Yamaha is ook niet echt een beginnersmerk, .. als je echt een sax zoekt 'om eens te kijken of het je ligt', kan je beter bij merken als Stagg (en misschien ook Lidl) kijken.
Als het je dan echter wél blijkt te liggen, zal je waarschijnlijk snel spijt hebben van je keuze, en toch op zoek gaan naar een iets deftiger instrument, .. en dan kom je al snel bij Yamaha , Selmer, etc terecht.
Ik heb nog niet op een Lidl instrument gespeeld, wel al op een Stagg, .. ik zou zeggen : neem iemand mee om het instrument te testen. Bij goedkopere merken schommelt de kwaliteit vaak erg hard van instrument tot instrument. Zorg er zeker voor dat alle kleppen goed sluiten en dat het instrument redelijk intoneert (niet vals begint te klinken vanaf bepaalde tonen). Om dit te testen neem je best gewoon een saxofoonspeler mee, .. die heeft er uiteraard een veel beter beeld van.
Good luck!
*edit* net even gezocht wat ze bij keymusic van saxen hebben liggen :
KEYMUSIC ®
Zo zie je maar dat je vanaf €400 al een alt hebt van Stagg.