Archief - Hoe ga jij platen kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRFluffy

Legacy Member
Wat is uw methode om de bomplaatjes te vinden?

Ga je naar het <vul uw favo genre in> rek en grijp je naar de mooiste kaften of labels van platen? Of zoek je naar je favoriete label waar er nieuwe platen op uitgekomen zijn? Of kies je die van producers die je al kent? Of luister je massaal veel livesets omdan een lijst van goeie schijven aan te leggen? Of vraag je gewoon "heb je nog enkele goeie <vul favo genre in> plaatjes?" aan de verkoper?

Ik doe het meestal op die laatste manier, al komt hij bij mij al spontaan af met een pakje goeie schijven waar ik gewoon uit te kiezen heb. Hij kent me en meestal zijn het verdorie allemaal lekkere plaatjes... hoe hij het doet, i don't know... Schiften is mijn lot...

Ik vroeg me dit af omdat ik es wat platte jump plaatjes die ik toch goed vind wil kopen, maar als ik dan voor dat rek sta denk ik altijd "stel dat ik ier een megamarginale plaat vast heb da te beschaamd is om nog maar te beluisteren" omdat ik er bijna niks van ken ...


Dus, de kern van de zaak: Welke methode gebruik jij om jou bom-plaatjes te vinden?

Anoniem09

Legacy Member
Ik beluister eerst volop samples van alle nieuwe jump platen op www.recess.nl :)

Dan zie ik welke ik goe vind, en die bestel ik dan online, of zie ik liggen in de platenwinkel ;)

&lt;RAVEheart&gt;

Legacy Member
TRFluffy zei:
Ik vroeg me dit af omdat ik es wat platte jump plaatjes die ik toch goed vind wil kopen, maar als ik dan voor dat rek sta denk ik altijd "stel dat ik ier een megamarginale plaat vast heb da te beschaamd is om nog maar te beluisteren" omdat ik er bijna niks van ken ...


en gewoon terugleggen?

ik kijk eerst in de bakken naar nieuwigheden en dan in de rekken, maar soit, op recess staan de platen altijd eerder als in e sound-station da's makkelijk want dan weet ik al voor wat ik ga en dan ben ik alleen ginds om mij door iets anders in een niet harde stijl te laten verrassen

FitZ

Legacy Member
hier in jj leuven hebben ze beperkte breaks collectie, dus ik neem ze bekan allemaal en beluister ze :)

na "bepaalde periode" ga ik terug en doe ik tzelfde met mogelijk nieuwe platen (en soms oude, soms is 1x beluistere ni genoeg)

sebbonny

Legacy Member
ak weet wat ik moet hebben neem ik gewoon alles wat ik vind, maar in bv music man kijk ik gewoon de bakskes en zoek ik naar iets wat rare is buiten wat ik sowieso wil :)

Miesjel

Legacy Member
Ik check dagelijks de nieuwe releases op decks, in mijn genre, op mijn labels, alsook de classics die binnenkomen. Als er me iets aanstaat, schrijf ik het op "de lijst" en als de lijst rond de 200 euro is, dan bestel ik... Anders ga ik de JJ binnen en koop ik daar de platen die ik ken van Decks...

LeSec

Legacy Member
Ik kan daar toch ne fameus lange tijd spenderen ze :p sjans dak een geduldige vriendin heb die mijn muzieksmaak afkan ;)

Normaal check ik eerst de nieuw releases op inet ewa en maak ik e lijstje, dan gaak naar vinylshop, check ik daar eerst de nieuw releases in de verschillende stijlen en nadien neem ik gewoon alles da op mijn lijstje stond, de rest bestel ik daar dan ook, en dan nadien komt de uitbater zelf bij mij me e stapelke plate die hij ook de moeite vindt, soms zitte daar dan dinge bij dak zelf ook nogni gehoord had... alsze me aanstaan pakkek ze mee natuurlijk ;)

saidloyens

Legacy Member
- elke dag Decks/Juno/Musichead checken
- veel livesets luisteren en dan de goei platen die ik niet ken requesten
- bepaalde forums in de gaten houden waar er topics staan over nieuw releases
- in de platenwinkel krijg ik elke keer zo'n 30 tal platen en daar zitten toch meestal een paar bruikbare tussen

Flipkikker

Legacy Member
ik geef men wantlist af, vraag of er bepaalde platen binnen zijn die zeer goed zijn en dan geeft de verkoper mij wat van de nieuwste platen

nadat ik die beluisterd heb ga ik terug naar het rek en neem ik alle platen mee die ik nog niet beluisterd heb en schift ik ze :)

Kunlun

Legacy Member
Sowieso eerst naar de House en Groove sectie zien, kijken of er platen van mn favo labels zijn. Vragen of er nieuw bommekes binnen zijn. Ff kijken in den bak van de bootlegskes. ... The usual stuff

w00p

Legacy Member
WTH is schiften?
Oki, ik ga naar ne platenwinkel, scan de bakken zo wa, neem daar platen uit die minstens 3 tracks hebben, en minder dan 9.50&#8364; kosten, ben nogal wa op een budget. :p
En als het een naam is dak ken, een label dak ken, ... tuurlijk da heeft zen invloede, ma ik probeer zoveel mogelijk nieuwe dingen allemaal te vinden.

In JJ records (leuven) heb ik da nog nooit gezien da der daar manne naar binne kome, e klapke doen en daar ne stapel plate krijge van den uitbater om te beluistere! :p
Als ik een plaatje zoek, kijk is in de bakken, als em der nie is, bestellen.

Kwist nie da jullie allemaal zo echt nieuwe releases zitten te volgen enzo.
Best is mee beginnen. :)

ferre

Legacy Member
ik check dagelijks forums voor nieuwe releases, bekijk tracklists van livesets, beluister livesets
check online shops en beluister veel
dit vooral voor trance
ga ook af en toe naar de lokale vinylshop, dit dan voor groove of ambiance plaatjes

dee9

Legacy Member
w00p zei:
WTH is schiften?
Oki, ik ga naar ne platenwinkel, scan de bakken zo wa, neem daar platen uit die minstens 3 tracks hebben, en minder dan 9.50€ kosten, ben nogal wa op een budget. :p
En als het een naam is dak ken, een label dak ken, ... tuurlijk da heeft zen invloede, ma ik probeer zoveel mogelijk nieuwe dingen allemaal te vinden.

In JJ records (leuven) heb ik da nog nooit gezien da der daar manne naar binne kome, e klapke doen en daar ne stapel plate krijge van den uitbater om te beluistere! :p
Als ik een plaatje zoek, kijk is in de bakken, als em der nie is, bestellen.

Kwist nie da jullie allemaal zo echt nieuwe releases zitten te volgen enzo.
Best is mee beginnen. :)

das ook gewoon omda ze u daar liever buiten hebben als da ge hun platen zou aanraken, want daar gaan ze kapot van volgens de uitbater!

diene kale is nen eikel :woohoo:

Jaws

Legacy Member
als ik een goeie plaat hoor die in het genre jump/hardstyle dan probeer ik de naam te onthouden en zoek ik op internet achter de plaat waar dat op sta (eerst recess omdat daar overal goei samples bijstaan, dan google) en dan kan het zijn dat ik die online bestel of dat ik die in de winkel koop

in de winkel zoek ik wa door de platenbakken naar producers dat ik ken, kben nog ni lang genoeg met dj-en bezig om veel labels te kennen en ik beluister die hun platen

op internet zoek ik wel eens naar interessante 2dehandspakketjes om te kopen waarbij het vooral belangrijk is dat ik minder betaal dan moest ik ze nieuw kopen

ik kijk bij elke plaat ook naar de prijs en of er nog andere goei liedjes/remixen op staan, ik koop niet graag een plaat van €10 voor 1 goei lieke en 3 slechte remixen of gewoon voor 1 goei liedje, budget is redelijk belangrijk :x, omdat mijn budget niet enorm is koop ik ook alleen maar jump/hardstyle, kzou er graag nog hardcore bijdoen, ma dat zal pas gaan als ik meer geld heb

Pana

Legacy Member
dee9 zei:
das ook gewoon omda ze u daar liever buiten hebben als da ge hun platen zou aanraken, want daar gaan ze kapot van volgens de uitbater!

diene kale is nen eikel :woohoo:

Hier in de Bilbo in antwerpen zitten ze er ook op te zeiken :ironic:
Laatste keer dattem et zei hebbek men plaat es goe geknuffeld nadak ze gekocht had, en em maar vies zien :).

Maar meestal neem ik gewoon heel het rek mee naar de booth, in de USA is het toch amper de moeite om selectief te zijn.

Desperatozz

Legacy Member
een platendag zit er bij mij als volgt uit:

1) wekelijkse mail checken op nieuwe releases
2) lijstje met titels zoeken die ik in die week heb opgeschreven omda'k een paar leuke plaatjes gehoord heb ergens :p
3) mail versturen naar platenwinkel: aan de kant laten zetten van nieuwe releases
4) platenwinkel binnengaan en de rekken eens bezien, zonodig dingen eraf nemen om eens te luisteren (meestal zo'n 10 tal platen)
5) pakketje dat men aan de kant moest houden vragen + andere bommekes die'k nog niet ken :p
6) afrekenen => meestal TEveel :p

Bastaspast

Legacy Member
Miesjel zei:
Ik check dagelijks de nieuwe releases op decks, in mijn genre, op mijn labels, alsook de classics die binnenkomen. Als er me iets aanstaat, schrijf ik het op "de lijst" en als de lijst rond de 200 euro is, dan bestel ik... Anders ga ik de JJ binnen en koop ik daar de platen die ik ken van Decks...

same here!

decks, wat een service!

+ germany ownt belgie op alle vlakke :x

.eX3

Legacy Member
meestal komen ze al naar mij toe met de nieuwe releases :D

:p

nee das ni waar, ik ben nogal sociaal en leg snel contacten maar als ik de shop binnenkom loop ik gewoon naar de rekken en pak ik daar zowat alles mee :)
en als er nog dingen binnen zijn die de moeite waard zijn ... krijg ek die wel van de kerel die daar werkt

CFK

Legacy Member
TRFluffy zei:
Ik vroeg me dit af omdat ik es wat platte jump plaatjes die ik toch goed vind wil kopen, maar als ik dan voor dat rek sta denk ik altijd "stel dat ik ier een megamarginale plaat vast heb da te beschaamd is om nog maar te beluisteren" omdat ik er bijna niks van ken ...
pff, da vind'k maar zielig ze, bang zijn om een marginale plaat vast te hebben en om scheef te worden bekeken... omg, dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn vandaag de dag, pakt toch gewoon vast wa ge denkt dat u gaat aanstaan of niet, of da nu marginaal is, als ge al u best moet doen dezer dagen om cool te moeten overkomen...

anywayz, de meeste platen in de rekken ken'k al altijd, pak er dan die uit die'k ziezo ga meepakken, en wa andere die'k meestal al vergeten ben hoe ze gaan
tijdens 't beluisteren geven ze mij ook altijd de promotjes die binnen zijn en na die nog's te hebben beluisterd ben'k meestal klaar.
als'k geld genoeg meeheb dan check ik nog's hun backcatalogue om eens wa oudere dingen mee te pakken ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan