Archief - kan luide bass kwaad?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DaMob

Legacy Member
ik heb hier een logitech z-2300 setje en die kan nu toch wel wat vrij diepe bass voortbrengen. nu is men vraag: dat staat hier toch wel dikwijls luid te spelen, kan dat enig kwaad aan het huis of ramen of dergelijke?
merci

Addow

Legacy Member
Eheh, zolang ze niet breken, lijkt mij alles in orde ;)
Uw trommelvliezen, das een ander paar mouwen :p

Thorens

Legacy Member
Haha, een Logitech Z-2300 setje.... Haha. Het enige dat dat doet is lawaai voortbrengen... ja, dat kan wel schadelijk zijn voor u oren ja.

liquido

Legacy Member
maar bassen is dat niet minder erg dan de muziek zelf of...?

Thorens

Legacy Member
Hoge tonen (en hoog volume) zijn het schadelijkst voor uw oren, het schadelijkst voor ramen, muren, etc.. zijn de tonen die op de trillingsfrequentie van dat materiaal zit, waardoor het kan beginnen trillen en zo scheuren.

liquido

Legacy Member
dus echt zware bassen zijn niet zo schadelijk voor u oren
maar eerder voor u (klap)longen :o ?

dee9

Legacy Member
hoge tonen lijken schadelijker dan luide low's maar ze richten evenveel schade aan, alleen gade het minder voelen

amdr

Legacy Member
Ik vind bass gezonder klinker :p
Hoge tonen doen echt pijn in mijn hoofd ;x

TRFluffy

Legacy Member
een logitech setje brengt geen "diepe" bassen voort ze...
vroeger bij m'n pa hoorde ik de glazen in de keukenkast trillen als ik in de living m'n pa z'n installatie openzette ... en das een PAK luider dan uw logitech dingske ze...

vloet

Legacy Member
Hoge tonen : veel , kleine trillingen
Lage tonen : weinig, grote trillingen

Kdenk dat ze beide even schadelijk kunnen zijn naarmate het volume.
Dus lichamelijk, op lange termijn naar heel luide muziek luisteren zal wel schadelijk zijn. Niet dat je het direct merkt, maar ge gaat wsl zoiezo beetje slechter horen.

En tja, vr ramen en dergelijke, da weetek ni, maar als ik ze echt hard zou zien meetrillen zouek het toch stiller zetten, gezond kan da ni zijn (voor u ramen) :p

DjProbe

Legacy Member
lol :)
klaplong zulde nie krijgen van zo'n setje ze :)
en schade ook nie ... er zit daar mss een 10 of 12" in ...
kan geen kwaad ze; ge zult geen ramen/muren breken :lol:

enZiiime

Legacy Member
Als uw ramen kapot gaan door uw boksen, da zou mij zelfs verbazen :p

logitech is wel "goe" maar kdenk ni dah et zo "luid" ga da uw ramen enz gewoon kapot kunnen gaan :p

Pana

Legacy Member
TRFluffy zei:
een logitech setje brengt geen "diepe" bassen voort ze...
vroeger bij m'n pa hoorde ik de glazen in de keukenkast trillen als ik in de living m'n pa z'n installatie openzette ... en das een PAK luider dan uw logitech dingske ze...

Bravo!

sneax

Legacy Member
Op hetzelfde niveau is het vooral de middentonen die uw oren kapotmaken.

Bass is ook schadelijk natuurlijk maar moest ge bij een liedje alle scherpe/midden tonen wegfilteren en enkel de bass laten horen dan zou ge het véél luider moeten zetten om hetzelfde niveau van 'schade aanbrengen' te verkrijgen.

Ik heb nen DTT3500 van al een paar jaar oud en mja die bass gaat redelijk luid, vooral als ge op een akoustisch goeie plek gaat staan in een kleine ruimte (alles op mijn kot begint te rammelen :lol: ), ikzelf zou die toch niet constant op vollenbak zetten ze (op het punt dat één van de boxen niet meer meekan, en dan ne millimeter terug ;) ) op den helft is al meer dan genoeg om bij gelijk welke muziek mooie goeie luide klank te verkrijgen.

amdr

Legacy Member
TRFluffy zei:
een logitech setje brengt geen "diepe" bassen voort ze...
vroeger bij m'n pa hoorde ik de glazen in de keukenkast trillen als ik in de living m'n pa z'n installatie openzette ... en das een PAK luider dan uw logitech dingske ze...
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100235
Dan hebt ge die boxen nog ni gehoord.
Das echt maf hoe luid die kunne :p (mine :cool: )

Toen ik mijn 17" scherm (crt) kon ik het van zen plaats laten trillen met DJ Toff - Wamassou :p
Mijn tft nu heeft nog minder nodig :D

Chimmy

Legacy Member
Altijd maar die luide bassen... Laat die bassen toch op normaal niveau.

DaMob

Legacy Member
ja kwil niet zeggen dat het bassen zijn gelijk van die grote boxen voortbrengen e, maar dat het toch al wat is voor gewone pc-boxen.
en @ chimmy, bassregelingknop staat altijd op normaal niveau

en merci voor info!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan