Archief - [hiTech] Harry Stoteless - Leblos

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bastaspast

Legacy Member
Ieps telesletterjes!

Hier ben ik (aka nickb), maar nu onder een nieuw alter ego ... kwou eens de soundz in fl studio gebruiken diek nog nooit gebruikt had, echt eens rare dingen uitproberen, soort experimental wave of shit that fits together. Maja tis geen mnml, dus tis geen nickb ...

Maw, ik ben aan het proberen een heel nieuwe stijl te ontwerpen, al was het voor mijzelf, kritiek er op doet me dus niks... "aja, kritiek doet je niks wrom post je het dan?" ... wel om te kijken of er nog mensen zijn die het kunnen apprecieren uiteraard, dus ja ... er mogen kritische opmerkingen komen over het technisch vlak van deze song ... ma dus liever niet over smaak, want daar luister ik ni naar ...

met technisch bedoelek dus op producevlak, dit sta te luid, das ni goe gemasterd, and so on ...

het genre: wel jullie weten allemaal dak ne techno addict ben dus het kon niet uitblijven dat dit techno invloeden bevat, wat zijn de techno invloeden wel het loopy, repetitief, techy gedeelt heb ik behouden ma dit toegepast met spooky soundz, creepy vocals, om het geheel hypnotisch repetitief te maken ...

ik noem het genre dan ook bijgevolg hiTech , staat voor hypnotic intelligent techno, af te korten met hytek, of hypnotek, of psychotek ... tkan me al ni schelen, de bedoeling ?! well, de bedoeling is tegen volgend jaar een heel nieuwe cd uit te brengen met dit genre, ... die als bedoeling heeft hypnotiserend te werken, zelfvertrouwen boostend, zo van 'ik kan heel de wereld aan en niemand kan aan mij' :)

name: Harry Stoteless
titel: leblos (duits voor leefloos, dood dus :p)
lengte: 4.21 min
grootte: 6 mb
gear: fl studio
tip: play as loud as possible!
link: http://www.psychobass.be/set/Harry Stoteless - Leblos (hiTech).mp3


comment: ik ben er dus wel vrij tevreden van, er zitte nog geen details in, daar benk aan aant werke, ook automations, dit is gewoon al een grofwerk, maja de updates komen er dan aan ;) tevens ook mogelijkheid om topic te booste :p


anywayz voor de open minded people!
:music:

cooly

Legacy Member
Zoals ge zelf al zegt zitten nog geen details in enzo,
maar tklinkt alleszins al heel goed.
Uw nieuwe stijl wil ik wel nog wat dingen van horen,dus laat maar komen :)

Yenneman

Legacy Member
Hmz, khad eerst 'Lesbos' gelezen, waarschijnlijk m'n onderbewustzijn dat efkes naar boven kwam:p .

Ik vind het altijd heel leuk dat mensen andere stijlen proberen te maken, afwisseling moet er zijn! Ik kan u zeggen dat uw ietwat donkere sferen mij zeer goed bevallen, kheb wel wa opmerkingetjes (kleintjes;) ). Ik ben geen technokenner, dus ik ga maar op mijn gevoel af (wat ik eiglk altijd doe):

*Kick zou voor mij wa doffer mogen
*De vocal mag een beetje minder gebruikt worden, ik weet, ge gebruikt hem ahw als een instrument, ma kzou hem toch iets minder laten voorkomen, ofwel af en toe es wa andere effectjes op zetten (mss een soortement trancegate, tijdens nen break, dattem zowa schokt?)
*Mss nog wa meer scherpe hihats (die een 'tikkend' geluid voortbrengen) toevoegen?
*De algemene reverb-sfeer vind ik zeer geslaagd:niceone:
*En in godsnaam...neem een andere nickname!!:rofl:

Nem, kleine ideetjes van mijnentwege, allemaal persoonlijk en niet-verplicht-om-rekening-mee-te-houden natuurlijk;)

Grtz

bandarlog

Legacy Member
Mja ik vind de algemene reverb sfeer eigenlijk totaal niet goed. maakt niet uit waar ge da speelt live, maar dat zorgt ervoor da ge veel power kwijtspeelt en klinkt te goedkoop om een benevelde sfeer te verkrijgen. Eigenlijk enkel thuis gaat dat er nog door. Dus da zou'k ni doen ;) 't Heeft trouwens ook invloed op uw kick enzo die ni echt goe doorkomt. Soit, so far for the bad news... Voor de rest kan ik mij heel goe voorstellen (en ook herinneren) dat zo'n repetitieve ietwa melo producties zalig zijn om als producer te maken, en die maakt ge dus ook in eerste instantie voor uzelf. Dikke fun all the way en idd maakt ni uit wat de rest dan zegt! (pas op daarmee, ik ben ooit eens gelyncht geweest hier omdat ik dat ook durfde zeggen :))

Ik zou er nog iets van percussie bijsteken, niks te hoog maar zeer ritmisch.

Mastering is mislukt (ma maak u daar geen zorgen in, da komt nog wel goe) en denk da ge wel een poging hebt ondernomen. Volgens mij zou het beter klinken zonder in meer rauwe vorm.

cheers

Dreamchaser

Legacy Member
Harry Stoteless lol :)

Ik vind het nummer wel geslaagd, beetje te repetitief naar mijn smaak, ma bon. Leuk sfeertje, de reverb is wel wat overdreven imo.

Toch zeker wel een geslaagd experiment!

Rage

Legacy Member
ik vind dit nummer geweldig! Ik ben altijd een 'fan' van uw nummers geweest, maar deze vind ik fantastisch! Technisch ben ik geen kenner. Ik kom gewoon even melden dat ik dit een goed nummer vind!

Het is geen goed nummer om te draaien rond 24u, als ge net ergens binnenkomt en nog boordevol energie om te gaan feesten, maar meer zoiets als ge ergens rond 6u in de ochtend staat, aant uitnuchteren (of net niet) Uw kameraden willen door, ge zegt me een zatte ondertoon, kust mijn kloten, ik blijf, ik pak straks wel de bus... dan staat ge daar op u eentje, compleet wazig, te moe om eigenlijk nog iets te doen, dan drinkt ge uw laatste pint, steekt een sigaret op en ge voelt u eigen meezweven met de muziek... zalig

Jah sorry voor dit 'offtopic' idioot verhaalke, ma tis ma wat dit liedje bij mij opbrengt.

Keep up the nice work

*edit*
Doe iets aan die naam. De titel is perfect. Artiestennaam is tjah :s

Bastaspast

Legacy Member
ja die artiestennaam is maar om te lache ook é ... kheb gewoon nog niks deftigs bedacht , ksmijt binnekort wel verbeterd versie'ke online ... maar !!!

ik zit op moni's é en ik vin dat er kracht genoeg in zit @ high volumes, de reeverb is idd wa overdreve om de vocal, en daar ga ik aan werke, ma wete het moet ni altijd allemaal volgens de regeltjes, allemaal afgepolijst, analytisch perfect binnen de standaard bepaalde grenzen ligge ... wak hiermee bedoel is da freestyle zeker vo zelfgebruik ook moet kunne ...

en ik maak zeker geen repetitieve muziek omda het makkelijkste keuze is, maar alleen omdat ik technofreak ben en ik hou van loops en tunes, ik hou ni perse van easy going melodies enz...

de mastering was echt megaslecht int begin, heb het dan kunne verbeteren tot op dit niveau, but there is still lots of work to be done

btw manne vergeet niet dat dit experiment puur eigen smaak is en eigenlijk 'probeert' te innoveren en standaards te doorbreken ... nu goed ja, volgens studionormen zal dit ofcourse big rubbisch zijn ...

ma amateuristisch :( ... mja sorry da neem ik op als belediging ;)
anywayz thnx for listening guys en tot de volgende update

grtz B!

Rage

Legacy Member
Ik vind het alles behalve amateuristisch. Ik ben nu zelf al meer als een jaar bezig met fruity loops, en heb nog niets fatsoenlijks kunnen maken. Toch zeker niet op uw niveau.

Bastaspast

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ik vind het alles behalve amateuristisch. Ik ben nu zelf al meer als een jaar bezig met fruity loops, en heb nog niets fatsoenlijks kunnen maken. Toch zeker niet op uw niveau.

same here, een jaartje bezig ... maar ik dreig over te stappe op Reason ... kheb nog ni beslist, er is volgensmij toch wel hoger niveau uit te krijge dan in fl ... kwee ni

alleszins thnx é minimum rage, post jij hier nummers ? kwil anders wel eens commentje plaatse, ma ik ben nogal verstrooid

anywayz grtz

bandarlog

Legacy Member
Bastaspast zei:
... kheb nog ni beslist, er is volgensmij toch wel hoger niveau uit te krijge dan in fl ... kwee ni

howla howla :p

Da zou ik ni zeggen... FL6 powered met waves (de plugins he, geen wavkes he mannen :D) , goei vsti's en gemasterd in andere programma's is zeer zeker goed genoeg vr prof niveau. Uw eigen beperkingen (geldt vr mij en anderen ook hoor) nooit verwarren met grenzen van het programma ;)

En wie zei dat het amateuristisch is? En trouwens: wie is er hier niet amateuristisch bezig eigenlijk?

Bastaspast

Legacy Member
bandarlog zei:
howla howla :p

Da zou ik ni zeggen... FL6 powered met waves (de plugins he, geen wavkes he mannen :D) , goei vsti's en gemasterd in andere programma's is zeer zeker goed genoeg vr prof niveau. Uw eigen beperkingen (geldt vr mij en anderen ook hoor) nooit verwarren met grenzen van het programma ;)

En wie zei dat het amateuristisch is? En trouwens: wie is er hier niet amateuristisch bezig eigenlijk?

agreed.

Rage

Legacy Member
Bastaspast zei:
alleszins thnx é minimum rage, post jij hier nummers ? kwil anders wel eens commentje plaatse, ma ik ben nogal verstrooid

Ik heb hier al 3 nummers gepost, ge hoeft ze niet te beluisteren (ze stelle nix voor en staan niet meer online), twas meer de bedoeling om wat tips te krijgen enzo... die heb ik trouwens gekregen destijds.

Ik wil ook overstappen naar reason. Maar enige probleem is, ik heb dat niet legaal liggen en dan vind ik het zo stom om dan daar nummers van te posten enzo... En ik ben nog te amateuristisch om daar geld in te steken. Moest ik al voor 10% zeker weten dat er een toekomst voor mij is in de muziekwereld zou ik ervoor betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan