Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
nuja ik heb er ook bijna nog geen geld uit gehaald omdat laat draaien eig een no-go is voor mij, ondertussen heeft hier toch al >1000EUR materiaal gestaan.

nu om je verder te helpen, je moet een midi controller hebben, en liefst eentje met een geluidskaart erin (basic geluidskaart in pc is meestal vrij slecht).

Reloop Digital Jockey 2 interface edition kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Gear
zoiets dus,

of;
Reloop Mixage interface edition MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJgear

van 'hercules' heb je er ook nog, maar ik denk dat reloop toch iets beter is.

numark heeft ook paar modellen die vrij degelijk zijn voor hun prijs...

MaTi

Legacy Member
Ik ga om eens wat te prutsen zo een Hercules aanschaffen, tweedehands hier via het forum.

Prijs/kwaliteit zal het niet in de buurt komen van bovenstaande maar het kan me wel een idee geven of het mij ligt, denk ik?

Justchill

Legacy Member
deathsythe zei:
nuja ik heb er ook bijna nog geen geld uit gehaald omdat laat draaien eig een no-go is voor mij, ondertussen heeft hier toch al >1000EUR materiaal gestaan.

nu om je verder te helpen, je moet een midi controller hebben, en liefst eentje met een geluidskaart erin (basic geluidskaart in pc is meestal vrij slecht).

Reloop Digital Jockey 2 interface edition kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJ Gear
zoiets dus,

of;
Reloop Mixage interface edition MIDI controller kopen? | Goedkope | Promo | Digitale DJgear

van 'hercules' heb je er ook nog, maar ik denk dat reloop toch iets beter is.

numark heeft ook paar modellen die vrij degelijk zijn voor hun prijs...

Zijn die ingewerkte geluidskaarten goed? Welke latency halen die dingen?

MaTi

Legacy Member
Op forum staat nu ook een Numark Mixtrack pro te koop.

Ik heb die Hercules al gekocht, is dat voor een beginner veel verschil of is daarna overstappen naar echt iets beter zo geen ramp?

J.Brown

Legacy Member
Momenteel bezit ik een Marantz Stereo Amplifier MP 48 voor mijn platenspeler, maar nu zou ik graag een manier vinden om mijn ipod daar ook op aan te sluiten. Is dit mogelijk?

het gaat om deze versteker:

MarantzPM-48

deathsythe

Legacy Member
Justchill zei:
Zijn die ingewerkte geluidskaarten goed? Welke latency halen die dingen?

geen idee eigelijk, maar toch goed genoeg om te draaien, moet je maar eens opzoeken.
moest ik een gok wagen zou ik het rond de 10ms schatten, maar ik kan er naast zitten.

Tinolicus zei:
Op forum staat nu ook een Numark Mixtrack pro te koop.

Ik heb die Hercules al gekocht, is dat voor een beginner veel verschil of is daarna overstappen naar echt iets beter zo geen ramp?

je moet ervan bewust zijn dat dat geen 'dj materiaal' is maar eerder gewoon een gamepad om virtual dj te besturen.

ik bedoel daarmee dat (ik ben zelf ook met zo een ding begonnen, voor te kijken of het de hele investering wel waard is, en niet zo een 'bevlieging' is.)
eens je overstapt naar cd spelers, dat je weer vanaf 0 moet beginnen.

met die hercules kan je nooit 2 plaatjes manueel gelijk zetten, die jogwheels om een plaat te versnellen/vertragen zijn zo brak dat je er beter afblijft en gewoon op de sync knop drukt.

en ja dat zal toch wel enig verschil geven tussen die numark en hercules, (voelt beter aan, werkt iets beter,...)

anyway goed dat je voor 50 eur (of iets in die aard) al wat kan kijken of het u al dan niet ligt.
die dingen kan je na een tijd gewoon weer doorverkopen voor 50 eur ofzoiets.


J.Brown zei:
Momenteel bezit ik een Marantz Stereo Amplifier MP 48 voor mijn platenspeler, maar nu zou ik graag een manier vinden om mijn ipod daar ook op aan te sluiten. Is dit mogelijk?

het gaat om deze versteker:

MarantzPM-48

http://www.bax-shop.nl/jack-rca/pro...o-2x-rca-male-5.00-meter/product-details.html

zo een kabel kopen en de rode en witte kabel in 'AUX' steken, op uw versterker op AUX zetten, et voila.

MaTi

Legacy Member
Ja, het is gewoon om te zien of het me ligt om erna iets beter te kopen inderdaad.

Ander vraagje:

ben zo aan het rondzien op beatport.

Wat moogt ge nu eigenlijk allemaal doen als ge iets koopt op beatport?

deathsythe

Legacy Member
indien ge met een controller live zou draaien, dan is er geen probleem, (als je aankoop kan bevestingen)

indien je later overschakelt naar cd spelers, en dus veranderd van medium, moet je ook een dj licentie hebben... (maar vele lappen dat aan hun laars)

MaTi

Legacy Member
Mag ik de aangekochte liedjes op mijn ipod zetten voor persoonlijk gebruik of moet er dan ook een licentie gekocht worden?

deathsythe

Legacy Member
ja, maar als je ze live zou draaien vanop je ipod (dus niet meer persoonlijk gebruik), dan moet je weer die licentie hebben.

xDama

Legacy Member
Justchill zei:
Zijn die ingewerkte geluidskaarten goed? Welke latency halen die dingen?

Bij de Digital Jockey 2 is de latency best in orde, rond de 10-20ms dacht ik. Echter is de kwaliteit van de geluidskaart echt bijzonder slecht imo. Als ik de Jockey rechtstreeks op mijn studiomonitors aansluit dan hoor je immens veel ruis en storing. Iets opnemen vanuit Traktor = minder goed geluid.

Justchill

Legacy Member
Kan je eigenlijk met een tragere laptop draaien aan lagere latencies?
Wat bepaalt de latency? De geluidskaart of de processor?

xDama

Legacy Member
Met mijn oude laptop is de latency beduidend hoger, dan met mijn desktop. Je processor doet sowieso het meeste werk voor de latency, maar de geluidskaart zal er ook wel voor een deel tussen zitten.

Nightmare`

Legacy Member
Vraag aan traktor kontrol x1 gebruikers:

Ik denk eraan dit aan te schaffen, ik heb echter 1 belangrijke vraag.
In traktor heb ik quasi overal hotloops. Momenteel activeer ik dan via 1 toets op mn laptop een 16beats loop, waarna ik op (het nummer van) de gewenste hotloop klik, en deze dan automatisch zich ook aanpast aan die hotloop en het aantal beats ervan.


De vraag nu, in 2 delen:
Kan ik met de traktor kontrol x1 een loop activeren, zoals hierboven omschreven?
Waarna ik met de kontrol x1 kan browsen tussen de hotloops? Om een hotloop te selecteren?

In feite, wat ik hierboven doe via laptop, ook in 2 toetsen met de kontrol x1 doen?

Ik zou dit handig vinden omdat ik op bepaalde locaties mijn laptop vrij ver moet weg plaatsen. Het selecteren van de loop zou nog perfect met laptop kunnen, doch het uitzetten van de loop zou ik liefst binnen handbereik hebben naast het mengpaneel.
Nu moet ik soms 'rennen' naar mn laptop om een loop uit te zetten, om terug te 'rennen' naar mn mengpaneel om de vorige track uit te faden.

Begrijpen jullie mij? Alvast bedankt :)

deathsythe

Legacy Member
loopen op een x1 is standaard;
in
out
drukken en dan kan je met de knop er boven (de rotary) de lengte veranderen, 1/32; 1/16,...2,4,8,16...
voor de loop uit te zetten moet je gewoon op deze knop drukken.

je kan met een menu wel hotcue's direct triggeren, maar echt loops zitten er standaard niet in gemapped. (zul je wel zelf kunnen mappen)

nu is er voor traktor scratch pro2 een sample mapping, en daar kun je bovenstaande wel doen. (zijnde een loop in een sample slot steken, en deze dan triggeren, hoe het moet ;

Traktor Bible - Mapping(s) for Native Instruments, Kontrol X1
of
https://co.native-instruments.com/index.php?id=4101&prid=426&redirected=1 (officieel)

" Each Sample Deck offers four slots where you can load up to four different loops or one-shot samples. You can also transfer any running loop from a track deck into a Sample Deck slot instantly with the press of one button, opening a whole world of live remixing and editing with TRAKTOR."

Nightmare`

Legacy Member
Eigenlijk, zou ik gwn moeten weten (denk ik) of je tussen de hotloops die al staan in traktor (bv, nr 5, 6 en 7),
of je daar tussen kan browsen (terwijl een loop geactiveerd is).

In feite dus gwn op 'loop in', maar daarna zou ik met die draaiknop(?), ipv de looplengte te kunnen veranderen, moeten kunnen kiezen welke loop ik nu selecteer.
OF met die draaiknoop een loop selecteren en dat die dan automatisch aanspringt.

deathsythe

Legacy Member
dat zal kunnen veronderstel ik, hoe het moet dat weet ik wel niet :p
(elke functie in traktor kun je mappen aan je X1, de vraag is echter hoe, want het zijn er verschrikkelijk veel)
anders moet je je vraag eens stellen op het officieel X1 forum op native-instruments.com

Insomnasia

Legacy Member
Damn ben aan het twijfelen tussen de volgende monitoren:
Behringer MS40 (65e) - Behringer B1030A (130e) - Edirol/Roland/Cacewalk ma-15D (125e)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan