Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
S4. Dan ben je een pak mobieler en veel minder 'miserie' met bv cd's die kunnen skippen of iets dergerlijks.
+ je hebt 4 kanalen.

en later doorverkopen zal gemakkelijker zijn dan die numarks etc.

Liquigi

Legacy Member
wcedric zei:
aah merci, ideaal want heb dezelfde besteld :), ma wa bedoelde me wa probleempjes voor het te installeren?

kzei wa moeite :p, hfdtelefoon werkte nie meteen en boxe ook ni ma lag vooral aan eige materiaal, ni a mixtrack

Mike_D

Legacy Member
Nightmare` zei:
Aan alle traktor (scratch) pro 2 gebruikers:

Ik heb momenteel de demo versie en ik merk dat wanneer ik ergens willekeurig in het waveform klik (en de track naar die plaats springt), dat het voorgaande deel van de track wazig wordt weergegeven (waar die waveforms aan t lopen zijn).

Is er een mogelijkheid om dit af te zetten?
Persoonlijk vind ik dit hoogst irritant, wnr ik naar een cue point ga zou ik graag nog de beats etc ervoor kunnen zien.

Ik herken het de Traktor Pro die bij mijn DDJ-T1 zat heeft er ook last van na de update zo ver ik weet is het een bug.

DafkeMega

Legacy Member
Voor een beginnende (niet voor mezelf) DJ (hoofdzakelijk thuisgebruik, maar wel met de bedoeling om goede mixen te maken) is er dan een groot verschil tussen de "numark mixtrack pro" en de "Hercules 4-mx"?

Of eventueel alternatieven? Zelf ken ik er niet veel van en het is ook niet gelijk de bedoeling om dit als kerstcadeau te geven, maar aangezien hij hier al lang zot van staat en er toch wel haast dagelijks met bezig is wil ik wel dat hij ook iets goed koopt en niet zomaar voor "de looks" ofzo..

Zijn voorkeur gaat vooral uit naar de Hercules 4-mx dus, maar wat zeggen jullie?
Wel voor een beperkt budget (in de zin van max. rond de 200 euro ofzo, geen Traktor S4 ofzo..)

JackM

Legacy Member
Drew zei:
Preferences<File Management<iTunes Music Library al eens opnieuw geladen?
Aangezien de Library verwijst naar plek van de nummers op uw HD en die veranderd zijn kan het zijn dat TP2 gebruik maakt van een oude library file en ze dus niet meer vindt?

Helpt niet dus :(

wcedric

Legacy Member
DafkeMega zei:
Voor een beginnende (niet voor mezelf) DJ (hoofdzakelijk thuisgebruik, maar wel met de bedoeling om goede mixen te maken) is er dan een groot verschil tussen de "numark mixtrack pro" en de "Hercules 4-mx"?

Of eventueel alternatieven? Zelf ken ik er niet veel van en het is ook niet gelijk de bedoeling om dit als kerstcadeau te geven, maar aangezien hij hier al lang zot van staat en er toch wel haast dagelijks met bezig is wil ik wel dat hij ook iets goed koopt en niet zomaar voor "de looks" ofzo..

Zijn voorkeur gaat vooral uit naar de Hercules 4-mx dus, maar wat zeggen jullie?
Wel voor een beperkt budget (in de zin van max. rond de 200 euro ofzo, geen Traktor S4 ofzo..)

door zelf rond te vragen denk ik dat je het best met een numark mixtrack pro bent. Hoor hier heel wat positieve comentaren over. Een positief punt is ook dat hij een ingebouwde geluidskaart heeft;) De numark komt ook met traktor LE waarnaar mijn persoonlijke voorkeur ook gaat in tegenstelling tot VDJ LE;)

JackM

Legacy Member
Kan iemand me helpen bij men zoektocht naar software om 'visuals' te maken voor bij muziek?
Waar ge ze zelf kunt tekenen en kiezen waarnaar ze bewegen.
Gelijk den Ali bvb gebruikt bij de plastikman-visuals.

[EZ]

Legacy Member
Kdenk da die processing gebruiken, maar da's in feite een programmeertaal. Wordt vaak gebruikt voor data-visualisatie, en ook voor special effects (in Tron bvb.)

vince23

Legacy Member
Hey,

ik zoek een MIDI controller/volledige setup ( 2cdj's en 1 mixer).
Prijs is rond de 300.
Ik heb al wat rondgezocht op baxshop, en daar een aantal gevonden.

Volledige setup:

-Numark NDX200 + Numark M6 complete DJ set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-Numark iCD DJ in a box complete DJ set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-DJ CD Set 03 AA CDI-100 MP3 CD speler (2x) + AA Q-D1 PRO USB kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-DJ Tech USB DJ in a Box set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-VocoPro CDG-9000 PRO CD/CD+G speler (ACTIE, 1 beschikbaar) kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets

MIDI controllers:

-DAP DS-MP-170 digitale DJ MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Numark Mixtrack Pro MIDI DJ controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Reloop Mixage interface edition MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Omnitronic TMC 3 USB MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Vestax Typhoon MIDI controller + Virtual DJ kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Hercules DJ 4Set USB DJ MIDI controller en audio interface kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Hercules RMX DJ console kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Gear
-JB Systems Kontrol 2 DJ MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller

Welke is de beste ivm prijs/kwaliteit?
En de setup, is zonder VDJ ofzo, dus ng een nadeel...
Welke raden jullie me aan rond die prijs?

MVG

Liquigi

Legacy Member
vince23 zei:
Hey,

ik zoek een MIDI controller/volledige setup ( 2cdj's en 1 mixer).
Prijs is rond de 300.
Ik heb al wat rondgezocht op baxshop, en daar een aantal gevonden.

Volledige setup:

-Numark NDX200 + Numark M6 complete DJ set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-Numark iCD DJ in a box complete DJ set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-DJ CD Set 03 AA CDI-100 MP3 CD speler (2x) + AA Q-D1 PRO USB kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-DJ Tech USB DJ in a Box set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-VocoPro CDG-9000 PRO CD/CD+G speler (ACTIE, 1 beschikbaar) kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets

MIDI controllers:

-DAP DS-MP-170 digitale DJ MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Numark Mixtrack Pro MIDI DJ controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Reloop Mixage interface edition MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Omnitronic TMC 3 USB MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Vestax Typhoon MIDI controller + Virtual DJ kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Hercules DJ 4Set USB DJ MIDI controller en audio interface kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Hercules RMX DJ console kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Gear
-JB Systems Kontrol 2 DJ MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller

Welke is de beste ivm prijs/kwaliteit?
En de setup, is zonder VDJ ofzo, dus ng een nadeel...
Welke raden jullie me aan rond die prijs?

MVG

ik zou voor uzelf eerst uitmake wa ge wilt, midi of volledige setup, de selectie iets verkleine en dan nog eens vragen.
En die met die ipod zou ik ook schrappe, lijkt me eerder een nadeel...
(btw heb zelf vorige maand de mixtrack pro gekocht en nog geen moment spijt van gehad)

wcedric

Legacy Member
vince23 zei:
Hey,

ik zoek een MIDI controller/volledige setup ( 2cdj's en 1 mixer).
Prijs is rond de 300.
Ik heb al wat rondgezocht op baxshop, en daar een aantal gevonden.

Volledige setup:

-Numark NDX200 + Numark M6 complete DJ set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-Numark iCD DJ in a box complete DJ set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-DJ CD Set 03 AA CDI-100 MP3 CD speler (2x) + AA Q-D1 PRO USB kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-DJ Tech USB DJ in a Box set kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets
-VocoPro CDG-9000 PRO CD/CD+G speler (ACTIE, 1 beschikbaar) kopen? | Goedkope | Promo | CD speler sets

MIDI controllers:

-DAP DS-MP-170 digitale DJ MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Numark Mixtrack Pro MIDI DJ controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Reloop Mixage interface edition MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Omnitronic TMC 3 USB MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Vestax Typhoon MIDI controller + Virtual DJ kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Hercules DJ 4Set USB DJ MIDI controller en audio interface kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller
-Hercules RMX DJ console kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Gear
-JB Systems Kontrol 2 DJ MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Controller

Welke is de beste ivm prijs/kwaliteit?
En de setup, is zonder VDJ ofzo, dus ng een nadeel...
Welke raden jullie me aan rond die prijs?

MVG
Het is mss best als je meteen voor jezelf al uitmaakt wat je wil, een controller of een volledige setup. Maakt het voor ons ook gemakkelijker om jou advies te geven;)

vince23

Legacy Member
Ok. Heb dus beslist gewoon om een volledige setup te kopen. Omdat ik echt wil oefenen en met traktor ofzo... Is het niet meer echtecht he.

Kan iemand me een goedkope setup zeggen.
Koptelefoon heb ik al! Alle kabeltjes ook, buiten adapters.
Ik ben 13jaar, ben al een half jaar met draaien bezig en krijg tips van vrienden, die echt dj zijn, die spelen in noxx soms.
Maar dus aangezien ik nog jong ben heb ik een beperkt budger.
Zou het leuk vinden als het rond de 250~300~max 350 ligt.

MVG

wcedric

Legacy Member
Als dat je budget is denk ik dat je toch beter kijkt voor een controller. ;) Want als je echt een heel degelijke setup wilt dan zal je dat toch redelijk wat meer gaan kosten dan je huidig budget :)

MrZodiac

Legacy Member
vince23 zei:
Omdat ik echt wil oefenen en met traktor ofzo... Is het niet meer echtecht he.

Sorry, maar dat snap ik niet, wat zou daar niet echt aan zijn? Of je nu met een CD speler/Pickup gaat pitchen of hetzelfde doet met een traktor controller zonder sync... de basis blijft hetzelfde, enkel het gevoel is anders.

Als je wil leren draaien zal dat grotendeels afhangen van je eigen geduld en hoe graag je het wil kunnen.

Ik ben ooit (= 17 jaar geleden) gestart met Vinyl (er was geen keuze...). CD heb ik mooi overgeslagen en nu draai ik thuis enkel nog maar met Traktor (DDJ-T1) om mijn track keuzes en overgangen te checken en m'n radio shows te recorden. Op fuiven draai ik gewoon met CD en Vinyl (geen timecode).


Persoonlijk zou ik voor zulk budget nu net kiezen voor een controller met traktor. (En uiteraard geen sync knoppen gebruiken als je het aan't leren bent)

Reden: een controller heeft dadelijk meer mogelijkheden voor de prijs. En het verschil tussen een CD speler en Controller is "0" bij dat budget.

Volledig mijn persoonlijke mening, iedereen doet wat ie wil. Maar de basis technieken blijven hetzelfde of je nu vinyl, cd of controller gebruikt. Hoewel vinyl uiteraard nog steeds de enige en beste 'directe' controle geeft over uw muziek. En met jouw budget is vinyl sowieso uitgesloten.

vince23

Legacy Member
Wat is dan een niet te duur budget?
En welke midi controller zouden jullie dan nemen voor dan 200~250 euro.
De mixtrack pro?
Want ik heb nu de hercules mk4. Kan ik ook nog eens verkopen ergens.
Is het dan een groot verschil tussen de mk4 en de mixtrack pro? Of welke is echt supergoed, niet te duur, maar toch een goei verschil is.

MrZodiac

Legacy Member
heb zelf ervaring met:

Reloop (wel opletten, heb er zelf 2 gehad, zijn zeker goed, maar de start/stop knoppen durven bij veel gebruik wel eens wat na te laten. goedkoop herstelbaar btw en zie dat je de controller koopt met touch sensitive jogs)

Vestax zeer goede jogs.
Pioneer (Ergo) als je wat meer wil uitgeven (500+ euro)

andere merken heb ik geen ervaring mee. Heb nu een Pioneer DDJ-T1 en dat ding is gewoon zalig om mee te werken (maar met traktor pro 2 erbij ben je wel al snel 1000+ euro kwijt)

vince23

Legacy Member
Waar zijn websites om iets 2de hands te kopen? Want de ergo spreekt mij ook wel echt aan. Maarja, de prijs e... Tis natuurlijk wel periode vn kerstmis. Mss dat ik daar ng geld kan uithalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan