Archief - Leren drummen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stabby

Legacy Member
Zijn er drummers hier? Ik wil mijn gevoel voor ritme verbeteren, drummen lijkt me wel leuk om dat te doen. Ik zou dan eerder een Yamaha DD-65 aanschaffen, want ik heb het geld en de plaats niet voor een drumstel.

Is dit een goede manier om het ritmegevoel te verbeteren? Drummen lijkt me ook wel leuk, dus dat is niet de enige reden.

Skyscraper

Legacy Member
Het lijkt mij echt logisch dat ge daar niet op leert drummen maar zoals ge zelft zegt, uw ritmegevoel kunt ge daar ferm met verbeteren. Maar om echt te leren drummen zou ik dat niet kopen, eerder een elektronisch drumstel als ge geen plaats/geld hebt. Met zoiets zijt ge echt niet veel, dan kunt ge evengoed een sampler kopen ofzo.

Stabby

Legacy Member
Ik wil dan ook niet echt leren drummen. Ik heb de tijd niet om het instrument volledig te leren aangezien ik al piano speel (nog maar een paar maanden) en binnenkort trompet. Maar het lijkt me wel leuk voor erbij, om mijn ritmegevoel te trainen. En ik heb ook niet het geld/plaats voor een elektronisch drumstel, dus is dit de enige oplossing.

Skyscraper

Legacy Member
Gohja, wat is uw vraag dan?
Ja dat zal uw ritmegevoel verbeteren, maar dat kunt ge ook goedkopere verbeteren denk ik dan.. Tenzij dat ding nu echt niet veel kost.

felixdraait

Legacy Member
Als ge gewoon uw ritmegevoel wilt verbeteren kunde even goed een paar potten uit uw keukenkast nemen en daar beginnen op slaan he.

Volgens mij gaat ge da héél snel beu zijn daje geene kick of hi-hats kunt gebruiken. Zelfs al wilt ge nie écht leren drummen, uit da setje gaat ge volgens mij echt ni veel voldoening halen.

Da's wel tof om daar keer ne sampler aan te hangen en veel sneller beats te maken, maar om te leren drummen of 'uw ritmegevoel te verbeteren' zou ik er geen €200 aanhangen...

Redhunter

Legacy Member
gewoon oefenen...

probeer met uw in hand 3/4 te slaan en na 10 sec met u ander 4/4 (tergelijkertijd)...
Dan omkeren...beginnen met 4/4 te slaan...en 3/4 erover
dan 2/4 over 5/4
en steeds moeiliker gaan...

Probeer zoveel mogelijk op uw gevoel af te gaan en as da ni lukt berekent ge et maar wiskundig... ;)

Hayrus

Legacy Member
Uhu. Mijn bevindingen: als je weet hoe een drum ineen zit (waarmee ik bedoel, he weet welke trommels zich waar bevinden, wat waarvoor gebruikt wordt enz...) dan heb je niet eens een drum nodig om je ritmegevoel te oefenen. Leen gewoon eens twee oude stokken van een vriend, en sla maar gewoon mee op tafel, doe mee met je voeten op de grond.
Ikzelf zie (denkbeeldig) wat de drummer speelt als ik naar een lied luister. Natuurlijk, als je echt de sound wil (en ermee wilt verdergaan) opteer ik toch voor een echte drum aan te schaffen.

Stabby

Legacy Member
Ermee verdergaan zal ik niet doen, maar een beetje kunnen drummen lijkt me wel leuk. En als ik mijn ritme al kan oefenen met wat stokken en pannen, moet die Yamaha geen probleem zijn. Dan heb ik tenminste drum sounds erbij. En het ziet er bijlange zo slecht nog niet uit:

YouTube - Yamaha DD65 & Vintage Rock

Skyscraper

Legacy Member
't probleem is gewoon, ge denkt dat ge iets wat kunt drummen.. en alsge dan écht wilt leren drummen gaat dat botsen denk ik. & goedkoop zou ik dat ding écht niet noemen..

Stabby

Legacy Member
Een beetje drummen zal wel lukken als ik hierop leer (logisch aangezien mijn ritme verbetert). Mijn neef is muzikant en kan goed drummen op een piano (met drum sounds natuurlijk). Ik was erbij toen hij voor het eerst op een echt drumstel speelde en hij deed dat best goed.

Maar goed, het is niet mijn ambitie om volwaardig drummer te worden, ik zoek enkel een leuke en goedkope manier om mijn ritme te verbeteren en daarvoor is die Yamaha wel geschikt. Moest het mij enorm bevallen en ik wil na een tijdje toch echt drummen, dan schaf ik me wel een drumstel aan. Ondertussen heb ik met de Yamaha mijn ritme verbetert wat toch al een goede start is om te leren drummen.

Fré_

Legacy Member
wim_gunner zei:
koop dan direct den drum van den guitar hero?:p

my thoughts exactly.

als ge daar deftig mee kunt drummen hebt ge al een serieuze basis ze om op verder te bouwen.

Redhunter

Legacy Member
goedkope akoestische drum > dure elektronische drum...

Da geluid trekt echt op niets...ma echt niets...

*snapt nog altijd niet waarom ze die in the night of the proms gebruiken :sad:*

dead squad

Legacy Member
Is het eigenlijk mogelijk om te leren drummen zonder dat ge iets van noten kent?
Ik wil echt al een aantal jaar een drumstel aanschaffen, en deze vakantie gaat het er eindelijk van komen denk ik :p En ik vroeg me af of ge ook gewoon (prive)lessen kunt nemen om het zowat aan te leren, of is muziekschool vereist?

Het is dus vooral de bedoeling om het (rustig aan) aan te leren en na verloop van tijd zelf wat op bestaande liedjes te kunnen meedrummen.

Skyscraper

Legacy Member
Drums werken niet met noten hé.. hah.
Wel als ge een partituur wilt kunnen lezen dan hebt ge best notenleer gevolgd. Maar om te leren drummen lijkt mij dat helemaal niet nodig, gewoon zelfs ritmes instuderen. Er zullen genoeg leerkrachten zijn die u dat zo leren, desnoods via tutorials op 't internet/youtube.

Redhunter

Legacy Member
Voor drum moet ge enkel de ritmes kenne (de stokskes)

vrij simpel...google is your friend :)

Stabby

Legacy Member
Ik denk dat ik bijna aan het zwichten ben :) Misschien leer ik dan geen trompet meer spelen, dat geeft me genoeg geld voor een drumstel. En plaats heb ik dus toch, al oogt het niet zo mooi. Ik ga eerst van beide instrumenten een paar lessen nemen en dan zie ik wel wat me het meest ligt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan