Gold
Fight Fire with Fire
Ride the Lightning
Phantom Lord
The Four Horsemen
Anesthesia - Pulling Teeth
For Whom the Bell Tolls
Trapped Under Ice
The Call of Ktulu
No Remorse
Seek and Destroy
Whiplash
Creeping Death
Kirk's solo
Metal Militia
Jump in the Fire
Motorbreath

het is dus over de laatste gig dat ik info wil, ik zoek dus organisatoren of iemand die mij verder zou kunnen helpen

P.S. karma police, er zijn bootlegs van alledrie die concerten, maar ik heb er eentje van, de laatste van de 3, en de kwaliteit zuigt ongelooflijk hard ;) de andere 2 heb ik niet, kan er wel aangraken ofzo... er is een plaats waar je 700+ gratis boots van metallica kan krijgen :)

kan iemand mij ook helpen aub?

wallievis

Legacy Member
dat was met metal poperinge (ofzoiet) een 'festival' dat 2 jaar doorgegaan heeft, en afgelast is doordat de mensen van de streek zelf vanals vernielden, en dan zaagden dat er teveel vernieling was waardoor et dan afgeschaft is (alle, dat heb ik mij toch zo laten wijsmaken)
en op dat festival is idd metallica, acdc, iron maiden en nog massas van die zulke grote groepen kwamen

zelf ben ik natuurlijk 20 jaar telaat geboren om dat echt meegemaakt te hebben (grrrrrrrrrrr) maar als ik et uitreken kan ik wel op die dag verwekt geweest zijn (hmmmm moet ma en pa hier toch eens uitleg voor vragen :))

Jezus v NASA...

Legacy Member
wallievis zei:
dat was met metal poperinge (ofzoiet) een 'festival' dat 2 jaar doorgegaan heeft, en afgelast is doordat de mensen van de streek zelf vanals vernielden, en dan zaagden dat er teveel vernieling was waardoor et dan afgeschaft is (alle, dat heb ik mij toch zo laten wijsmaken)
en op dat festival is idd metallica, acdc, iron maiden en nog massas van die zulke grote groepen kwamen

zelf ben ik natuurlijk 20 jaar telaat geboren om dat echt meegemaakt te hebben (grrrrrrrrrrr) maar als ik et uitreken kan ik wel op die dag verwekt geweest zijn (hmmmm moet ma en pa hier toch eens uitleg voor vragen :))

was heavy sound festival
ma acdc speelde in e zaaltje in poperinge waar hun versterkers met moeite binnenraakten

BongZrGooD

Legacy Member
wallievis zei:
dat was met metal poperinge (ofzoiet) een 'festival' dat 2 jaar doorgegaan heeft, en afgelast is doordat de mensen van de streek zelf vanals vernielden, en dan zaagden dat er teveel vernieling was waardoor et dan afgeschaft is (alle, dat heb ik mij toch zo laten wijsmaken)
en op dat festival is idd metallica, acdc, iron maiden en nog massas van die zulke grote groepen kwamen

zelf ben ik natuurlijk 20 jaar telaat geboren om dat echt meegemaakt te hebben (grrrrrrrrrrr) maar als ik et uitreken kan ik wel op die dag verwekt geweest zijn (hmmmm moet ma en pa hier toch eens uitleg voor vragen :))


HEAVY SOUND FESTIVAL Poperinge 10 juni 1984 :
H BOMB-FAITHFUL BREATH-LITA FORD-MERCYFUL FATE-BARON ROJO-METALLICA-TWISTED SISTER-MOTORHEAD

HEAVY SOUND FESTIVAL Poperinge 26 mei 1985 :
CROSSFIRE-WARLOCK-LEE AARON-TOKYO BLADE-PRETTY MAIDS-TOBRUK-SLAYER-UFO

Op beide aanwezig geweest, en het was in '85 dat er vernielingen waren op een kerkhof, vernielingen die echt niet door de beugel konden. Blijkbaar waren die vernielingen aangericht door Slayer fans die het Satanisme wat te serieus namen... :ironic: Natuurlijk wordt er veel geroddeld en gespeculeerd maar blijkbaar zijn er wat opgravingen gebeurd en was een Jezus op zijn kruis omgedraaid...
Tja.........
Maar geen AC/DC noch Iron Maiden op Heavy Sound.

Groetjes,
BongZ

Jezus v NASA...

Legacy Member
BongZrGooD zei:
HEAVY SOUND FESTIVAL Poperinge 10 juni 1984 :
H BOMB-FAITHFUL BREATH-LITA FORD-MERCYFUL FATE-BARON ROJO-METALLICA-TWISTED SISTER-MOTORHEAD

HEAVY SOUND FESTIVAL Poperinge 26 mei 1985 :
CROSSFIRE-WARLOCK-LEE AARON-TOKYO BLADE-PRETTY MAIDS-TOBRUK-SLAYER-UFO

Op beide aanwezig geweest, en het was in '85 dat er vernielingen waren op een kerkhof, vernielingen die echt niet door de beugel konden. Blijkbaar waren die vernielingen aangericht door Slayer fans die het Satanisme wat te serieus namen... :ironic: Natuurlijk wordt er veel geroddeld en gespeculeerd maar blijkbaar zijn er wat opgravingen gebeurd en was een Jezus op zijn kruis omgedraaid...
Tja.........
Maar geen AC/DC noch Iron Maiden op Heavy Sound.

Groetjes,
BongZ

AC/DC zou erges eind jaren 70 geweest zijn.. Toevallig daar geen info van? ale mijn vader is er geweest dus ben er zeker van, ma ik vind er niks van terug :(

wallievis

Legacy Member
kwil wel eens informeren bij mijn leraar biologie van int middelbaar, is lange tijd schepen geweest in poperinge, mss weet die daar meer van, maar tzal nogniet voor morgen zijn (blijf in gent tot na de examens, en de kans dat ik hem nog tegen kom is ook niet zo groot, ma kga zien wat dak kan doen)

sir_gamealot

Legacy Member
misschien eens de p-magazine van deze week kopen, staat een artikel over in.

Rik Staels wordt genoemd als organisator
der staat ook een emailadres vermeld ([email protected]) voor aanvullingen en suggesties, als ge daarnaar stuurt zullen die u wel de gegevens van rick stael kunnen geven.

wolfway

Legacy Member
bedankt allebei :) ik hoop dat je leraar iets kan zeggen wallievis :)

gaat dat artikel over metallica in poperinge 84? (zoja, ook toevallig :p ) kzal hem dan maar es kopen :) (btw welke editie? die van deze week, met die strip erbij? of die van vorige week, met lotje?)

sir_gamealot

Legacy Member
die van deze week, met strip

en tis idd over het optreden van 10 juni 1984. Tis wel maar een klein artikel ze, een halve bladzijde ongeveer.

Skoran

Legacy Member
Waarom zetten ze dat in de p-magazine?
Is dat gewoon toevallig een interview met die ogranisator? Of is er iets speciaals?

sir_gamealot

Legacy Member
Wete, kzalt artikel hier gewoon eens uittypen (stomme scanner da kapot is :p)

geef mij 5 minuutjes

wolfway

Legacy Member
sir_gamealot zei:
die van deze week, met strip

en tis idd over het optreden van 10 juni 1984. Tis wel maar een klein artikel ze, een halve bladzijde ongeveer.

doemme niet 17 nov. 84 :sad: :sad: :s

achja type es neer, kan de organisator altijd mailen of ie iets van het andere concert weet :doc:

thx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan