Archief - leren hakken/jumpen (de danse e slimmekes)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sniperzero

Legacy Member
Bestaan er geen online cursussen waarin ge leert hakken of jumpen??? Kvin da wel cool en kzou da ook graag kunnen, maar ge kunt da wsl nie zomaar leren. Deel uw ervaringen met mij hoe jullie het geleerd hebben, geef mij goeie tips en ik zal u dankbaar zijn.

SilentSpring

Legacy Member
is wel handig, kga dees ier volgen. nu doek gewoon wa mn maten doen en wak andere zie doen:p
edit: ma ist nie zo da iedereen zn eigen stijl heeft? ik jumpen en doen ma gewoon beke, ma zorge dak beke mee ben met de muziek natuurlijk

?therapy?

Legacy Member
Hakken moet ge eerder leren door het te doen denk ik :) De beat wa aanvoelen enzo.

Jumpen, dno :p

deyoeri

Legacy Member
Hakken, Jumpen, lijkt mij allemaal hetzelfde wat die kerels doen, ik ken enkel de pogo en de mosh ^^

Sniperzero

Legacy Member
ja, ma ik zie da nie veel. Kheb da alleen een paar keer gezien in de jc en op de dag van de jeugdbeweging op tschool en kvon da wel cool. Ma bestaan er zo geen basismovekes? En kben nog maar 14 dus naar veel fuiven mag ik nog nie gaan. En al die skinhead gabbers, daar benk nogal bang van. De gewone gabbers/technobjeten (zoals ze in westvlaanderen zeggen) zijn meestal wel toffe kerels, ma die skinheads...

?therapy?

Legacy Member
deyoeri zei:
Hakken, Jumpen, lijkt mij allemaal hetzelfde wat die kerels doen, ik ken enkel de pogo en de mosh ^^
Is toch heel wa anders zenne
Hakken draait em meer om de benen en bij jumpen ist eerder de armen ( voor zover dak jump clipjes al heb gezien :p )

Sniperzero

Legacy Member
deyoeri zei:
Hakken, Jumpen, lijkt mij allemaal hetzelfde wat die kerels doen, ik ken enkel de pogo en de mosh ^^

ja, pogo is wel cool voor te doen, maar wtf is een mosh?

Ja, let maar niet op al de verschillende muziekstijlen waar ik over bezig ben. Ik hoor vanalles graag: Hard rock/ metal/ heavy metal/ klassiekers uit de ouwe gouwe tijd/ techno/ jumpstyle/ en echte rap

deyoeri

Legacy Member
Sniperzero zei:
ja, pogo is wel cool voor te doen, maar wtf is een mosh?

Ja, let maar niet op al de verschillende muziekstijlen waar ik over bezig ben. Ik hoor vanalles graag: Hard rock/ metal/ heavy metal/ klassiekers uit de ouwe gouwe tijd/ techno/ jumpstyle/ en echte rap

Mosh(pit)? Mja, zoals je wel vaker ziet op festivals en dergelijk, beetje opgezweept door de muziek ronddraaien, slaan, schoppen enzo, lijkt nogal gewelddadig en barbaars voor velen. :doh:

^^pathfinder^^

Legacy Member
een dansstijl ontwikkelt ge zelf, in het begin dacht ik ook van WTF??
maar nadat ik één keer volledig ben gegaan komt het vanzelf

deyoeri

Legacy Member
Sniperzero zei:
das toch gewoon etzelfde als pogo? of nie?

Pogo: is nog redelijk zwak tov echte mosh ze...ben al uit moshke gekomen met open lip en opengestampte knieen enzo, pogo is voornamelijk gewoon springen en beetje wild doen.

Sniperzero

Legacy Member
ok, dan nu terug on topic over hakken, want kwil da echt wel kunnen e, en me over pogos en moshes te babbelen kom ek nie ver vooruit.

Fire-D

Legacy Member
Eerst om den beat wa aan te voelen, wa terplekke lichtjes springen enzo.. En als ge op den beat zit beginde mee uw bene te zwiere dan meegaan met u lichaam + armen enzo..

Sniperzero

Legacy Member
gewoon me uw armen en benen zwaaien dus... klinkt nie echt moeilijk, ma kheb toch al echt wel veeeeeeel ingewikkelder dingen gezien dan da ze.

Fire-D

Legacy Member
Sniperzero zei:
gewoon me uw armen en benen zwaaien dus... klinkt nie echt moeilijk, ma kheb toch al echt wel veeeeeeel ingewikkelder dingen gezien dan da ze.
Nja, tis simplistisch uitgelegd, ge kunt er alles aa nveranderen. ge kunt keer naar voor springe keer naar achtere. Gebt zoveel variaties. Ma ge vroeg zowa den basis dus kdenk dat zowa is..

Sniperzero

Legacy Member
ok, thnx, als er iemand nog andere tips heeft, ze zijn altijd welkom. En wa filmpkes als iemand da heeft mag ook wel, kvin da wel cool om te zien.

LeSec

Legacy Member
Ga naar uw plaatselijke fitnessclub: ga daar op ne lopenden band wa lopen en zwaai gerust wat met uw handen.

Nu moeje u inbeelden dage hetzelfde doet ma dan zonder dien lopenden band et voila... :ironic:

Ga gewoon ergens waar ze die muziek draaien en kijk hoe anderen het doen, en kopier hen nadien gewoon...

Anoniem09

Legacy Member
Wall of dead is ook nogal... hard ;) maar das gelijk mosh enzo voor hard rock/metal

Jumpen, kvinnet wel fijn, ma iedereen heeft beetje andere manier, zolang het niet "te" gek wordt vinnek het allemaal fijn, spijtig dat wa meer plaats ineemt als gewoon staan ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan