Archief - Lichtinstallatie fuif

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Canniball

Legacy Member
Gegroet beste mense,

wij gaan een fuif organiseren
muziekstijlen zijn house, elektro, minimal tot techno

onze locatie is een opgeknapte oude bunker met 3 kleine 'compartimenten'
te bezien als soort open inhammen
de plafonden zijn halve bogen en niet hoog (stelling kunde er ni plaatsen)

ons budjet is een 400€ voor lichtinstallatie
ik had graag jullie hulp gehad omtrent adressen en tips voor het huren van lichtinstallatie en het opstellen ervan...


het moet strak zijn, "less is more" is mijn moto :p
ik dacht mss in elk 'compartiment' een eige kleur van oplichting..
simpele kleuren gebruiken bv blauw rood groen
en wat strobo's op coole effecten te krijgen


heb je info over verhuurders of nog coole ideeën om onze fuifplaats visueel strak te maken => POSTEN DIE HANDEL ;)

alvast merci op voorhand,
Gtronic

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
waar is die fuif, want ik denk niet dat verhuurders het halve land afkrossen voor niks.

Yo-Han

Legacy Member
laag plafond..ik zou gaan voor zowiezo een hoop 'puntspotjes' ..ouderwets,maar kan vrij cool effect geven(al die fijne lichtbundelstralen in zo een bunker dus)

(zijn ook niet groot en vergen nie veel vermogen)..in combo met een paar scanners ofzo die laag hangen in de hoeken,zou met statieven werken voor scanners en klein lichtbrugjes of ijzeren baren voor puntspotjes..moet zeker gaan voor 400€ denk ik

Canniball

Legacy Member
tis in antwerpen

Yo-Han: ik was idd ook aan van die spotjes ant denke
als ge de mure zowa half kunt oplichte.. moete wel cool effect zijn

et mag in ieder geval ni té licht worden
want op vlee fuive is het licht té.. en da nodigt het danse ni uit als ge begrijpt wakt bedoel ;)

DjProbe

Legacy Member
400 € voor enkel licht is doenbaar,
technofuiven willen meestal geen pars, liever scanners en zo :)
(niet tegenstaande dat je met pars wél toffe dingen kan doen (als je er maar geen kleurboek van maakt :p))

heb je wat meer info over de zaal ... wat is laag ? eventueel pics ?
dat helpt het denken :)

ComputerVISTA

Legacy Member
400 euro is net te doen ja, wat wringen moest het bij mij zijn maar best te doen. In elke geval meer parren en weinig inteligent licht.

DjProbe

Legacy Member
Canniball zei:
tis in antwerpen

Yo-Han: ik was idd ook aan van die spotjes ant denke
als ge de mure zowa half kunt oplichte.. moete wel cool effect zijn

et mag in ieder geval ni té licht worden
want op vlee fuive is het licht té.. en da nodigt het danse ni uit als ge begrijpt wakt bedoel ;)

donkere kleuren filters gebruiken,
bv een hele par lat in zelfde kleur steken (donder blauw) en zoiets op de bogen steken ... das nice, eventueel zelf een wit strech doek voor hangen, zo krijg je echt ruimtelijk effect !

ook scanners die hun gobo's projecteren op witten doeken is very nice :)

DjProbe

Legacy Member
computer xp zei:
400 euro is net te doen ja, wat wringen moest het bij mij zijn maar best te doen. In elke geval meer parren en weinig inteligent licht.

tis soms echt jammer dat mensen de parren afschrijven ...
ge kunt daar dus echt wel toffe dingen mee doen e :p
ik blijf er echt bij :)
maar ge moet er wel genoeg zetten !
bv een lat of 8 is toch wel minimium
en me 8 latten MAX 4 kleuren :) (en kleur is egaal per lat)

Yo-Han

Legacy Member
héhé puntspotjes ..nauwe straal...weinig strooilicht,kleurkes kiest ge maar zelf

Canniball

Legacy Member
parren zijn echt wel "kannonnen van lichten" e?
aleja, voor onze zaal toch

ik zal eens horen voor foto's

w00p

Legacy Member
Suggestie: aan de muren een soort design-verantwoorde doos zetten met erachter een simpel par-can da naar de muur gericht is maar zorg da die spot zelf uit zicht blijft.
Subliem en perfect om elk compartiment zen eigen kleurtje te geven. Zet ze alleen op plaatsen waar ze voor vandalen moeilijker te bereiken zijn.
Twee naast de DJ booth is al een goed idee.

evt kleinere parcans ipv de traditionele 56's.

Yo-Han

Legacy Member
bwaah parren van 500W en zoals gezegd met donker filter naar muur richten,desnoods achter een paneel of hoek..indirect licht dus..ge kunt ook gewoon een simpel 4kanaals lichtsturingske huren voor parren hé..dan kunt ge dimmen..gekleurde tl's van laag vermogen zijn ook opties,al dan niet witte met filters over geplakt..

Destroyer

Legacy Member
moest het wa steviger zijn kon ge wel een leuke strobo hangen, in een bunker moet dat nog leuk zijn niet?

Sabe

Legacy Member
strobo zijn we niet van plan ^^ :p

in ieder geval derjuist vergadering gehad, en er zijn wa leuke ideekes uit de bus gekomen :)
feesje is bijna zo goed als klaar : D

@ yo_neo: schietgang hoboken ! 12 mei Soirée Electronique ^^ http://www.soiree-electro.be
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan