Archief - kostprijs belgische artiesten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pierhairman

Legacy Member
25 februarie vind doborock te sint niklaas plaats , wij zijn echter nog op zoek naar een bekende belgische artiest , gaan de van stijn tot mauro

zijn er mensen die mij een idee kunnen geven van de kostprijs van enkele populaire belgische artiesten , of bestaan hier websites die dit onderwerp behandelen over

thanks in advance

Cakeman

Legacy Member
Bij L&S Agency kan je enkele Belgische en Nederlandse bands boeken. Vroeger stonden er dacht ik prijzen bij, maar nu niet meer. Je kan ze natuurlijk vrijblijvend prijzen vragen.

Alcoholic Punk

Legacy Member
gewoon de bands mailen en vragen.

maar hou maar serieus geld aan de kant als ge zo'n band wil.

ze vragen al rap tot 2000€ en meer (de geldjoden). Da was de prijs die ik te horen krijg na aanvraag bij zo'n band (die op da moment zelf nog geen zak bewezen had en nu nog niet) dus een Mauro die meer naam heeft en meer bewezen zal u nog meer kosten.

Dan zitten ze nog te klagen over loonroof en dergelijke terwijl ze op 1 avond meer verdienen dan een normale werkmens.

Arten

Legacy Member
ehm, uw redenering klopt niet echt he hierboven :s

stel dat die 4000 euro vragen voor een optreden en ze zijn met 4 man

dan blijft al maar 1000 euro de man over.
en god weet w voor kosten die mannen nog hebben (het is niet alsof ze al hun instrumenen gratis krijgen enzo he ... )

ok, die verdienen een aardige cent, da zeker, maar ge moet niet doen alsofi die het driedubbel van een normale werkende mens verdienen op 1 avond he ...

+Elessar+

Legacy Member
Dan zitten ze nog te klagen over loonroof en dergelijke terwijl ze op 1 avond meer verdienen dan een normale werkmens.

Van die 2000€ gaat al een hoop af. Weet jij wat zo'n PA kost?? Als ze die zelf niet hebben moeten ze die huren. Een PA huren kost al snel 500€ (als je der een paar monitors bijwilt en die wil je of je hoort jezelf nietmeer), belichting kost al snel 400€. Dan moeten die mannen nog eens hun vervoer betalen en (jawel) belastingen en verzekeringen op hun materiaal. Als je voor een grote zaal speelt schiet er van je 2000€ zeker niet meer dan 1000€ over voor de muziekanten. Als ze met 5 zijn is dat 200€ de man, niet direct een fortuin he om een gitaar van 2000€ en een versterker van evenveel mee te betalen. Tegen dat die muziekanten hun instrumenten terugverdient hebben hebben die al een baard.

Thrust me, als kleine muziekant optreden doe je niet voor de winst hoor. Gewoon voor de fun. Je verdient enkel geld als je pop of whatever gaat spelen, iets wat echt aanslaat bij de massa, maar heb je der dan nog fun in??

Alcoholic Punk

Legacy Member
pa zorgt organisatie voor. als ge zelf gene hebt komen die al ni af ze.
dat ze kosten hebben ok maar vertel mij dan ne keer hoe het komt dat andere bands met dezelfde kosten er ook geraken met minder te vragen.

ok de band zelf stelt niet altijd die prijs op ze laten zich vangen door labels, boekingskantoren die met merendeel van het geld lopen. Maar die mannen van de band verdien er dan zelf nog altijd genoeg aan ze.
De prijzen van de belgische bands in dat genre liggen gewoon te hoog.

We hebben hier al voor serieus minder geld bands uit den USA laten komen spelen en die hebben meer kosten ze om hier te geraken en dergelijke.

En wtf doet de prijs van hun instrumenten eraan toe? als ge in een band gaat spelen om de prijs van uw gitaar terug te krijgen zijde fout bezig en geefde geen zak om muziek.

vidiot

Legacy Member
Er bestaat een jaarboek als 'Handleiding voor organisatoren en feestinrichters'.
Kijk eens op http://www.vak-artiestenbureau.be, daar vind je nationale en internationale acts, maar ook presentators, vuurspuwers, strippers, etc.

Enkele prijzen:
Peter Evrard 3968
Roxanne 805
Dynamite 1000
Sylver 2000
Lasgo 2500
Brahim 1750
Natalia 1750

Internationale acts zijn oa Anouk, Blondie, Costello, Kim Wilde, ...enfin bijna lles.

Da PzY

Legacy Member
+Elessar+ zei:
Van die 2000€ gaat al een hoop af. Weet jij wat zo'n PA kost?? Als ze die zelf niet hebben moeten ze die huren. Een PA huren kost al snel 500€ (als je der een paar monitors bijwilt en die wil je of je hoort jezelf nietmeer), belichting kost al snel 400€. Dan moeten die mannen nog eens hun vervoer betalen en (jawel) belastingen en verzekeringen op hun materiaal. Als je voor een grote zaal speelt schiet er van je 2000€ zeker niet meer dan 1000€ over voor de muziekanten. Als ze met 5 zijn is dat 200€ de man, niet direct een fortuin he om een gitaar van 2000€ en een versterker van evenveel mee te betalen. Tegen dat die muziekanten hun instrumenten terugverdient hebben hebben die al een baard.

Thrust me, als kleine muziekant optreden doe je niet voor de winst hoor. Gewoon voor de fun. Je verdient enkel geld als je pop of whatever gaat spelen, iets wat echt aanslaat bij de massa, maar heb je der dan nog fun in??

lol als die mense u zaal zouden komen inrichten, dan zouk direkt betalen.

Nee, wat ze wel doen is hun eigen gitare meebrengen en hun geluidsman enzo.
Vervoer kost toch nie zoveel, dus steekt ofwel de artiest, of het platenlabel veel geld in hun zak

+Elessar+

Legacy Member
ow, maar je hebt het hier over grotere artiesten met platenlabels enzo.

Mja die kosten idd. belachelijk veel en daar gaat veel geld naar zowat vanalles en nogwat. Ik had het eerder over een "gewone" band die zelf hun PA en enventueel lichten meebrengen. Die vind ik zeker toch het een en ander verdienen, want zoals ik al zei, PA is niet goedkoop...

XoN`-

Legacy Member
nah, dies het milieu gewoon beu :p die denkt niemand betaald zoveel voor mij te zien dus moek ni komen optreden ok ni :)

pr!tcorr3ctor

Legacy Member
spring kost 10 000 euro

en natalie is geloof ook rond de 10 000 euro

Alcoholic Punk

Legacy Member
+Elessar+ zei:
ow, maar je hebt het hier over grotere artiesten met platenlabels enzo.

Mja die kosten idd. belachelijk veel en daar gaat veel geld naar zowat vanalles en nogwat. Ik had het eerder over een "gewone" band die zelf hun PA en enventueel lichten meebrengen. Die vind ik zeker toch het een en ander verdienen, want zoals ik al zei, PA is niet goedkoop...

ik zou toch wel eens een gewone band willen weten die zelf een pa en belichting meedoet. Als ze de show zelf organiseren dan ja maar anders njit ze.
Het zou dan al een tour moeten zijn en dan nog 9/10 is da gewoon een lijstje met wat er moet aanwezig en moet de organisator daar maar voor kijken en ist ni naar hun gedacht hop moogde bijbetalen omdat ze zogezegd hun set moeten aanpassen.
Echt in het pop en "alternatief" circuit kan het er kostelijk aan toegaan.

Reedsh

Legacy Member
axl peleman (camden), die speelt voor 600€ akoustisch
ge moet die artieste gewoon maile en dan krijgde wel antwoord me hun prijze in enz

beton

Legacy Member
Chimaera 150,00
Leech 400,00
The Killbots 400,00
Mint 500,00
Creams & Spices 750,00
The Van Jets 750,00
Green Lizard 1.250,00
Camden 1.417,80
Bolchi 1.500,00
Z 1.753,35
Absynthe Minded 2.500,00

mauro vraagt btw 5000 , maar die speelt nimeer dit jaar (is op tour met dEUS)
soulwax vraagt 7500

grtz

ps : alle prijzen in euro, hoe duur het ook mag lijken

CFK

Legacy Member
hmmm, de van jets vallen nog mee in prijs/kwaliteit vergelijking

Jezus v NASA...

Legacy Member
beton zei:
Chimaera 150,00
Leech 400,00
The Killbots 400,00
Mint 500,00
Creams & Spices 750,00
The Van Jets 750,00
Green Lizard 1.250,00
Camden 1.417,80
Bolchi 1.500,00
Z 1.753,35
Absynthe Minded 2.500,00

mauro vraagt btw 5000 , maar die speelt nimeer dit jaar (is op tour met dEUS)
soulwax vraagt 7500

grtz

ps : alle prijzen in euro, hoe duur het ook mag lijken

chimaera owns :music:

Alcoholic Punk

Legacy Member
kvind het vooral cool hoe het opvalt hoe die alternatieve gasten serieus geld vragen voor een optreden en dan chimaera die hc speelt en toch ook wel serieus gekend is 150€ vraagt.

Ff nog wa prijzen:

Dead Stop (band die toch al een mooie US tour heeft mogen doen): 200€
Retaliate (op toch al mooie festivals en gewone shows moge spele): 150€
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan