Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Therapy

Legacy Member
Yo,
mijne platenspeler geeft maar alleen mono geluid.
Ik heb men cd spelers en platenspeler aangesloten op men mengpaneel.
Cd spelers geven gewoon stereo geluid.

Hoe zou dit komen?

Cheerz

Nightmare`

Legacy Member
Yow, graag had ik jullie mening gevraagd en een mogelijke samenstelling voor het budget.
Na jaren virtual dj met dieje djcontroller van hercules (en don't shoot, synqknop uit boze en dieje balk bovenaan dekte ik met handdoek :) ), toch besloten om mij iets deftig aan te schaffen en mij er volledig achter te zetten ( dieje djcontroller is ni bepaald wat t moet zijn om t fatsoenlijk te kunne leren).

Nu ze gaan bij ons thuis ne macbook (mss zelfs ne pro) aanschaffen, ons pa zou dat max een paar keer (mss zelfs niet) nodig hebben in de maand vr programma's ivm zijn garage maar 95% vd tijd dus voor mij.

Aangezien mp3's aankopen mij t voordeligste en gemakkelijkste lijkt (de toekomst?) dacht ik aan cdspelers of traktor scratch, nu lijkt mij op termijn traktor scratch het voordeligste en handigste (krijgt dus mijn voorkeur, zeker met de aankoop van macbook). Mss vinden jullie dat totaal 'not done' voor een beginner? Ik kan alvast wel zeggen dat ik er 100% zeker van ben dat ik t graag zou doen n er mij volledig zou achterzetten ( heb al lang genoeg me dieje djcontroller zitte knoeien en vooral t feit dat het 1) geen deftig materiaal is 2) geen uitzicht biedt om buitenskamers eens wat te gaan doen , is t enige wat mij remde).

Eerst cheap-ass cdspelers kopen om binne half jaar weer trug te verkopen zie ik ni echt zitten, liefst meteen traktor scratch en dan iets uit de middenklasse van platenspelers en mixer ?

Als jullie iets zouden kunne voorstelle? Budget 1500 max? Weet niet of dat mogelijk is, khoop toch rond die prijs (lager maar ook zeer zeker) te kunnen zitten.

Alvast bedankt vr de comments he manne.

deathsythe

Legacy Member
2x Synq Xtrm 1 draaitafels -> 620 EUR
Serato scratch live -> 560 EUR / traktor scratch -> 500 EUR
2 time code platen -> 50 EUR (ik weet niet of die erbij zitten bij traktor of serato)
sennheiser hd 25 -> 150 EUR (hier kan je gerust in snoeien, je hebt ook degelijke goedkopere alternatieven van 60 EUR)
reloop rmx 20 mengpaneel -> 135 EUR

dat is onder de 1500 EUR, imo zeer goed genoeg om te beginnen, de hoofdtelefoon kan je veranderen naar wens, maar je moet ook rekenen dat je best speciale naalden aankoopt voor je time code setup, dat is een 120 EUR extra ongeveer... je merkt direct dat dj zijn niet goedkoop is...

als je de setup met CD's wilt, dan kan je
- er juist vrij goedkoop van afgeraken (dubbel cd speler)
- er juist vrij duur van afgeraken (table tops)

met een dubbele cd speler kan je al goed zitten van rond de 200 -300 EUR van reloop
met een table top, reloop rmp1 bijv (330EUR voor 1 ), zit je dus echt al vrij duur, maar dat zijn wel al zeer zalige machientjes :)

btw alle prijzen komen van NL webshops, dus dat is maar 19% btw, verzending kost ook niet zo echt veel, als je hetgene hierboven in BE gaat bestellen, ga je je blauw betalen :)

DaMob

Legacy Member
Timecoded platen zitten er bij serato en traktor bij
Maar waarom speciale naalden? Met concorde pro's werkt het ook zoals het moet hoor.
En ik verwacht met de stanton naalden die standaard bij de Synq's zitten ook
Oke ja, je zal betere output en al krijgen, maar kheb met andere naalden toch nog nooit problemen ondervonden

Bobson

Legacy Member
ergens 2de hands synq's fixen hé. Ge kunt er al vinden voor 450 euro. Wa zoeken en ge vindt wel. En zone mixer kunde ook wel 2de hands vinden. Vestax of reloop of numark. Overlaatst verkocht er iemand nog 2 denon s1200 voor iets in de 700 euro.

Al mijn gear is ook 2de hands en daar is niet mis mee. Maar als ge dan iets 2de hands koopt, ga het testen en neem een 'kenner' mee.

En traktor scratch verkopen ze ook 2de hands. 390 euro met alles erbij.

deathsythe

Legacy Member
DaMob zei:
Timecoded platen zitten er bij serato en traktor bij
Maar waarom speciale naalden? Met concorde pro's werkt het ook zoals het moet hoor.
En ik verwacht met de stanton naalden die standaard bij de Synq's zitten ook
Oke ja, je zal betere output en al krijgen, maar kheb met andere naalden toch nog nooit problemen ondervonden

owk, njah die naalden hoeven echt niet, en zoals al reeds gezegd, met 2dehands spaar je serieus wat geld uit.

Therapy

Legacy Member
Kzit weer met een probleem met men draaitafel.
Hij geeft geen geluid meer door men mixer. Wel nog door de koptelefoon via mixer maar niet gewoon via kanalen. Heb hem al aangesloten op andere kanaal maar da was net hetzelfde.

Cheerz

Therapy

Legacy Member
Kzit weer met een probleem met men draaitafel.
Hij geeft geen geluid meer door men mixer. Wel nog door de koptelefoon via mixer maar niet gewoon via kanalen. Heb hem al aangesloten op andere kanaal maar da was net hetzelfde.

Cheerz

Therapy

Legacy Member
Yup, da was het eerste waar ik naar ging kijken. Maar het rare is dat ik wel geluid krijg door men koptelefoon.

gunnie

Legacy Member
master staat open? versterker staat op? kabel tussen mixer en versterker naar de zak, crossfader aan de verkeerde kant, etc etc

kan dus aan vanalles liggen :p

Tr0j4n

Legacy Member
Ah damn, zag dit topic te laat :$

Heb hier men vraag staan:
https://www.beyondgaming.be/archive/music.54/hercules-mk2-boxen.613590

Hey,

Niet zeker of dit in het juiste forum staat, indien niet mag je het gerust verplaatsen ^^


Dus, ik ben enige maandjes bezig met te mixen in VirtualDJ en mijn mixen vallen tamelijk goed in de smaak bij men vriende en bij bevriende DJ's.
Hierop werd ik dan ook aangeraden een stapje verder te gaan en een mengpaneel aan te schaffen.

Mijn oog is gevallen op de Hercules DJ Console MK2
Hercules MK2

Deze heeft zo een beetje alles wat ik momenteel nodig zou hebben en staat dan ook op men lijst voor kerstmis ^^

Maar nu mijn vraag is:
Wat voor soort uitgangen zitten er nu op dat mengpaneel? Ik zie dat het geen normale poorten zijn zoals op men PC of laptop zitten waar ik mijn boxen op zou moeten aansluiten, dus wat voor soort uitgangen zijn dit?

En wat voor soort boxen raden jullie dan aan? Niet meer dan 100€ indien mogelijk.

Moet ik anders een soort convertor kopen voor oa men headset? Boxen moet ik zoiezo nieuw hebben, maar ik heb een heel goede recente Senheisser headset, dus deze ga ik echt niet vervangen.

Vraagjes, vraag gerust.

Alvast bedankt,
Sam aka DJ Trojan


Jullie kunnen daar ook replyen of hier, zoals het jullie schikt :P

Thx,
Trojan

deathsythe

Legacy Member
trouwens mix je met een laptop of met een desktop, want je kan ook de hercules mp3 control kopen, dat vindt ge op 2dehands voor 50 EUR
het verschil zit em in het niet hebben van een geluidskaart, alle connecties buiten USB poort zijn weg (dus geen cinch kabels enz), en een iets slechter jogwheel,

maar dat doet er niet toe, met zulke joghweels, van de mp3 of mk2, kun je bijna niet deftig draaien, zonder die beatmatchknop.

Tr0j4n

Legacy Member
Ik mix met beide, desktop als ik een setje maak, laptop op feestjes.

Maar kan ik op men laptop zowel mijn headset ALS luidsprekers gebruiken?
Want hier zat het grootste probleem waarom ik de MK2 overwoog...

deathsythe

Legacy Member
ik denk van wel als je een splitter gebruikt (1, 3,5 mm male jack, naar 2, 3,5 mm female jacks)

Therapy

Legacy Member
Omda die hier al sinds mei staat te vergaan.
Keb nu een echte set up. :)

GregoryG

Legacy Member
Ik ben van plan een midi-mixer aan te schaffen, wil er niet meer dan 400 aan geven en wil uiteraard het beste wat ik daarvoor kan krijgen. Na hier wat rondgekeken te hebben kwam mijn conclusie tot de Reloop Digital Jockey int EDT, of zijn er alsnog betere alternatieven?

voorts, ik stuurde een mail naar een dj-shop in de buurt met de vraag voor een offerte, en de winkelhouder repliceerde dat deze panelen niet meer verkocht worden tot begin januari wegens de vele problemen, echter, ik vind niet meteen welke problemen dat kunnen zijn?

thnx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan