Archief - Leren Drummen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaDDie

Legacy Member
Hallo,

Ik heb hier nu al meer dan een jaar 2 drums op mijn kamer staan. En ik zou nu toch is graag goed leren drummen. Zijn er tips, dingen waar ik op moet letten?
Sites voor zelfstandig te leren drummen.

Ik zou mezelf zelf eerst een basis willen leren, daarna misschien opteren voor lessen.

Waarom zet ik dit niet in de drumthread?
mja daar zou het maar een postje zijn en zou ik er nooit genoeg reactie op krijgen.

Bedankt,
MaDDie

sebastos

Legacy Member
voor zover ik weet wordt iedere beginner daar goed geholpen
als je geen lessen wilt volgen zou ik gewoon aanraden om proberen samen te spelen met verschillende liekes en zo uitgebredi mogelijk
daar leert ge een hoop van bij

maar als je dat toch niet allemaal goed lukt zou ik toch maar eens rondzoeken of er geen drumleraar ergens in de buurt woont waar je eventueel kunt vragen in wat je precies wilt vorderen (techniek,snelheid,...)

highsk8

Legacy Member
Voor de basis zouk toch eens op het internet rondsnuffelen.
Verder veel zelf uitpluizen, creatief zijn, tabs zijn handig maar ga je er niet teveel aan houden, want die zijn verslavend, en dan wil je nog en nog en nog! en voor je het weet (ok, nu ook weeral niet zo heel snel) kan je heel leuke drumritmes uit je favo liekes en klinken je eigen drumritmes zo zwak dat je het begint te vertikken om maar iets origineel te zoeken.
Mja, als je een drummer kent, die je wat kan laten zien ben je ook al een heel eind.
Als ik een siteje tegenkom die je kan gebruiken zal ik het je mailen of hier posten.
Hmmm, ik had nog ergens 1 met videolessen die erg oncompleet was maar heel intressant om te beginnen en zeer duidelijk.
ff in de oude favorieten-archief snuffelen.

Dj-Marinus

Legacy Member
Heey, ik heb zelf 5 jaar gedrumd. Tis wat lastig de basis je uit te leggen via internet. Dat zou ik je sampels moeten sturen waar ik uitleg wat ik doe. Neem van mij aan. Ga lessen nemen. Drummen is eg super tof. Als je het een beetje kan is het geweldig om er mee in een band te spelen. Maa via internet zal je niet ver komen. Misschien dat je nog wat met sampeltjes kan maar veel meer dan dat is er niet echt mogelijk. Wat je wel kan doen is idd even noten op zoeken voor het drummen. En dat probeeren na te drummen. Moet je wel even de betekenis van bepaalde tekens op zoeken.

Drum muziek af lezen is het zelfde als bij een gewone note balk. Ze staan als gewone noten in een note balk geschreven. Dus als je een anders muziek instrumen heb gespeeld, nog steeds speeld kan je er vast mee over weg. Zoek even via internet de juiste betekenis van welke noot op.

En ja ik zou gewoon lessen nemen. Daar mee kom je een heel stuk verder. Zeker als je naast je lessen door middel van leer methodes die je van je leraar aangeboden krijgt voor je zelf lekker door drumt en goed oefent kan je er veel uit halen. Ga er dus voor en ram er lekker op los. Ik heb 3 jaar gelenden het drummen laten vallen en volledig over gegaan op dj'n. Erg spijtig Mijn oude bandje begint namelijk nu door te breken. Hoe dan ook. Veel succes met het drummen en ik hoop dat je hier wat aan heb.

seirdthrusta

Legacy Member
ik drum zelf +- 1 jaar en een half, hier heb ik enkele goede tips voor je.
vraag eens in de plaatselijke muziekwinkel of zij toevallig een goede leraar weten.
neem eerst lessen. daarnaa kan je zelfstandig leren. (kwestie van noten goed te leren lezen, tips over lichaamshouding etc.)
koop enkele drumboeken.(blader eerst even in de boek die je wilt kopen, zo zie je wat er allemaal instaat)
heb je enkele moeilijke momenten? blijf proberen, als je te gauw opgeeft, kom je er nooit.
na +- 6 maand zou ik met liedjes beginnen, ik ben daar nog maar net mee begonnen, ik zeg het je, het is dolle fun. en... misschien kan je wel enkele tabs gebruiken, maar gebruik zeker ook je improvisatie en kijk bv. naar drumcovers op youtube ofzo.

ik hoop zeker dat je hier wat aan hebt!

ps. welke merken gebruik je?

beton

Legacy Member
Als ik opnieuw zou beginnen (drum ondertussen al een jaar of 10), zou ik een jaartje les volgen, kwestie van de basis goed onder controle te hebben, of toch zeker geen fouten te maken waar je later 10x meer moeite mee hebt om ze er uit te krijgen. Na dat jaartje (of misschien 2?) lukt het verder wel op je eentje, met behulp van wat boeken, of gewoon je favoriete bands.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
ik heb bijna 3 jaar les gevolgd, eigelijk iets te lang maarja, en dan verder gegaan op mijn eigen. Ook al wat bandervaring opgedaan, maar ondertss bandloos :p waar zijn de thrashers in noord-limburg? :sad: ... :p

Defnerd

Legacy Member
volg eerst lessen zodat je tenminste al je drumsticks deftig vast houdt, bij wijze van spreken. voor de rest gewoon veel oefenen en in uw achterhoofd houden dat je moet blijven bijleren en opzoeken. koop een goed beginnersboek met basisoefeningen (popdrumming bijvoorbeeld) om een goede basis onafhankelijkheid te creëren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan