Archief - [hardcore] Siebzehn - Phreaking Assassins

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Siebzehn

Legacy Member
Graag wat tips, verbeteringen, opbouwende kritiek en je mening

Title: Siebzehn - Phreaking Assassins

Time: 4''05
Size: 7,49 MB
Producer: Siebzehn Aka Koen Sieben
Genre: Hardcore 4 Life
MP3- Audiobestand
Bitverwerkingssnelheid: 256 kbps
Gear: FL Studio 5 - Dynacord Powermate 600 - Virtual DJ

Het is in de style van Dj Dione, een harde overstuurde bass, de bass lijkt wat op die van Chronic Disorder (De hardcore liefhebbers kennen deze wel)
Luister maar wat je er van vind en geef me goed commentaar, ik ben niet bang voor un stootje, kraak niet alleen af, zeg wat je slecht vind en zeg wat ik kan doen om me daarin te verbeteren. Bedankt.

Link:

http://s39.yousendit.com/d.aspx?id=0MSM2XW2C3G833LF59NN1J1MDE

Jaws

Legacy Member
kvind wel goed, ma als uwe bass bezig is vallen de synths beetje weg, kzou die precies nog iets harder zetten ofzo

stukje op het einde is ook heel leuk :)

Dafference

Legacy Member
Net neergehaald en beluisterd:

Ben onder de indruk van uw kicks, die klinken heel goed en altijd juist op de goeje momenten 'overstuurd'! :niceone:
Ook opbouw zit in het begin heel goed, niets op aan te merken! Ma mn comment blijft ni zo goed hehe.. ;)

Die mysterieuze geluidjes wanneer de beat voluit gaat zouden het heel goed in kunnen leiden, maar dat doen ze niet vind ik. Nu zijn ze er wel maar ze komen heel random over. Nu moet je er geen melodie mee maken. :crazy: Maar misschien zo heel eventjes stoppen, die mysterieuze geluiden laten horen en dan doorgaan.. dan weet de luisteraar beter over wat er aan komt.

Dan heb je ineens stilte.
Die mysterieuze geluiden zouden te horen moeten zijn als de bass stopt.. Want nu die stilte, is voor mij beetje van huh nieuw liedje, nu al? :oink: Alé, ik zou zeggen zet daar een sample ofzo, want op wie komen die Phreaking Asassins nu af? Wie is er bang en moet gaan lopen of zich verstoppen? Niet dat je dat allemaal moet gaan uitleggen, maar het is wat te vaag om het van de eerste keer luisteren te begrijpen.. Als je niet-hardcore liefhebbers ook wil pleasen is dat denk ik vooral belangrijk, ze krijgen niet zomaar dat gevoel.

Die hele lage monstergeluiden die er na een paar seconden komen zie ik als te nietszeggend om van daaruit de inhoud van je track te lanceren.. Die mysterieuze geluiden van daarnet dus zeker ff laten doorgaan en dus geen stilte.. en of je er nog iets bijvoegt zie je zelf maar maar nu ook weer niets nemen om maar iets te hebben. :)

De synths dan.
Die vind ik niet zo heel uitgesproken (het geluid zelf dan), het kan er zéker wel mee door, maar mochten inderdaad wat duidelijker! Zodat ze makkelijker te volgen zijn en ze ook harder overkomen, want daar draait de track tenslotte toch om.

Wat details dan.
Dat -ja hoe beschrijf je dat- geluid als die aftelling begint mag ook harder, heeft wel een heel meeslepend effect en mag dus belangrijker zijn. Die schreeuw net voor die kick begint is ook zalig! Samengevat dat climaxstukje werkt dus echt wel!
:woohoo:

Bass is echt hard.
Ik vind het volume van de synth nog wel goed ten opzichte van de bass. Maar als je er iets aan wijzigt toch zeker de synth harder en/of de bass zachter.. niet omgekeerd.

En dan mijn 'grootste' minpunt
Na die korte pauze wanneer die hoge synth er bij komt, vind ik het echt niet zo goed meer klinken. De melodie wel hé en die hoge synth er op is goed bedacht dus zeker erin houden, maar het gaat gewoon te scherp klinken ofzo? Voor alle duidelijkheid ik bedoel dat stukkie achter de tweede schreeuw hé.. Dat moet wel makkelijk te fixen zijn als je begrijpt wat ik bedoel? Klinkt gewoon ietsje te scherp voor mij persoonlijk, niet dat het niet op die manier mag gaan want het is wel volledig doorgaan.. :crazy:
Maar heb je liedje nu al een aantal keer met plezier beluisterd zonder me ergens aan te storen, alleen aan dat stukje dat de synth wat te versnipperd klinkt en dat vind ik dus beter kunnen.

Eindstukje dan.
Is ook goed, alleen is het vrij leeg nuja.. het bass en percussie werk zit over heel het liedje al zeer nauwkeurig in mekaar dus het blijft inderdaad leuk om te horen. Alleen nog die paar dingen veranderen aan het liedje en je hebt hier best een lekker ding mee. :)

Mooj gedaan. :niceone:
Srry voor de lange post.

Siebzehn

Legacy Member
thx voor de tips maat, nu je het zegt je hebt volkomen gelijk met je scherpe synth, ik dacht ik probeer het hier ook dat hoge stukje erbij omdat ik dat bij ''eye of war'' ook heb gedaan, ik zal hem wat aanpassen en hem nog een x posten, als je dan nog een keer wat comments wil geven, dat hoor ik graag:), fijne kritiek, ik heb graag lange posts :P

Flipkikker

Legacy Member
geen zo'n uitgebreide kritiek/mening van mij -> maar ik vind em goed :)

had gezien datk hier nog niets achtergelaten had :$

Devon Rex

Legacy Member
Geef eens een nieuwe link aub? Oude is UNA.

Zal es zien of ik een mening kan geven...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan